{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.582 visninger | Oprettet:

Pal sidder fast. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har prøvet at skifte den øverste bærekugle selv, dette er så mislykkedes da jeg nu har fået skåret toppen af bærekuglen af, og møtrikken. Jeg troede at palen/splitten som går igennem ophænget var lige til at banke ud, MEN den var fuldstændig urokkelig..... Jeg har prøvet diverse mirakkelmidler (w40) og hammer, men intet kan få den til at bevæge sig, jeg tror den er skåret konisk, ved ikke om den er, men kunne godt forestille mig det, men hvordan pokker kan den sidde så godt fast, og hvordan får jeg den ud?

En forvirret bilejer!

Billeder kommer senere

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pal sidder fast.
  • #1   5. mar 2014 Gas og ilt den eneste vej frem:)

• #2   5. mar 2014 Den er konisk. Er det en vw? Hvis du ikke har værktøj til det skal du sørge for der ikke er pres på den og så slår du på siden af det metal den går igennem og ja de kan sidde rigtig godt fast

• #3   5. mar 2014 Og nej gas og ilt er absolut sidste udvej.

• #4   5. mar 2014 jeg er ikke 100% sikker på hvad du beskriver, men det lyder som om at det er den lille aksel på bærekuglen der stadig sider fast hvor den går gennem navet, hvis der er en slidse i midten af navet, så kan du banke en mejsel ind imellem, hvis navet er lukket, så dasker du den bare godt på siden af navet hvor kuglen går igennem, så springer den op.

• #5   5. mar 2014 du kan også bruge et u-jern, som man kan købe til formålet.

• #6   5. mar 2014 Ja, det er en Volkswagen lt 31, og har ikke værktøj til det.... men jeg har ligget med en mejsel og banket på undersiden, uden held, så hvis jeg banker på siden af det den går igennem, og så lidt nedefra osv, så burde den komme ud?
    Er ret lost!

• #7   5. mar 2014 du skal banke på metallet hvor kuglen går igennem, så den ligesom for nogle vibrationer der løsner, og hvis du ikke har et u-jern, så tag et stort koben og bræk det fra hinanden.

• #8   5. mar 2014 Og ja, RR Det er som du beskriver, men har navet en åbning? For så vidt jeg husker den, så er det et lukket metalnav, uden en slisse hvor man kan banke en mejsel ind, men jeg tror heller ikke at det kan åbnes hvis jeg har ret? Kan du ikke gå lidt dybere i dette, altså banke på siden over kuglen?

• #9   5. mar 2014 der skal bruges VOLD

• #10   5. mar 2014 du banker på den lige under hvor møtrikken var. på siden altså 90 grader i forhold til bærekuglen.

• #11   5. mar 2014 Okay, super! Tak for hjælpen, jeg giver mig i kast med det når jeg kommer hjem! Men det er stadig utroligt at lortet kan sidde så godt fast!! smiley
    Men jeg banker på navet, og så fra bundet på palen, så håber vi på at den popper op! smiley

Kommentér på:
Pal sidder fast.

Annonce