{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.171 visninger | Oprettet:

Nyt batteri, jemogfix kvali?? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens,

Min Corsa D diesel skal have nyt batteri, da min lader siger det nuværende er defekt.

Er det ok mærke det jemogfix har til 600kr eller hvor finder jeg en ordentlig kvalitet til en god pris?

Helst noget nær køge eller ind mod kbh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt batteri, jemogfix kvali??
  • #1   9. feb 2014 jeg ville tage et kvalitet mærke og måske hoppe lidt op i amp osse gjorde jeg på min gti og anlæget fik mere og leve af fx

• #2   9. feb 2014 Til prisen er de ganske udemærket kvalitet. Levetiden på dem er bare ikke helt så lang, som på et dyrere batteri. Men igen pris og kvalitet hænger sammen.

• #3   9. feb 2014 Hvisdu alligevel skal give 600, hvilket ikke er specielt billigt, så brug de 300-400 kr. mere og få et ordentligt batteri!

• Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    aug 2011

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #4   9. feb 2014 Så en gang en klog mand på tv forklare at man burde "manuel lade" sit bilbatteri 1 gang om måneden for at motionere det og skifte det ud hver andet år. Så er der vel ikke rigtig nogen grund til at betale 1400,- for Varta, mon ikke de billige holder 2 år? =)

• #5   9. feb 2014 Mit Exide batteri har holdt snart 4 år.
    Og jeg har hverken ladet eller på anden måde vedligeholdt det. Og det skal siges jeg også har en diesel maskine med lidt forskelligt udstyr der burde ødelægge batteriet hurtigere!
    ,
    Vil aldrig anbefale dig at købe et batteri fra jemogfix, da mængden af bly er væsentligt mindre end i et batteri tilsvarende fra exide eller varta!
    Det vil sige dit fra jemogfix sandsynligt vil falde samme ret tidligt da det ikke har den mængde bly der skal til at holde et batteri i mange år!

Mit råd til være at ofre lidt elstra på det, så får du er batteri der kan klare sig i mange år uden det mindste problem!

• #6   9. feb 2014 Jeg kører kun med de billige. Har aldrig aflivet ét endnu. Det ene er nu 7 år og har startet bilen daglig uden problemer. Lader bilen som den skal- og aflader den ikke, så holder de rigtig fint. Ingen tvivl om du får mest strøm til prisen i Harald og Jem og Fix-batterier. Mine 60 amperes koster 299 kroner. Hvis du er flov kan du tage mærkaten af, så det bare ser sort og fint ud smiley

Har desuden ét siddende i én af mine sommerbiler - det er ca. 6 år. Holder stille 6 måneder om året - sjatlader det ikke, afmonterer blot polen om vinteren. Virker stadig perfekt.

• #7   9. feb 2014 Og Daniel den kloge mand i fjernsynet lyder ret dum!
    Jeg har eksempler på batterier der har holdt 7 år!
    Så jo, det kan betale sig smiley

• #8   9. feb 2014 Denne her passer til en 1,3 cdti, du har jo ikke skrevet om det er 1,3 el, 1,7

http://www.jemogfix.dk/butik/auto__cykel/auto/autobatterier.aspx?view=1&pid=9610745

• #9   9. feb 2014 Ok, så hellere thansen og købe et exide til en 800kr

• #10   9. feb 2014 Det er en 1.3cdti 90hk

• #11   9. feb 2014 Hehe. Når mit hverdagsbils-batteri har holdt 7 år pt. til 299 kroner - så skal et Exide til 800 kroner holde ca. 20 år før det er ligeså billig strøm. Dét tror jeg ikke det holder.

Desuden - i gutter herinde skifter jo bilerne konstant / slår dem ihjel indenfor 2-3 år alligevel - i har da sikkert ikke bilen om 4 år - hvor det billige da med absolut største sansynlighed stadig fungerer. I er så sjove med alle de fine dyre løsninger. smiley

• #12   9. feb 2014 Det der sidder i hedder
    12V 65Ah 640A

• #13   9. feb 2014 Du har jo 2 års rekl./garanti og 4 til 5 år brug skal de nok klare og de dyre batterier klarer en 6-7 år, hvor længe har man planer om at beholde bilen er vel også et spørgsmål...

• #14   9. feb 2014 Men ok - hvis det "billige" er så dyrt til din bil - så ville jeg nok også bare tage Exide-batteriet - som da ganske sikkert ER bedre - når forskellen ikke er større..

• #15   9. feb 2014 Undersøg da iøvrigt lige om ikke det er din lader der er defekt først - og om din bil lader som den skal..

• #16   9. feb 2014 Ja, det skal også tjekkes, men er ret sikker på batteriet er død, det er trods alt 6år gammelt.

• #17   9. feb 2014 Hvad mærke er det gamle? Lidt sjovt at høre - når mine billige lortebatterier altså faktisk er ældre allerede. smiley

Jeg tror man forventer 7-8 år på et bilbatteri. Men - jeg tror det vigtigste af alt er, at bilens ladesystem er iorden.

Jeg tror også, at de billige får et dårligere ry end de fine fordi de billige tit bliver sat på gamle lortebiler, der i forvejen ikke lader godt nok. Satte man de billige batterier på fine velfungerende og iorden biler, så ville de nok holde meget tæt på ligeså godt som de dyrere. Men - når de nyere finere biler skal til autoriseret service - og en værkstedstime koster 800 kroner, så vælger man jo ikke et batteri til 299 kroner. Det hele er alligevel så dyrt, at selv 800 virker som en rimelig pris.

Det er klart man tit ikke vil ofre et dyrere batteri end bilen - hvis man har en gammel bøvs man lige skal have de sidste KM ud af. Sådan et batteri tror jeg gerne hurtigt står af - fordi hele bilen det sidder i er helt færdig i elsystem - og ALT. smiley

• #18   9. feb 2014 Mener det er Varta, som sidder i.

7-8 år på et nyt er ikke nødvendigt, tror sgu ikke bilen lever til den tid.

Helt sikkert at pris altid er vigtig, til mine mc'er har jeg altid bare brugt det billige

• #19   9. feb 2014 Jeg har en SåkaldT vag kvali bil bahhhh, hvor det org,batteri gav op i sidste uge så 6½ år gammel og det er en til en 12-1400,men den fik en 74ah til 599 i fix

• #20   9. feb 2014 Tror også det samme sker her. Prisen divideret med holdbarhed, ender sikkert ud med det samme, som de dyre. Så er udskrivningen bare det mindre nu.

• #22   9. feb 2014 Gør mine billige lortebatterier også. smiley

• #23   9. feb 2014 De se da fine ud batterierne Nicole (-:, vil da ikke kalde dem lort.

Spøg til side, så handler det nok mest om, at man tit betaler for navnet og at de dyre producenter selv står bag nogle af de billigere mærker.

• #24   10. feb 2014 Nicole, jeg ville så godt våge at påstå, hvis din bil havde tonsvis af udstyr så som motorvarmer, oliefyr, aircon, osv. ville dit billige lortebatteri ikke holde et meter. det ville falde sammen inden for kort tid, og det er her man adskiller de dyre batterier fra de billige!

Hvorfor købe dyrt batteri, når man ikke har en bil der er dyr? smiley

• #25   10. feb 2014 Så er din generator for lille. Det bør slet ikke bruge fra batteriet, dit udstyr når bilen kører. Så er bilens ladesystem underdimensioneret. Større batteri vil være symptombehandling.

• #26   10. feb 2014 Så du mener at generatoren starter op når dit oliefyr også gør det? smiley

• #27   10. feb 2014 Ok - ikke oliefyr og motorvarmer -men den slags her de fleste biler ikke standard. Hvis jeg havde al den slags udstyr kan det godt være det ville være en fordel med et kæmpe dyrt batteri - men det har jeg ikke på nogen af mine biler. smiley Har aldrig gidet rode med den slags - det laver sgu kun bøvl. Især når man har bilerne i +10 år ad gangen. Hehe.

Dieselbiler har jeg heller ikke billig-batteri-erfaring med. Kan godt tænkes det har mere at sige på en diesel bil. Men - til almindelige benzinbiler uden dikkedarer - der er et billigbatteri altså fint.

Kommentér på:
Nyt batteri, jemogfix kvali??

Annonce