{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Skæve bremserskiver {{forumTopicSubject}}

Har problemer med en af vores biler bliver ved med at ryste ved nedbremsning.

Er efterhånden kommet frem til det må være navet der er skævt.

Men hvor meget udsving må der være når jeg sætter et mikrometer ur på navet? Før der noget galt?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skæve bremserskiver
  • #1   12. jan 2014 Mener du det er navet eller bremseskiveren for hvis det er når du bremser så det skiverne der skal skiftes

• #2   12. jan 2014 Ja, det er jeg klar over.
    Men har skiftet skiver 1 gang, hjalp også men efter 1500-2000km kom problemet igen.

Så der må være noget andet galt, har hørt det kan være navet, der er skiftet hjullejer for et år siden. Tænker de kan være presset lidt skævt i.

Skriver er fra FTZ, så det er ikke Thansen m.m.

• #3   12. jan 2014 Få den på bremseprøvestand. Så er det nemt og se hvilken en der er skæv.

• #4   12. jan 2014 Thomas har set før at det er navet der er skævt og skiven blir skæv grundet navet et skævt.. Der er flere årsager til det kan blive skævt, men hyppigst er det når man har skiftet forhjulsleje og man ikke har presset korrekt.

Navet skal være ( hvis jeg husker helt korrekt ) inden for max 0.005 mm mindes jeg uden jeg et 100% .. Det er faktisk inden ting der skal til før det er meget når du har skiven på også

• #5   12. jan 2014 Skiftede du navet da du skiftede leje for kan huske da jeg skiftede leje på min der så på mit navn var det slidt skævt så så når man skifter lej er det en god ide af måle navet

• #6   12. jan 2014 Sikker på en af dine kalibere ikke hænger en smule?
    For så bliver skiverne hurtigt for varme og til sidst skæve

• #7   12. jan 2014 Du kan ikke regne med det mål du laver hvis du har et defekt hjul leje ø, du måler på skævhed sidevers, og hvis du har et defekt hjulleje kan du ikke regne med din måling, der vil den lægge langt ud over max mål. Men det er sjældent at navet er skævt men er set før

• #8   12. jan 2014 Jeg prøvede det også på en bmw jeg lavede for en bekendet, hvor der blev skiftet skiver og kaliber.
    Det første sæt skiver et normalt Uorg sæt, ( dog ikke thansens) de blev skæve efter en 1000-2000km, jeg fik dem så byttet til sæt nye men igen 1000-2000km så var de skæve. så købte jeg org bmw skiver, så gik der da 5000km inden de også blev skæve.
    Men så fik jeg de org skiver drejet af, det holdt så. så det var da en mulighed at prøve.
    Men ja tjek om en af dine kaliber hænger lidt.

• #9   12. jan 2014
    Har prøvet det med et skævt nav, navet slog 0.5mm og det var helt nyt, så der skulle et andet til, på Astraen er det sådan en komplet enhed med lejer og nav man skifter

• #11   12. jan 2014 nej de blev afmonteret og drejet af.

• #13   12. jan 2014 Nej for det jo skiverne der blev ved med at blive skæve.
    Masive skiver bliver nemmere skæve.

• #15   12. jan 2014 Hvis de nye skiver først bleve skæve efter 1500 km, kan det umuligt være navet, der er noget i vejen med - så ville det nemlig have været der fra starten. Ofte kan der imidlertid opstå lidt rust og tæring et sted på skiverne - og så vil den også bremse ujævnt, selvom skiverne ikke er skæve - her vil en afdrejning eller en lang god køretur med opbremsning som regel altid hjælpe - ihvertfald et par dage, indtil der opstår ny rust igen. Nye skiver kan også slå sig, hvis de ikke har fået tid til at sætte sig, inden der bremses igennem - her kan en afdrejning også være på sin plads, men måske ikke altid rentabelt i forhold til prisen på nye skiver, hvis de ellers kan indkøbes til verdensmarkedspriser.

• #16   12. jan 2014 Nemlig, derfor jeg holdt det i skiverne.
    Mener en af drejning kostede 200.

Kommentér på:
Skæve bremserskiver

Annonce