{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

E36 cab døråbnings/rudeproblem {{forumTopicSubject}}

Go aften. Er den glade ejer af en BMW E36 cabriolet fra 99, og som de fleste nok ved med kendskab til cabrioleten og coupeen, så kører vinduet automatisk 2-3 cm ned ved åbning af døren.
Mit problem går så på at ruden ikke køre langt nok ned. Det fungere som det skal, det er bare ikke nok ruden går ned, så ruden går lige akkurat på gummilisten i kalecshen når denne er oppe. De er ikke et problem af støøre betydning, men bare PISSE irritrende!!
Har før hørt om alle de problemer mht til microswitchen som aktiverer når man tager i dørhåndtaget. Men efter mine "beregninger" burde det ikke have noget med den at gøre, da den jo kun giver signal om at ruden skal køre ned, hvilket som før skrevet jo fungere fint. Så tænker lidt om det evt kan være rudehejset som er slidt?
Evt nogle med kendskab til dette? Ville være en stor hjælp, så jeg kunne få løst det problem.

På forhånd tak
Mathias

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E36 cab døråbnings/rudeproblem
  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #1   11. mar 2014 Har lige fået det samme lavet på min. Mener bare ruden skulle justeres.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #2   11. mar 2014 Har du prøvet at tjekke om de sidder helt ens i højden i begge sider når du har kalechen nede. Min ene rude sad nemlig en del højere i passagersiden.

• #3   11. mar 2014 Af med dørbeklædning, se om ruden evt. har "flyttet" sig med tiden.. Klassisk E36 Cab fejl..

• #4   11. mar 2014 Mener de sidder i samme højde så vidt jeg husker. Og det er lige galt i begge sider, ingen forskel på hvor meget og hvor lidt de går på. Det er det samme.
    Men skal det forståes således at man burde kunne justere sig ud af det på rudehejset. Og i de tilfælde, hvad skal man se efter?
    Har nemlig fundet nogle nye rudehejs på koed, men hvis det kan undgåes så ville det jo være en gave smiley

• #5   11. mar 2014 Du er i øvrigt sikker på at det ikke bare er listen på kalechen der er blevet træt? smiley

• #6   11. mar 2014 Ja bestemt. For har haft en coupe før cabrioleten, og kan huske ruderne kørte længere ned der, og desuden så kan jeg ligge hånden på ruden, og med et lille tryk skubbe den det sidste stykke ned. Deraf ved jeg at ruden ikk selv når helt ned til "slutpunktet" automatisk smiley

Kommentér på:
E36 cab døråbnings/rudeproblem

Annonce