{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Renovering af gearkasse {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har prøvet at renovere en gearkasse til en BMW?
(nu kan jeg ikke huske det, men mener det er en Getrag)

Evt. har nogen idé om hvad prisleje det ligger i? synes min knurrer lidt i 2. gear men har faktisk ikke så meget erfaring i renov. af gearkasse.

Er det svært? nogen der har en guide? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af gearkasse
  • #1   20. jan 2014 det er ikke noget man bare lige gøre,
    man skal sætte sig ind i hvordan den er samlet,
    og holde styr på alle dele.

    man kan låne en hayens bog på biblioteket, over den bil hvor gearkassen ligge i.
    ved nogen biler, kan man se hvordan man skille gearkassen ad og samler den igen.

    og hvad man skal passe på, og hvordan man gør de forskellige ting


  • Mobeen I
    Mobeen I Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #2   20. jan 2014 Jeg står også med (hvad jeg tror) er en defekt gearkasse til en Mercedes 500SEC. Det er automat gear. Ville være rart hvis nogen kender et firma/person som kan ordne sådan noget (på Sjælland).
    Og hvad prislejet er.

    Jeg kørte med den 2 dage siden og den kørte fint. I går stod jeg for rødt og satte den i "D" så tog den bare ikke fat, og begyndte at sige en lidt underlig lyd.

    På forhånd tak


  • #3   20. jan 2014 Havde godt en idé om det ikke er sådan lige, men har dog set dem åbne før (min er manuel) så det må kunne lade sig gøre på en måde smiley

    mobeen I - prøv hos gørløse, jeg er næsten sikker på de gør i det med mercer aut. kasser.

    Men hvis i kender nogen der kan bmw manuel kasser så giv lige lyd.

    (sønderjyden, jeg tjekker lige min haynes og ser)


  • #4   20. jan 2014 jeg begyndte på og skulle skifte tandhjul til 3. gear i en gear kasse til en Opel.
    da den havde ødelagt noget ved 3. gear.

    fik den skilt af, og havde en anden gearkasse til reserrvedele.

    men fik den aldrig samlet igen, da noget skulle varmes og noget skule krympes,
    for at man kunne presse det sammen.

    og det var ikke til at få skilt ad, da jeg ikke havde det rigtige værktøj til det,

    ente med og smide en anden gearkasse på.

    temlig trist, da den første gearkasse, var god til ræs


  • #5   20. jan 2014 ja det er fandme surt smiley

    kan være jeg bare må punge ud, men skal stadig finde en der kan smiley


  • Mobeen I
    Mobeen I Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #6   20. jan 2014 Carsten - Er det AutoImport du henviser til?
    Hvis det er - ved du så om de reparere gearkasser, eller importerer nogle eller hvordan og hvorledes?

    På forhånd tak smiley


  • #7   20. jan 2014 Nu må jeg spørge hvilken gearkasse der er tale om ? Men som regel kan man ikke købe reservedele til bmw gearkasser, kun finde stumper fra andre gearkasser, og bygge noget sammen, hvis man ikke har erfaring i at lave gearkasser skal man passe på havde en bekendt der renoverede sin opel gearkasse det kostede ham bilen da gearkassen efterfølgende satte sig og bilen kørte i grøften. Det skal være en speciel gearkasse såsom en m3 med tilbagetrukket, eller m3 6trins før jeg overhovdet ville begynde at tænke på at splitte den ad.

  • #8   20. jan 2014 Det er bare en alm. manuel E36 gearkasse, men kan ikke huske om det er zf eller getrag'en af dem, mener det er ZF'en.

    lidt nedern hvis der ikke er renovering af dem med nye dele. Ved de har det i USA, men der er dælme langt over for det.


Kommentér på:
Renovering af gearkasse

Annonce