HJÆLP - Peugeot 306 1,4 SL - Tomgangs problemer! {{forumTopicSubject}}
Hej alle kloge mennesker på BG
Jeg står med et problem på min Peugeot 306 1,4 SL
Da jeg købte den stod den fint i tomgang dog nogen gange steg den fra 1000 omdr. Til 1500 og andre gange stod den og vaklede mellem 1000-1250 omdr.
Fik en tester på som havde lagret fejl på stepmotoren (Tomgangs motoren) og på lambdasonden, fik den nulstillet og fejlen på lambdasonden forsvandt men den på stepmotoren blev der.
Købte så en ny stepmotor, og derefter går kan den ikke stå i tomgang uden at gå ud ved helt kold motor, efter bare 1 min. Står den på 500 omdr. Når jeg så har kørt bilen varm står den fint på skiftevis 750 eller 1000 og engang imellem tager den lige hurtigt gas og stiger til 1250-1500 omdr. Hvorefter den falder igen.
Når jeg eksempelvis køre hen i et kryds og træder koblingen, falder den kort til de 500 omdr. Inden den igen stiger til 750-1000 omdrejninger
Ved montering bliver ECU nulstillet ved at tage batteriet af i 10 min. sætter derefter tænding på i 20 sek, tænding af og så starter jeg og kører en tur med blandet kørsel stille op til 3000 omdr. i alle gear derefter ud på motorvejen hvor jeg køre den godt op i omdr. i alle gear.
Er der nogen der har en idé om hvad mit problem med denne bil kan være?
nov 2012
Følger: 34 Følgere: 36 Biler: 3 Svar: 328
jun 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 857
Edit: Fik måske forvekslet denne med en anden med samme problem.
sep 2004
Følger: 22 Følgere: 23 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 72
hvordan ser jeg om det lukker for meget?
sep 2004
Den nye jeg har købt er meget stram og regulere med når man står med den i hånden og den gamle glider frem og tilbage som var det smør..
Har det evt. noget og sige?
jun 2010
Der sidder en step motor i den, og et slags snekkegear i den. Den skal være stram.
Det er ikke sikkert det er nok bare at sprøjte rens ind, min var godt fyldt med snavs, og skulle renses mekanisk.
sep 2004
Oh hvad kan jeg forsøge mig med nu så?
sep 2004
jun 2010
Jeg hev også i den og skubbede den sammen igen, men den holdt den ikke til. Stemplet faldt ud af den, og den var helt færdig. Så måtte købe en ny.
Efter jeg fik gasspjæld på fra en gti, skulle jeg justere spjældet, da det lukkede for meget i. Og tomgangen skulle igen nulstilles.
Der kan også være andet galt som generer din tomgang. Falsk luft ved indsugningsmanifold, dårlige tændkabler/spole. En sensor på motoren der er defekt. Jeg havde problemer med MAP sensoren på min. Motoren gik ud uden varsel. Efter 5 min eller efter 200km, kold eller varm ingen forskel.
HJÆLP - Peugeot 306 1,4 SL - Tomgangs problemer!