{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  5 trinsgearkasse til BMW E21 315
  • #1   24. feb 2014 sådan en 315 er jo en M10 motor, bare find en fra en E30, med en M10 motor / tidliger modeller.

ved ikke om du også skal have kardan med også. men den skal højst sandsynligt være lidt korter hvis du smider en anden gear kasse i.

• #2   24. feb 2014 schmiedmann har brugte 5 gears kasser til m10 motor for lidt over 1800 kr. dem kan du også spørg om du skal have en kardan med. en brugt kardan koster lidt over en 500 seddel.

• Buildit
    Buildit Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #3   24. feb 2014 okay - tak for fiffet:-)

• #4   24. feb 2014 Så får du bare ikke dit speedometer til at virke hvis du tager den fra en E30

• Buildit
    Buildit Tilmeldt:
    feb 2014

#5   24. feb 2014 Okay, lad mig spørge på en anden måde.

Hvad hedder den "rigtige" type 5 trins gearkasse, som kan passe på en 315?. Er der et typenummer eller lignende som jeg kan gå efter ?

• #6   26. feb 2014 'Som jeg skrev på din anden tråd omkring emnet skal du bruge gearkassen fra en M30 motor, den passer på M10, og der har du også det mekaniske speedo drev du skal bruge for at få speedometer til at passe.

Da de 4 cylindrede E21 aldrig er blevet født med 5 gear kommer du ikke udenom at skulle lave noget tilpasning, med stor sandsynlighed omkring kardanakslen.

• #7   26. feb 2014 Når det er sagt så er spørgsmålet om ikke det er overkill, det er jo ikke lige frem en F1 motor sådan en 315 er udstyret med og jeg er ikke sikker på du får bedre benz økonomi med 5 gear oveni. Tror ikke den kan trække det ordentligt.

Hvis du gerne vil have lidt længere gear kunne en mulighed også være at skifte bagtøjet til et med en lavere gearing og dermed få nogle "længere" gear.

• Buildit
    Buildit Tilmeldt:
    feb 2014

#8   28. feb 2014 Hej med jer

Tak for jeres svar og gode input

Jeg er klar over, at det ikke og aldrig bliver en F1 racer. Jeg vil dog gerne kunne køre over 100 km/t på f.eks motorvej - uden at den motoren ligger på 5000 omdrejninger. Det er ikke benzin økonomien som jeg frygter, men nærmere ønsket om mindre motorstøj ved motorvejskørsel og dermed bedre kørekomfort.

• #9   28. feb 2014 Så vil jeg klart anbefale at kigge lidt på din bagtøjsgearing i første omgang smiley

Kommentér på:
5 trinsgearkasse til BMW E21 315

Annonce