{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.981 visninger | Oprettet:

Toyota mekaniker/ekspert søges {{forumTopicSubject}}

Jeg har en yaris årgang 99. Det er en 1.0 vvt-i. Motorlampen lyser og computeren viser 4. Tændspole er problemet. Det er så ikke problemet, da mekanikeren har byttet om på 3. Og 4. Tændspole. Han har desuden foretaget kompressiontrykket. 4. Cylinder viser under 12. De andre tre er trykket over 12 som de skal være.
Tomgangen går heller ikke normalt. Den er på 0,6.
Mekanikeren har nu haft bilen i en uge og tjekket meget. Men konklusionen fra hans side er, at det kan bedre betale sig at skifte motoren end at rode ved cylinderen osv..
Derfor søger jeg en mekaniker der arbejder hos Toyota, der har mulighed for at tjekke bilen med computeren. Det kan være jeg får et andet svar end det.
Pisse ærgerlig.. Havde bilen i to dage, så lyste motorlampen...
I må meget gerne kontakte mig, hvis du/I kender en toyota mekaniker der har tid til det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota mekaniker/ekspert søges
  • #1   26. feb 2014 Det kan godt være dysen på cylinder 4, det kan give fejltænding og så sætter den fejl på tændspolen. Er det over 10 i kompression mener jeg ikke det har noget med det at gøre. Men en dyse eller en ledningsfejl, eller selvfølgelig et tændrør..

  • #2   27. feb 2014 Dyserne er tjekket og tændrører skiftes. Men stadig det samme problem.. Det skulle ikke undre mig det er ledningsfejl.
    Ved du om toyota kan specifikke finde fejlen på computeren?


  • #3   27. feb 2014 En toyota har aldrig fejl på motorstyringen. Ikke at det ikke kan ske, men har aldrig skiftet en motorstyring på en toyota.

    Har du listen med fejlkoder?


  • #4   27. feb 2014 Hmm.nej det har jeg ikke. Hvad tænkte du på?

  • #6   27. feb 2014 Hvad var kompressionen på cyl4? Den skal være under 5-6 bar for at den ikke kører på den.

  • #7   27. feb 2014 Bilen kan sagtens køre. Kompressionen på 4. Er på 11.5..
    Overvejer at aflevere bilen til toyota, men de tager en hel bondegård for det..


  • #8   27. feb 2014 det behøver ikke at være et toyota værksted, bare find et værksted med et godt ry.. men det er ikke din kompression den er galt med.. tænder den slet ikke på cylinder 4? ledningsfejl, tjek ledningerne op til boksen
    evt send mig en nummerplade i PM så kan jeg slå den op i mit system og se om der er nogle bulletiner på det?


  • #9   27. feb 2014 Hvis din mekaniker mener mortoren er defekt grundet den kompression, så betaler du din regning og pakker sammen og holder dig langt væk..

    Tror din mekaniker mener motoren er defekt enten fordi han ikke ved hvad han skal gøre, og ved han får alle følere med hvis han skifter motor til en fra en hugger, ellers håber han på du smutter så han ikke konmer til at sige dum ud...


    Men jeg vil gerne se fejlkoder, det er formentlig p0300 og p0304 men bare lige for st være sikker

    Hvisdet er tilfældet, behøver det ikke at være tændspolen, da p0300 hedder random misfire detected og p0304 hedder misfire detected on cyl.4

    Det kan være mange ting. Bl.a

    Tændspole
    Dysse
    Vvt hjul / aktuator
    For lang kæde
    Ledningsfejl
    Knastføler
    Krumtap føler

    Det bare lige dem jeg husker


  • #10   27. feb 2014 Btw.. I københavns området koster det over det dobbelte end det gør i jylland smiley

  • #11   28. feb 2014 Kan ikke lige huske hvilken fejlkode det præcis er. Men det er en af de to i hvertfaldt.

  • #12   28. feb 2014 Okay.

    Du kan udelukke ledningsfejlen, da spolerne er sat i serie ( altså de køre sammen) med undtagelse af signal ledningen.. Hvis den ikke fik signal ville den ikke køre på alle 4 propper.. Men resten skal du have kigget på


  • #13   28. feb 2014 og jeg har en orginal bulletin fra toyota der siger at kruptapfølerne som bilerne er født med ofte går i stykker, så ny i af dem så køre det
    og du har sparet en motor.. men husk at rens din luftmasse måler også de har det med at kokse til


  • #14   28. feb 2014 Fejlkode p0300 og p0304 viser computeren. Det er de fejl som du beskriver anonymous..

  • #15   28. feb 2014 Michael h: hvor sikker er du? Og hvad koster sådan en krumtapføler?
    Min mekaniker siger at der ikke bliver tilført nok benzin til motoren og at ved ventilerne er det vådt. Og noget med at der ikk kommer nok luft igennem. Alt det mekanisk snak forstår jeg ikke helt :).
    Men du siger krumtapføleren skal skiftes? Og hvad er bulletin?


  • #16   28. feb 2014 En bulletin er en teknisk rapport fra toyota som beskriver nogle fejl symptomer og forklare hvad og hvorfor enkelte dele skal skiftes.


    Hvis din mekaniker er sikker på det du beskriver, skal den bare ha topstykket af og renset og slebet ventilsæder evt. Et par nye ventiler på den cylinder, ikke noget at kassere motoren for.

    En krumtap føler koster vel ca. 1000-1500kr


  • #17   28. feb 2014 Toppen skal ikke af med en kompression på 11,5... Start med at rens Luftmassemåleren måleren, tag den af bilen og kig i den, der hænger en lille sensor der ligner en drøbel som vi selv har, den er garanteret helt kokset til, rens den så den er blank igen og slet så fejlen, så kan det være den køre igen og det koster ikke en krone at prøve


  • #18   28. feb 2014 Michael:
    Vi har skiftet luftmassemåleren med en anden Yaris. Det hjalp ikke til. Det er rigtig hvad anonymous skriver, topstykket skal af og der skal renses og slibes. Ventilerne skal derimod også skiftes.
    Det er så uheldigt. Jeg har kun haft bilen i to uger og allerede dette hovedpine..


  • #19   28. feb 2014 Hvis ventiler skal skiftes eller slibes ville de ikke lukke ordentlig og så ville den jo ikke vise en kompression på 11.5 i min verden.

  • #20   28. feb 2014 Nah... det virker også underligt. Tror ærlig talt ikke helt på det din mekaniker er kommet frem til.

    Den kan lave misfire ved brændte ventiler ( utætte ) men der bør kompressionen være noget længere nede. ihvertfald under 8bar, før den kan registrere det. Hælder mest til en føler fejl, formentlig enten knast eller krumtap føler.

    Har før set kæden værende for lang, men så bør den dog også smide en fejl på dit VVT system.

    Hvis i har en anden yaris magen til, så lån krumtap føleren. den er lige til at pille ud.


  • #21   28. feb 2014 Okay. Jeg føler også selv lidt at det kan være krumtap føleren.
    Det er min mors Yaris. Jeg må se om det er det der er problemet.. Jeg håber i hvertfald det er problemet, for så slipper jeg let og billigt for det..


  • #22   8. mar 2014 Fandt i ud af fejlen ?

  • #23   10. mar 2014 Ja. Toyota har tjekket bilen. Deres konklusion er, at 4. cylinder ikke giver nok kompressiontryk. Den er gør det især når bilen er kold, men ikke når den kører.. Ventileren ved cylinder 4 skal renses eller skiftes, hvilket ikke kan betale sig. Hellere ny motor. Men bilen kører upåklageligt, men dog med en lille ujævn i tomgangen..

  • #24   10. mar 2014 kan jeg købe den gamle motor så? så skifter jeg den ventil.. det koster ikke alverden?

  • #25   15. mar 2014 Hvad vil du give for den? Og jeg regner ikke med at skifte den indtil den dør. Den kører stadig i hvertfald endnu..

  • #26   15. mar 2014 Hvorfor ikke få den renset så ved du din motor er iorden køber du en ny brugt motor
    Kan du risikere det samme sker efter 1 dag :)? Hvis det Self ikke er en helt ny kværn smiley


  • #27   15. mar 2014 præsis.. giv den chancen med nogle additiver.. søg lidt om det på nettet. bellad og liquid molly er blandt de mest kendte mærker.. og de kan virke rigtig godt, og få hårde slagger på ventilerne opløst..

  • #28   19. mar 2014 Jeg har fundet en bedre løsning.. Har solgt bilen, så jeg ikke skal tænke på det mere.. Mistede nogle tusinder, men kom af med den ihvertfald :)..

  • #29   21. mar 2014 fedt at sælge problemet til en anden, håber du har fortalt om problemet til den nye ejer

  • #30   21. mar 2014 Ja ja han er fuld indforstået med det.. Han har fået bilen til markedets billigste. Han er hel kæde over situationen..

  • birger H
    birger H Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #31   23. sep 2017 Jeg har en ældre Yaris. bilradioen suser kan høre lidt,hvad er problemet
    Birger


Kommentér på:
Toyota mekaniker/ekspert søges

Annonce