{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.354 visninger | Oprettet:

Chr N
Chr N
Tilmeldt:
29. dec 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Skoda Fabia hakkende bremser under nedbremsning {{forumTopicSubject}}

Kære forum,

Jeg har for et par uger siden fået skiftet til vinterdæk på min Skoda Fabia combi fra 2006. Jeg fik skiftet dem hos et dæk servicested som knaldede dækkene på med en luftnøgle på 3 minutter.

Efterfølgende har jeg oplevet, at bremserne hakker ved nedbremsning. Altså en lidt hoppende fornemmelse. Tror det er mest ved svage opbremsninger.

Vinterdækkene fik jeg med fra tidligere ejer, så ved ikke om de er afbalanceret korrekt.

Nu til det dumme. Inden jeg fik skiftet dækkene på dækservicestedet begyndte jeg selv på det. Jeg lavede først den sikkert klassiske fejl ved at løfte bilen først og så prøve at få bolten af, det gav et par tæv på det ene bagdæk før jeg kom i tanke om, at det sikkert var en del smartere at sænke bilen og løsne boltene. Fik hurtigt løsnet et par bolte, men blev enig med mig selv om, at det var lettere hos dækmanden på den anden side af gaden smiley

Kan jeg have ødelagt noget, eller et det dårlig afbalancering eller måske uens moment boltene er spændt med? (synes jeg at have læst noget om)


Den ryster forresten kun ved nedbremsning, hvorfor afbalancering virker overflødigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Fabia hakkende bremser under nedbremsning
Kommentér på:
Skoda Fabia hakkende bremser under nedbremsning

Annonce