3.969 visninger
|
Oprettet:
Mangler varme Volvo V70 2002 {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Volvo V70 T5 fra 2002, som har har to ting, der irritere mig.
1. Når det er under 3-5 grader, så har bilen svært ved at blive varm, når jeg kører på lande- og motorvej, der kommer derfor så hellere ikke varm luft ud i kabinen!
2. Min bil har dugget en hel del, de sidste dage. Jeg har prøvet at fjerne vinter gummimåtterne, men den dugger stadig. Samt den lugter nogle gange noget fugtigt fra varmeanlægget.
Nogen der har nogle gode forslag, hvad kan være galt?
Bilen er desuden importeret fra Italien og fuld serviceret.
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 60 Svar: 1.439
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 24 Svar: 317
Sender den lige en tur til mekanikken, for termostaten.
Er der et filter, i aircondition anlægget der skal skiftes? Kører altid med det tændt.
aug 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 60 Svar: 1.439
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Det med at vinduerne dugger er næsten helt sikkert at varme legemet der er gået hul i. Så løber der en smule kølervæske ud, som bliver "blæst" rundt i kabinen.
Check lige om kølervæske standen falder i din ekspansionsbeholder, det kan bare være en lille smule, så er den gal. Så skal der et nyt varme legme til.
Mht varme i kabinen, så check igen lige væskestanden i køler systemet, hvis der er noget væske på så vil jeg tro at du skal skift termostaten.
/Steffen
mar 2007
Jeg må lige få kigget på køler delen.
mar 2007
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Men check lige væske standen, hvis du er i tvivl så kør et par dage mere, hvis niveauet ændre sig, så vil mit bud være varmeelementet.
Det er ikke så svært at skifte, men jeg købte mit ved Spareparts, det virker fint jeg havde en frygtelig lugt i bilen den næste ½ år. Jeg tror at det var at det tætningsbånd der fulgte med der er årsagen.
Så hvis jeg skulle skifte den igen ville jeg nok vælge en original eller bruge noget andet tætnings bånd.
Mangler varme Volvo V70 2002