{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.416 visninger | Oprettet:

Bmw E39 kølervæske problem {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Bmw E39 hvor jeg har skiftet termostaten, termostat huset og køleren. Efter jeg har kørt en tur på 30-40 min kan den ha slugt/spist eller smidt op til en halv liter kølervæske. Der ligger ikke kølervæske i olien eller der kommer heller ikke hvid røg ud fra udstødningen den varmer som den skal på normal temp. Og kører som den skal. Der plejer heller ikke at ligge kølervæske under bilen når den holder stille den lækker heller ingen Steder fra vandpumpe osv. Hvad kan problemet så være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw E39 kølervæske problem
  • #1   11. feb 2014 har du udluftet systemet ?

• #2   11. feb 2014 Yes det har jeg

• #3   11. feb 2014 jeg har LIGE haft præcis samme problem på min e36 coupe , skiftede det samme som dig på nær køleren , det skulle vise sig termostat huset var fejl fabrikeret og var utæt.

nu skriver du "Der plejer heller ikke at ligge kølervæske under bilen når den holder stille den lækker heller ingen Steder fra vandpumpe osv"

er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener , men ligger der vand under bilen nu ?

• #4   11. feb 2014 Var forenden hævet imens du udluftede? Har prøvet at skulle skifte termostat flere gange, og en af gangene var det nødvendigt at hæve forenden ca 30-40cm for at udlufte ordentligt

• #5   11. feb 2014 Hmm okay det jeg mener med det er at der ikke ligger en "vandpyt" under bilen når den har holdt stille så man sku ku se at noget var utæt nogle steder.

• #6   11. feb 2014 det som martin skriver måtte vi også gøre på min e36...

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 125
    #8   11. feb 2014 har du prøvet at udsætte kølesystemet for en trykprøve, der kan være tale om indre utætheder ligeså meget som ydre utætheder

• #9   11. feb 2014 Nej jeg har ikke hævet forenden det må jeg lige prøve imorgen og se om det hjælper på det.

• #10   11. feb 2014 Td D hvordan gør man det altså tryk prøver kølesystemet?

• #11   11. feb 2014 Du kan også tjekke om termostathuset er ordentligt tæt ved at ligge noget papir omkring det, og så give motoren nogle snoninger, ikke altid der kommer vand ud med mindre der er pres på systemet smiley

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

#12   11. feb 2014 men ja det kan også bare være som drengene skriver. det problem kan ofte løse sig selv. da du har kølerdæksel der har det formål at lukke luft ud bla. men ellers hjælp det lidt på vej med den metode de har beskrevet

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

#13   11. feb 2014 Man foretager en trykprøvekontrol af kølesystemet ved at først finde sit datablad eller værkstedsbog frem som passer til motor og bilmodel. Aflæser hvor mange bars tryk systemet skal udsættes for og i hvor lang tid for at kunne udføre en korrekt prøve. Derefter montere man trykprøvemåleren der hvor kølerdækselet sidder normalt og puster de ønskede bar ind i systemet, det man holder øje med i den påkrævede tid, er om der er nogle utætheder i form af væske der sprutter ud som oftest ses ved pakninger eller slanger. Hvis der ikke bliver tabt tryk og der ingen væske siver ud, er systemet tip top.

• Thomas D
    Thomas D Tilmeldt:
    feb 2014

#14   11. feb 2014 ja det kræver specielværktøj.. slet ikke sikkert det er nødvendigt men så ved du det...

• jakob d
    jakob d Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
  • Jørleif J
    Jørleif J Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #16   20. mar 2016 JEG HAR EN bMW 316 ÅRG 2004.kØRER MEGET GODT,MEN LIGE NU ER DER OPSTÅET ET PROBLEM,KØLER VÆSKE FORSVINDER LIGE SÅ STILLE,DER LIGGER INGEN VANDPØL UNDER BILER ,NÅR DEN HOLDER STILLE,INGEN HVID RØG, JEG FYLDER PÅ CA 0.5 L VAND PÅ HVER DAG,ER DER NOGEN HERINDE ,SOM KAN HJÆLPE MIG, MVH. jØRLEIF jACOBSEN.

• #17   20. mar 2016 kan starte med at hjælpe dig ved at sige TRYK PÅ CAPS LOCK !!!!

Kommentér på:
Bmw E39 kølervæske problem

Annonce