{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie blanding
  • #1   18. jan 2014 Det ville jeg ikke være bange for.

• #3   18. jan 2014 Der findes 2 typer 5W/30. Der er den almindelige og så den der er godkendt til LongLife som opfylder VW 504/507 normerne. Det står på dunken.

• #4   18. jan 2014 OK, tak for respons

• #5   18. jan 2014 I den her sammenhæng der er benzin bare benzin hvorimod ikke alle olier kan blandes. Der står noget om dens egenskaber, noget 4 bogstav kode, hvis de er ens så burde det ikke være noget problem. Men er det helt ude i hampen så enten skriv til producenterne eller lad være.
    Men for heller ikke at male fanden for meget på væggen så vil de fleste multigrade motorolier kunne blandes så længe de er samme type, mineralsk, semisyntetisk, syntetisk og longlife.

• #6   18. jan 2014 alle motor olier kan blandes som man lyster, det er min mening.

• #7   18. jan 2014 TURBO !

nu er det jo ikke din mening der bliver spurgt om men et reelt spørgsmål om alle motor olier kan blandes sammen... at dy syntes blå er den bedste farve i verden hjælper jo heller ikke nogen...

• #8   18. jan 2014 Man blander ALDRIG to typer olie!!!

• #9   18. jan 2014 Mr. Big, siger du at brændstof og smørreolie er det samme????

• #10   18. jan 2014 Hvorfor må man ikke blande olie?

• #11   18. jan 2014 http://www.machinerylubrication.com/Read/1135/mixing-lubricants

En olie er ikke bare en olie men et mix af en masse ingredienser (additiver) hver fabrikant bruger deres opskrift på deres motorolie og deres additiver.
    Mixer du to olier risikere du at fucke hele balancen op og i stedet for additiverne går ind op plejer, smøre, renser din motor ved alle temperature, risikere man at de går ind og modarbejder hinanden og du mister smøre evnen...

Måske går det godt at blande olierne.... måske går det skidt....
    jeg ville nok bare smide olien i smørrekanden og give de par hundrede til en ny dunk olie. det er nok i sidste ende billigere end et motorhavari...

Hvad der smør godt, kør godt....

• #12   18. jan 2014 Ja jeg ved godt at det er grunden til det frarådes, men har du hørt om nogen der lige fyldte 1L af noget andet olie på og så sprang motoren i luften...

• Martin
    Martin Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 96
    #13   19. jan 2014 på en nyere bil som golf 5 ville jeg som udgangs punkt ikke blande olier, dog skal det siges er de begge 5W30, og af samme kvalitets norm dette ses på flasken, som minimum skal de leve op til motorens minimim for kvalitet foreskrifter for olie så er det umiddelbart ikke noget problem, dog er samme olie identisk.
    er uddannet mekaniker så ved hvad jeg snakker om,

og turbo lad være med at opfordre til noget, uden du har belæg for at udtale dig om ting..... hvis du hælder 1L 10w40 fra biltema eksempel på en fks nyere gti model eller en mercedes amg model, så sker der ting og sager smiley også nogle ford motorer har det med at tikke meget i motoren hvis du ikke bruger rigtigt olie.

konklusion der er en grund til der er kvalitets bestemmelser for olie, og man bør følge dem.

• #14   19. jan 2014 Bare bland som i har lyst til... Raps olie er også en fremragende motorolie.

• #15   19. jan 2014 Nu er jeg også mekaniker og nu var der jo ikke snak om i spørgsmålet om han kunne blande en 10/40 i. Spørgsmålet var om han kunne spæde op med en dunk af det 5/30 olie som han brugte sidst han skiftede olie. Det må altså være det samme olie som der der er i motoren nu. Der bliver vel i omegnen af en halv Liter af det tilbage i motore når han skifter olien, så kan der vel ikke ske noget ved at hælde en sjat mere på af det. Det er bare hvad min sunde fornuft siger mig.

Kommentér på:
Olie blanding

Annonce