{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.283 visninger | Oprettet:

gammelt trick: diesel i oliesystem renser? {{forumTopicSubject}}

halløjsa folkens blev her forleden rådet til at hælde diesel i mit olie system på en gammel 1,6 astra benzin for at rense motoren.

problemmet er der sidder en masse fastbrændt olie i krogene da bilen sjællendt har kørt lange ture.

og jeg sprugte en gammel bekendt "hjemme fusker mekaniker" hvad han kunne anbefale af additiver som ikke kostede en bondegård til lige at få renst motoren igennem inden jeg ville skifte olie og filter.

han sagde jeg skulle tømme den for olie mens bilen var helt kold og fylde tilsvarende alm. diesel i derefter og lade motoren stå i tomgang i 2 til 5 minutter. jeg måtte på ingen måde gasse op eller lign da den gamle olie da ville forsvinde fra plejllejer men at der intet skete ved tomgang i en kort periode. Så skulle det kunne rense alt olie og slam.??

har den kære gamle mand ret i hvad han siger eller er det lidt lige som at skifte boblen i vatterpasset??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gammelt trick: diesel i oliesystem renser?
  • #1   14. mar 2014 Diesel har på ingen måde samme smøreevne som alm. olie. Derfor vil jeg stærkt fraråde dig dette.

    Netop det han siger; at du ikke må gasse op, da det vil koste dig et leje, siger sig selv, at man skal holde sig langt væk fra dette fusker trick.


  • #2   14. mar 2014 det der lyder som en syg røver! men glæder mig til at høre hvad andre har at sige.. godt nok er diesel olie lidt fedtet.... meeeen at det har så stor en glide overflade som alm. olie har, jeg tvivler! smiley

  • #3   14. mar 2014 Så tror jeg bare jeg ville ofre 150 kr på bell add, i stedet for alternativt at komme til at skifte en hel motor.. Lyder sgu lidt små farligt..

  • #4   14. mar 2014 Ja det er da opskriften på en havareret motor. Diesel har meget lidt bæreevne i forhold til motorolie, og diesel er så tyndtflydende, at den nok ikke ville kunne lave olietryk.

    Protec laver en ganske fin olierens/kur, som jeg flere gange har brugt, og den koster så hudt jeg visker omkring en 100kr.


  • #5   14. mar 2014 Lyder da spøjst... Men skulle da ikke komme bag på mig hvis det kunne virke...

  • #6   14. mar 2014 diesel'en skal jo kun være i motoren i en meget kort periode inden der fyldes frisk olie på.
    og så længe jeg gør som han siger ikke at gasse op mens der i diesel i da olien så bliver ved plejlejet kan han godt have ret i det med at det virker, men er som du selv meget kritisk. men er blevet overrasket over mange tossede gamle tricks der rent faktisk har hjulpet gennem tiden.


  • #8   14. mar 2014 du skal bruge 5 liter diesel til hvad 50 kr ?
    contra 150 kr for bell ad drop det du smadre din motor.


  • #9   14. mar 2014 tror også jeg vælger et kendt additiv for at være sikker men er meget sjovt lige at få be eller afkræftet de gamle tossers metoder.

  • #10   14. mar 2014 hold nu lige det har intet med pengene jeg spare at gøre er kun får at høre om andre har hørt eller forsøgt denne metode. om så i alle sagde det virkede havde jeg stadig højest tænkeligt ikke forsøgt med det, men ville gerne vide om jeg skulle give min kære gamle ven en hilsen om hvorfor han forsøger at bilde mig sådan nogte lort ind hvis det ikke passede er ikke dum med biler men har som sagt hørt mange tossede ting der rent faktisk har haft en betydelig virkning. såsom banan i slidt gearkasse osv.

  • #11   14. mar 2014 Nu tvivler jeg på at der er tale om at tappe al olien af og hælde 5l diesel på istedet.. det er nok nærmere noget med at tappe f.eks. 1l olie af og fylde 1l diesel på for at fortynde motorolien.
    Personligt ville jeg klart bruge et dertil indrettet renseprodukt, men jeg ved at de renseprodukter heller ikke har nogen smøreevne, så kan overhovedet ikke se at der skulle ske noget ved at bruge diesel. Men tror ikke det har samme effekt.


  • #12   14. mar 2014 https://www.youtube.com/watch?v=kK33EHlk_M0

    fandt lige denne video på youtube men hvis man læser kommentarene er det ikke just noget der anbefales smiley


  • #13   14. mar 2014 Det kan sagtens lade sig gøre ! Der er stort slid på lejerne mens du holder bilen i tomgang i det minut det tager at få det igennem systemet. Men det burde teoretisk set sagtens kunne lade sig gøre. Men jeg vil nu også anbefale noget oil flush da det indeholder rensende tensider og du ikke bare bruger dieseloliens opløsende evne.

  • #14   14. mar 2014 jeg plejer at bruge det her er lidt dyrt men der virker

    http://www.rensdinmotor.dk/produkter/ren-olie.aspx

    men er meget sjovt lige som sagt at få be eller afkraftet.

    kan se rundt omkring på forskellige forum at flere siger at diesel er godt som olie rens men der er mindst lige så mange som fraråder det smiley


  • #15   14. mar 2014 Havde en bil, hvor der blevet kørt omkring 150.000 uden olieskift. Den var kokset helt til indvendigt. Det lignede nærmest jord i topstykket. Bruge Bell Add og alverdens andre "vidunder-midler". Intet hjalp. Så var der en gammel mekker, som fortalte mig om diesel-tricket. Tænke, hvad fan, skal alligevel smide motoren ud ellers... Den fik en tur og bagefter stod den "i blød" en ugers tid. Fik ny olie på og den kører stadig som en ny motor den dag idag...

  • #16   14. mar 2014 har også læst flere steder det er bedre at fylde motoren godt op og skulpe med den og lade det stå natten over for at få opløst skidtet og derefter hælde den igennem med diesel et par gange for at skylle rester at løst skidt ud.
    min har også noget der minder om sort ler i ventildækslet.


  • #17   14. mar 2014 har før hørt, at i Gamle dage,
    tappede de 1 liter olie af motoren og fyldte 1 liter diesel på

    lod motoren køre et stykke tid, for og rense

    også skiftede de olie og filter,

    det gjorde de før, man fik alle mulige additiver der er beregnet til det


  • #18   14. mar 2014 ja se nu bare nu er der pludselig flere og flere der siger det hjælper måske man skulle prøve. så smider jeg ski nogle billeder ind af resultatet.
    tror jeg gør følgende:
    tapper en til halvanden liter olie af og erstatter det med diesel
    tapper det hele af og hælder en godt slat diesel i motor og lader det stå i en dags tids og skyller efter med ren diesel.
    på den måde er der intet voldsomt slid på lejerne.

    så piller jeg lige dækslet af så i kan se før og efter billeder af ventildækslet indvendig.


  • #19   14. mar 2014 http://biltema.dk/da/Bilpleje/Olie-og-Smoremidler/Mineral/Rengoringsolie-3642/ jeg bruger det her, yderst effektiv

  • #21   14. mar 2014 ingen tvivl om at det er bedre end ingenting, og at det virker.. men det er bare overhalet af bedre produkter

  • #22   14. mar 2014 ja skal lige sikre mig der er en låne bil i tilfælde af et dårligt resultet inden jeg forsøger smiley
    men smider en kommentar når jeg har oprettet album så håber jeg bare at der på sidste billede står en velkørende bil smiley


  • #23   14. mar 2014 som galant fyren siger er det her også et slemt tilfælde af fastgroet ler agtig olie som jeg også selv har en ide om skal opløses med andet end et additiv men ved det ikke har aldrig før forsøgt det men en gang skal jo være den første. og når bilen ikke bliver startet med ren diesel i olie systemet kan det vel ikke gå være end det ikke bliver rent. og så må den få en olierens af en art bagefter.

  • #24   14. mar 2014 motoren skal jo køre lidt med diesel i motorolien.

    ellers komme det jo ikke rundt i motoren,
    så ligge det sig bare i bundkaret.

    har ikke selv prøvet det, har endnu ikke haft en motor der var så beskidt indvendig


  • #25   14. mar 2014 kommer jo til at køre med en blanding af diesel og olie inden jeg lader den stå i blød så tror det er nok men er som sagt bare et forsøg og vil ikke risikere som flere nævner at smadre mine lejere.
    og regner med at fylde mere diesel i end der normalt skal i af olie. så det kommer til at fylde mere i motoren. nu må vi ses prøver det og så giver jeg en melding har lige købt 10 liter diesel så prøver jeg mig lidt frem i aften


  • #26   14. mar 2014 At overskride max. på oliepinden er ikke smart, se at få den ide ud af hovedet.

  • #27   14. mar 2014 Det er jo ligemeget når bilen ikke bliver startet med det i Anders. Så han kan fylde den til renden hvis han vil det smiley Husk lige at køre olietryk på motoren inden du starter den igen, dine lejer har nok ikke mere oliefilm på når den har stået i blød.

  • #28   14. mar 2014 Hvis du ikke har tænkt dig at starte motoren op med blandingen så er det spild af energi, og en helt ligegyldig operation.

    Kør motoren varm, tap en liter motorolie af, fyld en liter diesel på, start motoren og lad køre i tomgang uden belastning i mindst 30 til 40 min. Derefter tappet du alt af og skifter oliefilter og hælder frisk olie på.
    Det er proceduren for olierense produkter, og dette vil der under ingen omstændingheder kunne ske noget ved.

    Skal du kæle lidt for den så køb noget billigt skod olie og kør et par tusinde på det og så skift olie og filter igen til det gode olie.


  • #29   14. mar 2014 tror ikke du kan forestille dig hvor fyldt den er med størknet olie inden i motor og at lade den stå i blød i diesel en dags tid må da få renst alle kanaler og ventiler alle blottede steder hvor jeg hvis jeg fylder den op kan få dieslen til at ramme og vil jo gøre præsis det du nævner med en liter diesel i olien inden jeg lader den stå i blød.
    og derefter bare lade nogle liter diesel rende igennem for at skylle evt rester ud.
    bare for lige at give et billede af hvor meget slam der sidder i den kan jeg stikke fingeren ned i olie påfyldnings hullet køre en finger hårdt rundt i kanten og det kan jeg gøre uden at ramme ventildækslet og har noget der minder mest om sort ler på fingeren.


  • #30   14. mar 2014 Opret et fotoalbum med forsøget, kunne da været helt sjovt at se! Held og lykke!

  • #31   14. mar 2014 skal jeg nok ja glæder mig også men samtiddig med lidt uro i maven hvis det smadre motoren, men så må der jo en ny kværn i. og tak.

  • #32   14. mar 2014 in

  • #33   15. mar 2014 in?

  • #34   15. mar 2014 kunne ikke lige finde abonner-knappen til tråden...så jeg skrev bare lige in, for at sige jeg følger spændt med...:-)

  • #35   15. mar 2014 ok smiley

  • #36   15. mar 2014 Kender en mekaniker der brugte den "kur" når han skulle skifte top pakning på gammel transporter og lign. gamle diesel biler, af med det halve af olien og i med diesel til den stod på top mærket på olie pinden, og jo det virker motoren lignet en ny indvendig, diesel er et godt af fedningsmiddel. Om det så var en "kur" jeg ville bruge NEJ. Men jeg har set det virke, jeg vil bare ikke satse min egen motor på det.

  • #37   15. mar 2014 Jeg tror folk har for meget fokus på hvad motoren kan holde til og ikke holde til..
    Man skal huske på at denne "udrensnings kur" foregår i tomgang uden belastning på motoren.
    Hvis man ved hvordan en motor er bygget op, så ved man også at alle lejer i motoren er flydende, der er ingen kontakt mellem lejer og søler på krumtap og mellem topstykkets lejeoverfald og knasten.. Så længe der er olietryk på... Dette er selvfølgelig vigtigt at bemærke.

    Jeg vil vove at påstå at, hvis motoren kunne holde det foreskrevne "olietryk" med ren dieselolie i bundkaret, så kunne den også saktens klare at kører i tomgang i 30 min uden belastning, netop fordi der ikke er noget det rører hinanden under drift.
    Dette vil nok være lidt farligt at teste da diesel brænder ret godt når det bliver varmt :o)

    Jeg kom faktisk lige i tanke om at der engang blev lavet en test af det der Nulon eller abcon teflon stads man putter i motor olie. Man tog en Ford Escort, som man havde givet sådan en teflon behandling, og kørte den på Knutstorp raceway. Tappede al olien af den, startede den og kørte en omgang på banen, uden olie på, hvor efter man fyldte olie på den igen og kørte hjem.



  • #38   15. mar 2014 Og så er diesel altså på ingen måde affedtende.. det kan være afrensende.. men det har altså en smøreevne der i højgrad bruges på PD og CR motorer..
    Og det har Benzin faktisk også, smøre evnen på Benzin og Diesel er omtrent den samme.
    Nu skal der nok være nogle der synes noget andet, men det kan de tage med Ingeniørerne på Shell, Statoil osv osv.. det er der jeg har mit kendskab fra


  • #39   16. mar 2014 Grunden til at der ingen kontakt er mellem lejer og krumtap/plejlstænger, er jo at olien er specielt designet til at være bærende. Det er diesel ikke. Diesel smører, men besidder ikke nogen speciel bæreevne.

    Jeg ville nu helst være fri, og så bruge en professionel olierens. De virker ganske fornuftigt.


  • #40   16. mar 2014 Men olierens er jo heller ikke designet til at være bærende.. så hvad vil forskellen så være om man tynder motorolien op med rens eller diesel.. jeg gætter på ca 0 forskel

  • #41   16. mar 2014 Forskellen er at du kun kommer ca. 0.7L i olien, og det er lavet specifikt til opgaven. Men jeg skal da ikke afvise at det andet virker, nu ved jeg jo heller ikke hvilken motor det er. Hvis det er en af de gamle motorer, de der OHC eller hvad de nu hedder, så er de ikke helt så skrøbelige som de nyere 16v'er..

  • #42   16. mar 2014 Er din bil sprunget i luften??????? smiley

  • #43   16. mar 2014 Har ikke lige haft tid til at lege med det endnu der kom jo pludselig en lille vind fra vest hvilket lige krævede lidt opmærksomhed da jeg er igang med at renovere min tagkonstruktion så havde pludelig lidt travl med at få stivet resten af. smiley men regner med jeg får kigget på det i eftermiddag.

  • #44   16. mar 2014 så er der lavet fotoalbum og vil fra nu af ikke anbefale nogle at bruge diesel men nu er det prøvet og det klarede såmen jobbet "okay" men er ikke noget at råbe hurra for. tak for den store interesse og fine kommentare nu er det forsøgt og er ikke imponeret. smiley

  • #45   16. mar 2014 ps til jer der havde håbet på at bilen var sprunget i luften eller gået i brænd eller bare ikke kunne starte har jeg fundet denne film så i ikke føler jer helt snydt

    https://www.youtube.com/watch?v=lu9oxuVMdnk


  • #46   17. mar 2014 så blev den myte da slået ihjel! smiley havde regnet med det havde taget det gamle olie slam ! smiley

  • #47   17. mar 2014 ja det havde jeg også, det tog også en god del af det, men har oplevet mere forbløffende resultater med alm olie rens.

  • #49   27. mar 2014 Instruktionsbogen er for amatørere. Det er jo på ingen måde en manual til udrensning af motoren, i og med at det ifølge fabrikanten er en opgave for værkstedet. Professionelle engine flush produkter er ganske fine og hjælper på langt de fleste problemer, og det er sikkert at bruge. Det eneste der kan gå galt, er at motoren begynder at bruge olie, hvis man får fjernet koks omkring stempelringene.

    Det du beskriver, er jo sådan set bare et almindeligt olieskift, som det bør foretages.


  • #50   27. mar 2014 Michael w
    Hvad er det, du snakker om? Hvad gør man så, hvis man køber en bil, som allerede er forsømt mht. olieskift og er kokset til? Hvad kan man bruge dit lange smørre om instruktionsbøger overhovedet til?? "Sæt bundproppen i..."... Ej, nu må du simpelthen holde op...


  • #51   27. mar 2014 havde kun haft bilen i en mdr tid inden jeg oprettede dette emne så kan ikke påtage mig "æren" af at have misvedligeholdt denne motor. plejer at skifte olie samtiddag med jeg skifter mellem sommer og vinterdæk og i sommerferien. det passer med de 5000 km ca. og ellers plejer jeg gerne at skifte hvis bilen skal ud på længere køreture udenlands.

    plejer gerne som tidligere nævnt at give mine nyindkøbte biler (jeg er ikke er så god til at have en bil lang tid af gangen kan godt lide at prøve noget nyt engang imellem) en gang liquid molly olie og indsugningsrens og en gang brændstofs additiv i tanken en frisk gang olie div. filtre og hvad der ellers nu kunne trænge f.eks tændrør bremser eller lign. ene og alene fordi men 8 ud af 10 gange køber en bil der er forsømt enten lidt eller meget. skal lige sige jeg handler somregl kun med biler i 5000 til 45000 kr klassen, altså de biler som mange er ligeglade med fordi de ingenting er værd.

    og sidst men ikke mindst lige i den prisklasse jeg handler bil i er det meget sjællendt at jeg har kunne bruge service og instruktionsbogen til noget hvis de overhoved er i bilen,, foreskrifterne er helt sikkert ikke overholdt alligevel. Men vil dog sige jeg som regl når jeg så er faldet over en bil af ældre dato med fuldt udfyldt service bog, gerne vælger at følge i den forhenværende ejers fodspor og overholder diverse service på værksted udelukkende for stemplets skyld, det ser jo så fint ud smiley


  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #52   8. apr 2014 Tror den er gået helt galt for jer.
    1: TØM ALT olien
    2: Nyt oliefilter
    3: 4 liter diesel(på nogle biler kan er det 6 liter, se evt. castol.dk og find jeres smøretabel)
    4: start motoren med rent diesel, og lad den gå i tomgang i max 1 min.
    5. Nyt olie og oliefilter. Det burde tage alt slammen, og rense bundkar osv. osv.


  • #53   9. apr 2014 det er meget muligt det havde været bedre men holder mig nu til alm olierens fremover tror det virker bedre. men var meget sjovt lige at give det et forsøg.

  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #54   9. apr 2014 Men hvad er forskellen mellem belladd olie kur, og diesel kur. Nogle som har prøvet belladd olie kuren

  • #57   23. maj 2014 Ja ja, Einstein. "Aftap den gamle olie. Sæt bundproppen i...". Hvad ville folk gøre uden dig og din instruktion i hvordan man skifter olie? Du er simpelthen genial.
    Fatter du ikke, at instruktionsbøger er der kun for at fru Larsen kan fange den grundlæggende omkring veligholdelse af bilen?? Tror du virkelg selv på, at der står i instruktionsbogen ALT om hvordan man reparerer bilen??
    I min instruktionsbog står der bl.a. at hvis parkeringsbremsen ud af justering, skal man kontakte autoriseret værksted... Jeg er simpelthen et fjols, at jeg har ignoreret dette de sidste 20 år og har justeret den selv på mit eget værksted på 5 minutter. Beklager.
    Og i dag har jeg fyldt kølegas i A/C på min bil... Men der står i bogen, at jeg skulle have kontaktet autoriseret værksted...?!


  • #58   23. maj 2014 Og udover det, så kan jeg lære dig et trick... At køre bilen op til driftstemperaturen inden man tapper olien af er det mest lamme, man kan gøre. For det første, så er det ikke voldsomt behageligt at få 100 grader varm olie udover fingerne, når man tage bundproppen af og det er heller ikke særlig rart at røre ved driftsvarm motor i hele taget. For det andet, så snart man starter motoren, så bliver olien blæst ud fra bundkarret rundt i hele systemet, hvilket gør, at man ikke få al olien med, når man efterfølgende hiver proppen ud.
    Det bedste er at lade bilen stå natten over og så tømme olien om morgenen UDEN at starte motoren - så er der mest muligt olie nede i bundkarret...


  • #59   23. maj 2014 Nå Michael, så må jeg vel hellere rive mit svendebrev i stykker. Hvis du blindt stoler på hvad fabrikanten og forhandleren siger, så er du utroligt naiv. Der er stadig forhandlere der fraråder undervognsbehandling, følger du så også det?

    @ 438hk så er det den bedste måde at gøre det på. Motoren behøver ikke være driftvarm, bare 40-60 grader, så løber olien meget nemmere ud, og man får mere ud hurtigere end hvis olien er 10-15 grader. Er olien 40-60 grader varm, så er olien ude i løbet af 4-5min. På den tid kan man nå at hente reservedele og hive lidt i undervognen smiley


  • #60   23. maj 2014 Jamen Jannik, når olien er 10-15 grader, så har den jo forhåbentlig været 40-60 grader tidligere, ikke? Motoren er vel bare kølet ned? Så røg der allerede den "tynde" olie ned i bundkarret imens olien var varm i løbet af de første 4-5min efter motoren blev slukket? Plus, så drypper der jo mere og mere ned i bundkarret i al den tid det tager olien at køle ned fra 40-60 til 10-15, ik?
    Og der bliver jo i hvertfald ikke mindre olie i bundkarret af bilen står stille natten over, vel? smiley Tværtimod...


  • #61   23. maj 2014 Hvis man bare skal have olien hurtigst muligt ud af bundkarret, så skal olien være varm, for så siver den hurtigere igennem hullet. Men hvis man skal have mest muligt gammel olie ud af motoren, så skal man vente nogle timer indtil det hele er kommet ned... Det er vist logik?

  • #63   23. maj 2014 Michael
    Hvad gør du så med motoren, som er i den grad forsømt af den tidligere ejer, så den ikke kan køre overhovedet pga at oliesystemet er tilstoppet af rester af gammel olie, som bl.a. sidder i ventilløftere og samtlige oliekanaler? Der kan man jo ikke bare skifte olien og "bare" køre 5000km, for ventilløftere er tomme for olie pga at denne ikke kan komme op til dem pga koks i oliekanalerne? Hvad gør man så, hvis bilen ikke kan køre så meget som én meter med al den snavs i motoren? Hvad står der i instruktionsbogen om det?


  • #64   23. maj 2014 Hvad med delene i motoren som bliver kølet hurtigere af pga. manglende varm fra olien? de forskellige dele leder i motoren varme forskelligt, så man kan i teorien få dele som giver sig, vis man lader olien blive varm inden man tapper den af.

  • #66   23. maj 2014 Ej, du begynder du at placere dig nede på et niveau, som er under hvad man gider at spilde sin tid på... Hvordan i fuckin alverden kan du udtale dig om, hvad jeg "overhovedet havde drømt om"?! Jeg tjener penge på at konvertere højrestyrede biler til venstrestyrede med alt, hvad hører til det. Og folk kommer til mig fra hele Europa, for jeg er rigtig god til hvad jeg laver. Så du kunne ikke drømme om, hvad jeg foretager mig med biler. Så hold nu din kæft angående du intet ved om...
    Og at du ville vælge at skille motoren ad, ny toppakninger, strækbolte, tandrem, vandpumpe osv, istedet for at prøve at starte med en simpel motorrens fra Bell-add først til en hundredekroner lap... Det er sgu dit eget problem. Vi andre prøver de andre løsninger først. Og virker intet, så må man adskille motoren. Men man starter satme ikke med det dyreste for kunden først.


  • #67   23. maj 2014 ...og ja, bare sig til kunden, som kommer til dig og beder om at fikse tikkende ventiller, at man skal jo ikke købe en bil med tilkokset motor fra start af... Ja, det er sådan, man driver sin forretning. Yes yes...

  • #69   23. maj 2014 smiley

  • #70   23. maj 2014 normal dag i min fritid og tidligere arbejde,
    en god mekaniker vil altid prøve med ting som bell add først,
    istedet for at rippe sine kunder som det første,
    i den pris klasse som jeg tror Sonni og mig køber biler i (<20k)
    så er det meget sjældent at biler er blevet særligt godt passet,

    Toppaknings skift


    profilbillede
  • #71   23. maj 2014 Michael

    Instruktions bogen til min Peugeot sagde også TOTAL olie!!

    Er det så en dødssynd at jeg hældte castrol på? smiley smiley


  • #72   23. maj 2014 åh de er så patriotiske de kære franskmænd smiley

  • #73   23. maj 2014 Læreren er bare en simpel automekaniker (nogle gange pladesmede) der læser op af 20-30 år gamle bøger.

    Personligt tror jeg ikke ret meget på de additiver de kommer i tanken, der skal rense dyser mv, men f.eks. Protec olierens virker. Det er selvfølgelig ikke altid at det kan kurere en syg motor, men jeg har selv brugt det indtil flere gange, og det er altså noget der virker. Additivet indeholder jo kemikalier der ikke findes i olierne, ellers ville det jo være ligegyldigt at hælde det i. Det er fint hvis du ikke tror på det, så adskil du bare motorerne som det første, jeg er sådan set ligeglad smiley


  • #74   23. maj 2014 Man kan sige meget, men div olie/dyse rens kan ikke være det rene placebo.

    Rallyen fik en markant bedre motorgang plus den gik noget længere literen, efter sådan en tur smiley


  • #76   23. maj 2014 Nej nej, jeg forstår generelt heller ikke så meget.. smiley

    I følge min instruktionsbog til min honda, kører jeg også med for store dæk "Hvilket kan påvirker køreegenskaberne og stabiliteten, dette kan forårsage uheld, hvor de kan blive alvorligt kvæstet.."

    Nu tør jeg ikke køre i den igen smiley


  • #77   23. maj 2014 Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

  • #78   1. feb 2018 tag lige og se den her, kan i måske blive lidt mere klog på vidundermidlerne. løser det ene problem og skaber et nyt.

    https://www.youtube.com/watch?v=uonsgpaHwCk


  • Ronny R
    Ronny R Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 171
    #81   25. maj 2018 Dato dato dato

Kommentér på:
gammelt trick: diesel i oliesystem renser?

Annonce