Motorolie i gearkassen? {{forumTopicSubject}}
Halløj Bg´er..
Mit femte gear i TT´en gik i stykker for en månedes tid siden. (tandhjul der havde slidt tænder fordi tidligere ejer ikke havde spændt en møtrik / skrue)
Købte så original tandhjul og en synkromesse ring og fik det så samlet ved en mekaniker.
Sidste morgen kom der så et skrald fra gearkassen igen og mistede igen det femte gear.
Den kom så om til mekanikeren som skilte den af igen og så at der var et leje inde bagved som havde smidt alle kuglerne som så havde fucket gearkassen op.
Men der har været smidt 10 / 40 olie på og den kører originalt med 2 ltr 75w-90..
Så kan det være den har ødelagt leje / gearkassen fordi den har kørt med 10w-40 motorolie?
Mvh Bjørnlund.
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
Motorolie i en gearkasse, er en absolut NØD løsning, hvis man fx står et isoleret sted uden andre muligheder.
hvem har fyldt det på??
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Svar: 154
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 8 Biler: 5 Emner: 41 Svar: 245
Syntes bare det er mærkeligt det kom SÅ pludseligt?
Har ikke været noget i en månedes tid, også af en gang så skralder det fra gearkassen og man kunne ikke kører i den mere..
Inden jeg fik skifte det tandhjul da lød det nogle gange som man kørte på de hvidestriber på motorvejen ved nødsporet. Kun et øjeblik når den var kold også hørte man ikke mere.
Men så en dag hoppede den ud af femte gear og kunne ikke komme i igen, indtil jeg fik skiftet det tandhjul?
Ang Mekaniker så vil jeg ikke ud med navnet, da jeg ikke vil hænge nogen ud.
sep 2007
Følger: 95 Følgere: 98 Biler: 7 Emner: 61 Svar: 1.557
Men er det din "mekaniker" der har fyldt motorolie på gearkassen? For så skulle han fandme da ha et los!
apr 2008
Ja den er mekanikeren der smed motorolien på, så det sidste dag da vi kiggede ind til femte gearet og konstaterede at det skulle skiftes, så ville jeg bare have olie på så jeg kunne kører hjem i den.
Fik ham så til at trille en tur i den efter der kom olie på også sagde han at jeg nok heller måtte låne en bil hjem og lade TT stå..
Så blev den skilt af her til morges også ringer han og siger det med leje og at der skulle ny gearkasse til.
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Dit 5. gear gå i stykker.
Du få skiftet 5 gearet
Mekanikeren fylder. Motorolie i gearkassen
Og så gå den i stykker igen?
Åbner man en kasse besigtiger man alt og renser alt.
Er der tvivlsomme dele skifter man dem. Har der været et defekt tandhjul eller andet så er man doubelt op på opmærksom og i at rense det af
apr 2008
Skaden er sket.. kostede 8000 for ny gearkasse.
og har købt nye pakdåser og det rigtige olie.
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 8 Biler: 6 Svar: 154
nov 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Biler: 1 Emner: 177 Svar: 2.237
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
Motorolie i gearkassen?