{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.295 visninger | Oprettet:

Mobil mekaniker {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har rodet med en gammel Volkswagen LT 31 for at få den igennem syn. Nu skulle jeg skifte den øverste bærekugle i venstre side. Jeg har købt en bærekugle der passer og skulle bare have den gamle af, DETTE LYKKEDES IKKKE:.......... Den sad simpelthen for godt fast i navet, det vil sige at jeg lige nu har skåret møtrikken på bunden af navet, og selve bærekuglen af, så at der kun sidder palen tilbage igennem navet.
Er der nogle der kunne tænke sig at tjene lidt basøre på at komme og hjælpe med at få den ud? Evt nogen som kender en mobil mekaniker der ikke koster det store?
Jeg går ud fra at det bare handler om at have værktøjet, hvorefter det er en kort process?

Håber i kan hjælpe mig, da den skal til omsyn på mandag!

Jeg bor i Lyngby 10 km uden for København.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mobil mekaniker
  • #1   6. mar 2014 Der er godt nok langt for mig, men køb da en aftrækker?

http://www.harald-nyborg.dk/p1610/aftraekker-4-vendbar

ligesom den, bare med 2 ben, dem er der ofte mere plads til. De kan fås mange steder og er et must-have i sin værktøjskasse

• #3   6. mar 2014 Okay, er du sikker på at det virker, for jeg har prøvet følgende:

Banke på selve narvet, og varme det godt op, ikke til rødglødende, men godt varm. Ligget under ophænget da den jo er konisk, og banket på selve splitten med en mejsel. Uden de har rykket sig en millimeter!

Men tror du at en aftrækker vil kunne få den ud? Den skal ved ud nedefra og op ikke?

Og tak for svaret!

• #4   6. mar 2014 Jeg kan ikke helt 100% forestille mig din situation (et billede ville hjælpe)
    Men det lyder som noget jeg ville prøve i hvert fald.

Måske det mere konstante tryk fra en aftrækker kan gøre forskellen.
    Varm gerne godt op inden, det hjælper tit.

Tror den er konisk så du skal nok have den ud hvor du presser på den side hvor møtrikken sidder. (tjek den nye, der kan du se det på)

• #5   6. mar 2014 Okay, jeg kan godt lige lægge et billede op, hvis du fortæller mig hvordan jeg gør det hehe! smiley

Men hjælper det at varme op, for metal udvider sig jo når man varmer?
    Men har lige set på den nye bærekugle, og den er konisk, uden tvivl!

• #6   6. mar 2014 Mens du banker (Med en ordenlig hammer), så drej lidt på rammet sammentidig smiley

• #8   6. mar 2014 Det hjælper til at løsne whatever der lige er imellem af skidt og lort som er med til at det sidder fast.

Du smider et billede ind ved, lige under boksen du skriver i, at trykke vælg fil og finde dit billede. Det er rimelig lige til smiley Hvis du tager med din telefon kan du jo bare emaile det til dig selv fra den.

• #9   6. mar 2014 Jeg har ikke en tilføj fil knap, så oprettede et fotoalbum, billede af navet og palen findes her:
    www.bilgalleri.dk/fotoalbum/off_topic/122273-baerekugle?status=1&jli=true#_=_bi

Jeg har indtil videre banket løs på det med en muggert, men igen uden held, men kunne godt forestille mig at der skulle være pres på fra en aftrækker imens!

nogle der ved hvor man kan købe en aftrækker sådan her og nu? smiley

• #10   6. mar 2014 Hvis du kan, så prøv at bor den ud

• #11   6. mar 2014 Du kan ikke bruge en aftrækker nu hvor du har skåret kuglen på begge sider.

• #12   6. mar 2014 Gå hen til huggeren og skaf en komplet bærearm/nav.

• #13   6. mar 2014 Ville helt sikkert bore den ud smiley

• #14   6. mar 2014 Til jer der siger i ville bore den ud, kan dette gøres med en håndholdt boremaskine og et par metalbor? Hvis ja, hvor stort skal boret så være? For den er jo konisk, så skal man bare bruge et der er nogenlunde stort nok og lave et hul i midten, og så banke det ud?
    Selve palen er ca 23mm i diameter, så hvis man bruger et 12-15 mm bor vil det så kunne fungere?

Jeg snakkede med en mekaniker der sagde:
    Gør hele navet rødglødende, sammen med palen, og så bank godt igennem nedefra, men hvordan kan jeg gøre det så varmt selv? For jeg har prøvet med en gasbrænder, men det er jo langt fra nok, er der et trick? smiley

• #15   6. mar 2014 Jeg ville prøve at sætte den aftrækker jeg linkede til (2 armet) på den nedefra, fyre så meget varme på jeg kunne og samtidig, (få en hjælper måske?) spænde den aftrækker op. (Den kan sagtens bruges uden kugle, ved ikke lige hvorfor der er nogen der siger du ikke kan)

Jeg kan ikke lige se hvordan du kan bore den ud, netop pga. den skal være konisk indeni.

jeg har lige forsøgt at lege kunstner, bemærk jeg er ikke multikunstner, men det er hvad jeg ville prøve i hvert fald.

profilbillede
  • #16   6. mar 2014 Det var også det jeg tænkte mht. bordet.. smiley

Men fantastisk kunst, jeg tror helt klart at jeg vil prøve det du siger der, og håbe på det bedste! Men har du et trick til at varme, for lige nu har jeg en meget svag ukrudtsbrænder, så kan ikke få den i nærheden af at blive rødglødende! Jeg tænkte på om man kunne købe noget der kunne varme nok for et par hundrede kroner?

men jeg prøver det helt klart! smiley

• #17   6. mar 2014 Jeg plejer at have adgang til en induktionsvarmer, men de koster vist 30.000,- så det er ikke lige en man bare køber.

Jeg ville nok tjekke om jeg kunne få noget mere effektivt i evt. biltema, de buten flasker der er på sådan en ukrudtsbrænder giver ikke meget varme, dem skal du nok stå og varme op med i flere timer før de giver en effekt fra sig.

Kommentér på:
Mobil mekaniker

Annonce