{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.542 visninger | Oprettet:

Adblue i dieselen {{forumTopicSubject}}

Goddag folkens
Jeg står i det problem at den BMW E36 325 TDS som jeg har anskaffet mig har fået blandet adblue i dieselen, fordi nogen mente at det kunne bruges som et additiv.
Men efter at de har gjort dette, startet bilen og haft den til at køre i tomgang, så døde den efter en fem minutter, og derefter har den så ikke været til at starte.
Jeg har sørget for at dieselen er oppe ved pumpen, men problemet er bare at når jeg så tørner motoren, så kan jeg ikke få dieselen til at komme ud af pumpen, kun ud af retur, altså hvis du hiver en retur slange af på en dyse.
Uanset hvad jeg prøver og gør, så vil det ikke lade sig gøre at få tryk ud igennem pumpen, noget rigtig lort.

Efter at have prøvet det ene med det andet og udelukket en masse ting, stadig ikke med noget resultat, har snakket med adblue eksperter, gammel kollega dieselekspert ved Ketner i Skalborg. Efter dette har jeg konkluderet at det må være gået så galt at akslen i pumpen må være knækket grundet at adblue'en ikke har kunnet smøre pumpen da det er kørt igennem.

Men er det kun mig der tror at dette kan være fejlen, har prøvet stort set alt for enten at udelukke fejl eller reparere eventuelle fejl, så folkens, dette er mig lidt en gåde og ville gerne høre jeres mening, om I eventuelt har erfaringer med adblue i dieselen.

På forhånd mange tak for hjælpen


Kommentarer på:  Adblue i dieselen
  • #1   14. feb 2014 Hvor meget adblue er der kommet i dieselen? For det skulle jo gerne kunne bruges som additiv. Men i en meget lille mængde.

  • #2   14. feb 2014 Hvor meget adblue kom der i tanken?
    Syntes det lyder voldsomt.

    Jeg kom engang til at blande 15 liter adblue i tanken på en firmabil som kørte med 100l. tank. Der var ingen problemer overhovedet


  • #3   14. feb 2014 adblue skal ikke i tanken men i udstødning systemet

    tror nok mest at du skal tømme dem for diesel og rense det hele


  • #4   14. feb 2014 Det kan ikke blandes med diesel, tøm tank, filter, fyld ny diesel på så kører den

  • #5   14. feb 2014 Kender ikke meget til adblue, andet end at det skal i en seperat tank på lastbiler.
    Dog ved jeg at hvis du smadrer ind inen 20 liters dunk med en gaffeltruk, så sviner det.... Der var vådt på et kæmpe område af gulvet, men jeg tænkte at det ville tørre i solen.... Men da jeg kom tilbage en time efter, der blev jeg noget overrasket. Der lignede det at der var is-krystaller på hele gulvet. Og for at fjerne det måtte jeg gå med en skovl og skrabe det af, det blev til sådan noget hvidt pulver med store klumper i...

    Så det lyder ikke urealistisk at det har kværnet din pumpe, hvis den har været helt fyldt med "is"


  • #7   14. feb 2014 Addblue skal tilsættes udstødningssytemet på store lastbiler. IKKE i tanken. AdBlue fungerer ved, at væsken sprøjtes ind i køretøjets udstødningssystem, hvor den passerer katalysatoren og nedbryder udstødningsgasserne til ufarligt vand og kvælstof.

  • #8   14. feb 2014 Ved ikke hvor meget der er kommet i tanken, men har renset alt, og jeg kan sagtens få pumpet dieselen op til pumpen, men det vil jo bare ikke komme igennem pumpen,
    Men jeg tænker bare, jeg har hørt at adblue er lige så tynd som vand, og kommer det op i pumpen og ikke får smurt som det skal så kunne det godt splitte noget af,

    Har virkelig prøvet alt for at få pumpen til at levere diesel, men den vil bare ikke overhovedet


  • #9   14. feb 2014 Nu er det vel ikke "bare" fordi den lille stopventil er blevet mærkelig ? smiley

  • #10   14. feb 2014 Jeg er rimelig sikker på at det ikke er den da jeg har koblet direkte strøm til den og du kan lige så tydeligt høre at ventilen klikker,

  • #11   14. feb 2014 Hvis du skriver der er diesel ved retur så levere pumpen jo.. Ellers ville der heller ikke være diesel på tilbageløb.

  • #12   14. feb 2014 Jesper - jo, det vil være retur fra pumpen. Den er jo hul sådan et dyr og sender en skrækkeligt masse diesel tilbage i tanken.

    Du tænker på om det kommer noget i retur oppe fra dyserne


  • #13   14. feb 2014 Æhhhh adblue i tanken giver sku da ingen mening? Det hjælper da ikke en skid deri

  • #14   14. feb 2014 Det svare næsten til at lade den køre på vand

  • #15   14. feb 2014 #7:

    Nu er Mercedes så også begyndt at bruge AdBlue i deres Vitoer etc.


  • #16   14. feb 2014 Det er det jeg mener, og når det er så tyndt har det ingen mulighed for at smøre pumpen

Kommentér på:
Adblue i dieselen

Annonce