{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.172 visninger | Oprettet:

Kasper Ø
Kasper Ø
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Toyota Yaris - Fire lamper der lyser (fejlkode P0420 ?) {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg købt denne her Toyota Yaris som nysynet i november 2013 fra en forhandler og nu er der hele fire lamper der lyser. Det startede med at følgende 3 lamper begyndt at lyse:Fejlfunktionslampe, VSC-stabilitetskontrol samt Vejgrebskontrol-Tractions control. Kørt den forbi Toyota og her sat de den i en tester, hvor vi fik fejlkode P0420 og nulstillet fejlen. Nu lyser den igen og oven i det er lampen for motor temp. begyndt at lyse.
Hvad skal jeg gøre? Har I nogle alternative råd, da jeg ikke tror at jeg skal ud og købe en ny lambdasone eller kat.?

Toyota Yaris Terra 1,3 fra 2006. Benzin. Fuld service hos Toyota og nysynet. km 210.000.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toyota Yaris - Fire lamper der lyser (fejlkode P0420 ?)
  • #1   26. jan 2014 Er den købt i November 2013 ?
    Der er vel 6 måneders garanti smiley ?

• #2   26. jan 2014 Fluks tilbage til forhandleren med beskeden : FIX DET...

• #3   26. jan 2014 Fejlkoden betyder defekt kartalysator. Det er nemt at se med en tester. Arbejder den bagerste lambdasonde på samme måde som den forreste virker katalysatoren ikke.

MEN det plejer kun få motorlampen til at lyse.
    Hvad ligger der af fejl i ABS-enheden?

• #4   26. jan 2014 Hele lortet snakket sammen. ABS ecu siger bare der er fejl i motor ecu. Ny kat og evt lambdasonde så kører du igen. Bruger bilen meget olie smadrer det katten

• #5   26. jan 2014 Du gætter bare.
    Jeg har lige lavet en med fejlen P0420 fornyligt, og der var det kun motorlampen der lyste.

• #6   26. jan 2014 Alle Toyota ( med mindre vi snakker carina e, Corolla e101 mv ) tænder VSC, ESP mv. når der er en fejl på motor siden... Du skal bare have fixet P0420 som er ( hvis jeg husker rigtigt ) Catalyst System Efficiency Below Threshold

Altså din kat som er skvattet sammen.... Der skal en ny på.

• Kasper Ø
    Kasper Ø Tilmeldt:
    apr 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   26. jan 2014 Jeg fik ingen fejl på ABS-enheden da vi kørt den i gennem test hos Toyota.

Bilen er nemlig købt i Køge hos en brugtvognsforhandler. Der er en del transport omkostninger forbundet med at tage turen til Køge, da jeg bor på Fyn. Så reperationen skal koste mere end de ca.1.000 kr før det kan betale sig for mig at tage turen derover. Så jeg kørt den i første omgang bare til en test hos det lokale Toyota værksted i Odense, hvor jeg fik fejlkoden P0420.

Det undrer mig at man skal skifte kat. og/eller lambdasonden så hurtigt. Der har været fuld service på hos Toyota hele vejen og er nysynet fra november 2013, hvor jeg så købt den.

• #8   26. jan 2014 Vil ikke sige det sker tit, men et par gange om året har jeg da en yaris med det problem. og det er primært yaris.. Der kan være mange årsager til det sker.

1. har den haft tanket diesel på et tidspunkt?
    2. har haft en dårlig tændspole
    3. forkert forbrænding

er bare nogle af det hyppigste.

Kommentér på:
Toyota Yaris - Fire lamper der lyser (fejlkode P0420 ?)

Annonce