{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Frederik N
Frederik N
Tilmeldt:
14. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Skifte af 4. gear synkromesse på punto mk2 8v {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg håber i kan vejlede mig lidt her.

Jeg ejer en punto fra 2002 med 8v motoren. Bilen har gået lige knap 50000km og har ejet den siden april 2012 hvor den havde gået 20000km. Bilen er her på det seneste begyndt at klage når jeg trækker den fra 5. til 4. og fra 4. og tilbage igen. Havde en mistanke om at det desværre nok var en synkromesse, der var på vej ud, da en af mine kammerater havde haft et lignende problem. Har dog ikke gjort så meget ud af det, da jeg synes at det er voldsomt at en bil med så få km, som bliver kørt pænt, allerede skal have skiftet, så hårdfør en sliddel. Jeg hørte så min mekaniker ad i går, og han vil have 10000kr for at skifte den, da det vil tage ham en dags tid plus materialer. Synes det lyder af ufattelig meget, og tænker at det må kunne gøres billigere. Så jeg kunne egentlig godt tænke mig en vurdering, om hvor vidt at det kan betale sig at gøre noget ud af på en bil, hvis værdi ligger i det prisleje, og om det evt. kan gøres billigere. Bilen er ikke så pæn kosmetisk, desværre, men dog rustfri, derfor vil jeg ikke rigtig få så meget for den i salg, og med det her problem trækker det jo kun længere ned.

På forhånd tak

Mvh Frederik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte af 4. gear synkromesse på punto mk2 8v
  • #1   14. jan 2014 Prøv lige at starte med at skifte gearolie og så hæld noget additiv i olien, evt teflon eller lign. ved at Wurth har noget der virker godt.
    Hvis det går helt galt, kan jeg lave din gearkasse for under det halve uden problemer.


  • Frederik N
    Frederik N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   14. jan 2014 Gearolien blev skiftet i september, da jeg ikke syntes at gearskiftene var flydende nok. Det hjalp i starten, men synes at det er det samme nu. Grunden var egentlig, at i det kolde vejr var den svær at få i gear, det første stykke tid efter koldstart. Har nemlig også gået med tanken om at skifte den til foråret igen, når jeg alligevel skal skifte motorolie og filter. Havde noget ceratec additiv fra liqui moly, som også kan bruges til gearkasser, som jeg ville have puttet i, men min mekaniker mente ikke at det var nødvendigt. Hans syn på det, var bare at det ville gøre mere skade end gavn.

  • #3   14. jan 2014 Jeg har god erfaring med det fra Wurth, jeg havde en Punto før jul der hoppede ud af 3 gear under acc, og som larmede en smule i lejrene. Det viste sig den stort set var tør for olie, og efter nyt olie plus additiv, var både lejestøj og gearskift mv i orden.
    Jeg ville personlig give det en chance inden man skiller gearkassen ad, men det er jo op til dig. Kan sagten skille den ad og lave den, hvis det er.


  • Frederik N
    Frederik N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   14. jan 2014 Det er det her, jeg ligger inde med http://www.viskerbladet.dk/product/liqui-moly-ceratec-additiv-keramik-til-motorolie-gearolie-cera-tec-8/

    Kan du poste et link til det fra Würth? Men det er da helt sikkert et forsøg værd. Er det muligt at du kan sende en PB med prisen for at få synkroen skiftet?


Kommentér på:
Skifte af 4. gear synkromesse på punto mk2 8v

Annonce