Hjælp min bil larmer (video) {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg håber lidt på der er en mekaniker herinde, som kan give mig et bud på hvorfor min Honda Civic larmer.
Det startede i november sidste år, hvor bilen knirkede lidt. Sidst i december blev det lidt værre, og jeg fandt ud af at jeg kunne reproducere 'knirken' ved at holde stille og dreje forsigtigt frem og tilbage på rattet.
Uden den store forstand på biler var mit eget bud servo eller styrekugle.
Jeg tog til en mekaniker som hurtigt konkluderede det var styrekugle, men han tog den ikke op i lift og jeg troede derfor ikke helt på det.
Min fætter som er mekaniker tog den op i en donkraft, og sagde det ikke var styrekugle men måske bærekuglen. Lyden kan kun reproduceres med vægt på, så man kan ikke tage den op i lift og høre det.
Til sidst kørte jeg til min fortrukken mekaniker, og i alt 3 mekanikere brugte næsten 45min på at finde og lokalisere lyden helt præcist - som de mente var højre forhjul.
Min primære bekymring var at bilen var usikker at køre i, men de sagde den var sikker, og at jeg skulle komme igen hvis det blev værre da de ikke var helt sikre på hvad det var.
Efter jeg har været hos dem er det nu blevet langt værre. De har måske provokeret det nok, men jeg er blevet forsikret om at det ikke gør noget at køre med.
Jeg kunne bare godt undre mig over hvad fanden det er. Her er et link til en video jeg har forsøgt at lave: https://www.youtube.com/watch?v=h4ZOe8aqVY4&feature=youtu.be
Du bør kunne høre 'knirken' i det jeg accelerere, og igen høre det når jeg drejer på rettet.
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 25
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 256
mar 2007
aug 2007
Følger: 1 Svar: 204
For det meste så fryser et topleje bare sammen, så når du drejer på rattet så hopper fjederen i skålen, men det lyder ikke lige til at være det, men derfor kan det stadig sagtens være et topleje
okt 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
Men hvis det er et tårnleje bør den så ikke kun knirke når jeg drejer? Den gør det også engang imellem når jeg kører ligeud, ligesom det kan høres på videoen.
mar 2007
Hjælp min bil larmer (video)