{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.940 visninger | Oprettet:

Flammeskive C3 HDI {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Har købt en C3 HDI som gik helt fint da jeg fik den, men efter at have kørt et par dage er bilen begyndt at "tøffe".
Synes først at det lød som en utæthed ved udstødningsmanifold, men har så læst mig frem til at det drejer sig om en utæt flammeskive ved en dyse. Det passer meget godt med at den er begyndt at lugte lidt af diesel i kabinen. Er det noget der er til at have med at gøre? Kan jeg med min begrænsede diesel-viden selv skifte sådan en?

Mvh Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flammeskive C3 HDI
  • #1   8. jan 2014 Du har læst dig til det ?
    Ville hellere tage luftfilter af og lytte/mærke hvor luften kommer fra.

    Flammeskiverne kan godt være noget lort at tage op. Men ellers er det lige til smiley


  • #2   8. jan 2014 Både ja og nej. Hvis det ik er noget du har sån rimelig styr på ville jeg holde mig fra det, da sån en dysse kan sider virkelig fast

  • #3   8. jan 2014 Men ja start selvfølgelig med at finde ud a om det overhoved er en flamskive den er gal med

  • #4   8. jan 2014 Jeg tror næsten ikke at det kan være andet, da de åbenbart har en svaghed på det punkt og den pludselige lugt af diesel i kabinen. Men ja det skal selvfølgelig undersøges nærmere. Kunne bare lige her til aften konstatere at den havde en ny lyd

  • #5   8. jan 2014 Temmelig sikkert det og nej Hold dig fra det har set mange som seæv har prøvet uden at vide hvad de laver, så betal et værksted for det, hvis du ik ved hvad du gør så bli'r det utæt igen

  • #6   8. jan 2014 Bliver det ikke bare en frygtelig dyr omgang for en del der ikke koster ret meget? Det skal jo være billigt for pokker! Jeg er jo vant til at lave mine Volvo'er selv smiley

  • #7   8. jan 2014 Det er ingen problem, det eneste der kan være et problem er at kan sidde usansynligt fast....

    Har før skulle bruge special trække værktøj som kan trække med 30 tons, og lige lidt hjalp det... Ikke at jeg tror det er tilfældet men det kan ske... Og hvis der skal bruges trække værktøj koster det dyssen.

    Hvis de er til at trække op uden alt for meget vold er det ingen problem.

    Du skal bare huske at rengøre hullet godt og uden alt for mangle slakker ned i cylinderen.


  • #8   8. jan 2014 Det lyder som noget jeg burde kigge på selv først, inden det bliver alt for omfattende. Tak for hjælpen folkens.

    God aften


  • #9   8. jan 2014 jeg tror bare min kammerat plejer at løsne dysen en anelse, og lader den stå i tomgang til den kommer ud, han plejer at kunne gøre det med mit alm. værktøj, du skal få det lavet nu! det er også en af grundene til at de smider turboerne.

  • #10   8. jan 2014 Hvis det er en 1400hdi er der en frygtelig masse der skal skilles af for at komme ned til dyserne. Der er det noget lettere på 1600hdi'erne.
    Men er den utæt synes jeg nu i de fleste tilfælde at den pågældende dyse er ganske let at få op.
    Dem der er tætte er der ingen grund til at røre ved, dem spænder man bare lige efter når man nu er i gang smiley


  • #11   8. jan 2014 Ja, jo længere tid den er utæt jo mere kan de sidde fast smiley og skift nu alle, resten er en klytter løsning

  • Morten p
    Morten p Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 204
    #12   8. jan 2014 Hvis dyserne ikke sidder fast, så er det lige så nemt at lave, men tit så sidder de godt fast, specielt hvis de bliver utætte, så kan der komme en masse sod omkring dysen, også er den ikke bare lige til at fiske op, men start med at åbne ind til dem og se om du kan se nogen fejl, også se om du selv kan få dysen op.

  • #13   8. jan 2014 Tjahh der oplever jeg det stik modsatte af hvad i siger. Synes aldrig de sidder fast hvis de er utætte.
    Derfor vi altid lade dem der er tætte sidde. Der er ingen grund til at flå i dem hvis de sidder fast.


Kommentér på:
Flammeskive C3 HDI

Annonce