{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.547 visninger | Oprettet:

Motorolie i gearkassen? {{forumTopicSubject}}

Halløj Bg´er..

Mit femte gear i TT´en gik i stykker for en månedes tid siden. (tandhjul der havde slidt tænder fordi tidligere ejer ikke havde spændt en møtrik / skrue)

Købte så original tandhjul og en synkromesse ring og fik det så samlet ved en mekaniker.
Sidste morgen kom der så et skrald fra gearkassen igen og mistede igen det femte gear.
Den kom så om til mekanikeren som skilte den af igen og så at der var et leje inde bagved som havde smidt alle kuglerne som så havde fucket gearkassen op.

Men der har været smidt 10 / 40 olie på og den kører originalt med 2 ltr 75w-90..

Så kan det være den har ødelagt leje / gearkassen fordi den har kørt med 10w-40 motorolie?

Mvh Bjørnlund.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorolie i gearkassen?
  • #1   13. mar 2014 Det har i hvert falde været en medfaktor til et ødelagt leje.
    Motorolie i en gearkasse, er en absolut NØD løsning, hvis man fx står et isoleret sted uden andre muligheder.

hvem har fyldt det på??

• #2   13. mar 2014 Sikket ikke det der er hovedårsagen, men hvis der har været knaldet noget i gearkassen, skulle alle bøsninger og lejer som minimum være gået igennem. Men så når man smider forkert olie på noget der er småskadet, så bliver det dyrt .

• #3   13. mar 2014 Ja okay.

Syntes bare det er mærkeligt det kom SÅ pludseligt?
    Har ikke været noget i en månedes tid, også af en gang så skralder det fra gearkassen og man kunne ikke kører i den mere..

Inden jeg fik skifte det tandhjul da lød det nogle gange som man kørte på de hvidestriber på motorvejen ved nødsporet. Kun et øjeblik når den var kold også hørte man ikke mere.
    Men så en dag hoppede den ud af femte gear og kunne ikke komme i igen, indtil jeg fik skiftet det tandhjul?

Ang Mekaniker så vil jeg ikke ud med navnet, da jeg ikke vil hænge nogen ud.

• #4   13. mar 2014 Sådan som jeg forstår det, så har det tandhjul du fik skiftet været slidt i stykker = metal spåner i olien? Hvis dette er tilfældet, er ALLE lejer døde, så er det kun et spørgsmål om tid og så har forkert olie kun fremskynnet processen.

Men er det din "mekaniker" der har fyldt motorolie på gearkassen? For så skulle han fandme da ha et los!

• #5   13. mar 2014 Ja okay,, det er nok der den har lagt så..
    Ja den er mekanikeren der smed motorolien på, så det sidste dag da vi kiggede ind til femte gearet og konstaterede at det skulle skiftes, så ville jeg bare have olie på så jeg kunne kører hjem i den.

Fik ham så til at trille en tur i den efter der kom olie på også sagde han at jeg nok heller måtte låne en bil hjem og lade TT stå..

Så blev den skilt af her til morges også ringer han og siger det med leje og at der skulle ny gearkasse til.

• #6   13. mar 2014 Har jeg forstået det rigtig
    Dit 5. gear gå i stykker.
    Du få skiftet 5 gearet
    Mekanikeren fylder. Motorolie i gearkassen
    Og så gå den i stykker igen?

Åbner man en kasse besigtiger man alt og renser alt.
    Er der tvivlsomme dele skifter man dem. Har der været et defekt tandhjul eller andet så er man doubelt op på opmærksom og i at rense det af

• #7   13. mar 2014 Ja du har forstået dwt rigtigt..

Skaden er sket.. kostede 8000 for ny gearkasse.
    og har købt nye pakdåser og det rigtige olie.

• #8   13. mar 2014 Smider din mekaniker i potten til gearkassn nu hvor han har hældt motorolie i den?

• #9   13. mar 2014 Ved par biler jeg kørt med i og skruet på som køre motoroile i gearkassen og virker fint til Go tæv

• #10   14. mar 2014 Okey det virker som en brøler fra mekanikeren side.

Kommentér på:
Motorolie i gearkassen?

Annonce