{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.819 visninger | Oprettet:

Gitte C
Gitte C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Problemer med lys Fiat Bravo {{forumTopicSubject}}

Min højre baglygte virkede ikke og det jeg troede var et ordinært pæreskift har nu udviklet sig. Pæren blev skiftet, men lyset virker stadig ikke. Opdagede så, at lyset virker ca. 10 sekunder efter start af motor, men går så ud igen. Fandt senere ud af, at højre positionslys heller ikke virkede og skiftede pæren, med samme resultat. Det vil sige højre baglys og højre positionslys virker i ca. 10 sek. efter start af motor for så at gå ud igen. Dette gentager sig hele tiden. Pærerne fejler tilsyneladende ingenting. Hvad filan er der galt... Bilen er en Fiat Bravo 1,6 multijet fra 2009.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med lys Fiat Bravo
  • #1   16. jan 2014 Skriver den pære fejl i displayet ??

• Gitte C
    Gitte C Tilmeldt:
    jan 2014

#2   16. jan 2014 Ja den skriver pærefejl i display, "check lights right hand side".... Jeg formoder det hænger sammen, men jeg kan ikke fejl på andre pærer/lygter end højre baglys og positionslys...

• Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #3   16. jan 2014 Jeg har en 96 model og der virker højre kørelys ikke rigtig mere. Åbner jeg ind til selve pæren, så lyser den igen, så mit er sikkert et stel problem.

• Gitte C
    Gitte C Tilmeldt:
    jan 2014

#4   16. jan 2014 Mit problem er ret konsekvent. Lyset virker i præcis 10 sek. efter start af motor for så at gå ud igen. Så der er både strøm og alt muligt andet til lygterne. Der er ingen fugt eller andre tegn på slidte ledninger og sikring kan det jo ikke være, da lyset jo virker kortvarigt.....

• #5   16. jan 2014 Jeg vil prøve at nulstille bodycomputeren.
    Det gør du ved at tage strømmen fra sikringsboksen inde i bilen, der sidder et sort stik med en tyk rød ledning som du lige kan pille af i 30 sekunder.
    Du skal stille dit ur, dato mv efterfølgende.

• Gitte C
    Gitte C Tilmeldt:
    jan 2014

#6   16. jan 2014 Jeg er med på at nulstille computer måske også vil nulstille fejlindikationen, men vil det få lyset til at virke...? Prøver bare at forstå denne ulogiske fejl...

• #7   16. jan 2014 Ja for lysrelæet er indbygget i bodycomputeren

• Gitte C
    Gitte C Tilmeldt:
    jan 2014

#8   16. jan 2014 Jeg vil prøve. Udfaldet skal jeg nok skrive om - håber det virker, og tak..

• Gitte C
    Gitte C Tilmeldt:
    jan 2014

#9   16. jan 2014 Så prøvede jeg at nulstille computeren. Det virkede IKKE, alt er som det var før, dog er det igen blevet den 1. jan.... Andre gode forslag ???

• #10   16. jan 2014 Jeg skrev også du skulle stille ur, dato mv igen smiley
    Tror du er nød til at skal have en orig Fiat tester på den, da det godt kunne tyde på en Canbus fejl.

• Gitte C
    Gitte C Tilmeldt:
    jan 2014

#11   16. jan 2014 Tusinde tak for input. Jeg må desværre nok overgive mig og køre på værksted. Men i det mindste har jeg nu pærer på lager til næste gang en pære står af....

• Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #12   19. jan 2014 prøv lige at rykke lidt i dit stik til lygten fiats stik er noget værre. *****. havde en punto hvor lyset i venstre lygtede var underligt mangelfulgt periodisk osv, lige som dig, tog stik af og målte i det, alt ok, så på med det igen. så var alt i sin skønneste orden smiley

• Gitte C
    Gitte C Tilmeldt:
    jan 2014

#13   19. jan 2014 Tak for alle inputs. Jeg har nu egenhændigt lavet lyset. Det var hverken stik, canbusfejl eller andet. Blot nogle baglygtepærer, der skulle tages af og på adskillige gange og vupti, så virkede lyset igen. Det kan betale sig at være stædig......

Kommentér på:
Problemer med lys Fiat Bravo

Annonce