{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

Knækket vippearm hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg skriver til jer fordi jeg har brug for en lille smule hjælp.

Jeg har købt mig en Hyundai getz 1.5 crdi fra 2005 hos en brugtvognshandler. Den har kørt fint i 3-4 måneder men så pludselig forleden på motorvejen kom der en underlig lyd fra motoren( meget høj dunke lyd ) Jeg fik den så ned til ham jeg har købt den hos fordi jeg mener at den var hoppet i tandremmen. Det viser sig så at den har været hoppet 1 tak da han kiggede på den og han satte det hele på plads igen men den lød stadig mærkeligt. Han sendte den så til et Dieselværksted for at få lavet en diagnose på den. og idag får jeg så det svar at det er en vippearm der er knækket og at det bare kan ske. Det skal så koste mig 5000,- at få fikset. Mit spørgsmål er så: Kan det godt bare ske ? uden at det har noget med tandremmen at gøre. Han skiftede tandremmen dengang jeg købte den og han mener 100% at det ikke er deres fejl at den er hoppet og den har været monteret ordenligt og igen sådan noget bare kan ske. så nu skal jeg så betale de 5000,- hvilket jeg ikke finder fair hvis det er dem som ikke har strammet den ordenligt eller timeren ikke har været rigtig sat. for min ven mente at den nærmest slog bagud i timingen og det var derfor den dunkede på den måde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knækket vippearm hjælp
  • #1   6. jan 2014 det er ikke dig der skal betale, hvis det er lavet på regning, så det dem der hænger på den med garantien, vippearmen knækker kun hvis den står forkert i tandremmen og stemplet har ramt ventilen, så den skal de betale.

  • #2   6. jan 2014 nu arbejder jeg med hyundai til hverdag, og ved med sikkerhed, hvis den havde stået forkert i tandremmen så havde den kørt af h. til og du havde ikke været i tvivl om der var noget galt.

    på den anden side ved jeg også de motor har en svaghed med vippe armene. har selv skiftet et par stykker. og de er dyre. men den er utrolig nem og monter. hvis man ved man ikke skal skille alt muligt ad. så synes 5000 er lige i overkanten.

    kunne være du skulle høre et hyundai værksted ad hvad sådan en omgang ville koste.

    nu siger du den var hoppet i tandremmen? det kan godt skyldes den vippe arm har været i klemme så går knasten fast. så er der måske andet som er i stykker?

    du må selv vurder, nu har du lidt viden fra en som laver de biler til hverdag.


  • #3   6. jan 2014 Den er jo nok hoppet i tandremmen, da vippearmen er knækket.

    Også har det jo intet og gøre med, den har fået skiftet tandrem.
    Som en anden skriver, hvis den har stået forkert, så havde du kunne høre og mærke det, på hvordan den havde kørt.

    Så desvær er det nok for egen regnig.
    Da det er noget der kan ske, og som ingen mennesker i verden,
    Har kunnet forudse.


  • #4   6. jan 2014 siger mange tak for alle jeres svar smiley Altså den har skam kørt fint. lidt sløv i betrækket men er jo en getz smiley og så har den været lidt sløv nå den skulle startes men ellers kørt fint. Så må jo nok bare æde regningen smiley skal lige siges de 5000,- er med fragt fra deres værksted til dieselværksted + diagnose og så vippearm og montering

  • #5   6. jan 2014 du har din rekl. ret. Sørg for at have påklaget defekten skriftligt.
    Går det i hårdknude så har du altid bilklage.dk.
    Ergo skal du ikke betale en øre.


Kommentér på:
Knækket vippearm hjælp

Annonce