Er ved at få pip af kones Astra f {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Hvis ikke det var fordi, det meste af hået manglede inden der blev bøvl med kones Astra f. Vil jeg påstå, den får mig til at tabe håret
Nu har jeg bøvlet med den, i et stykke tid.
Det ene øjeblik starter den fint, og det andet vil den ikke en pind.
Typisk når det bliver fyraften. For om morgenen starter den fint.
Det hele startede med, den begyndte at gå trægt/langsom nærmest som den gik fast i starteren.
Og så begyndte den så med pludselig ikke at ville starte ind i mellem.
Alt er efterhånden prøvet.
Der har været tester på. Men ingen fejl.
Tændspole kabler og tændrør er skiftet.
Tandrem sidder på mærkerne
Benzin får den masser af.
Og den har også fået en anden starter på.
Her til fyraften var den gal igen.
Prøvede at give den starthjælp og endda startgas. Ikke det mindste host.
Men den roterer fint rundt motoren.
Til sidst blev jeg så træt af den, jeg ville skubbe den lidt til side.
så måtte autohjælp bare få den hjem.
Men prøvede alligevel lige , at smække den i 2. gear. og slippe koblingen.
Fandeme om den IKKE bare rulllede max 40 cm så sprang den igang , som ingenting var hændt..
Er der nogen der har prøvet noget ligende ???
Kan det være bundstykket i tændingslåsen der laver ged, eller pulsgiveren.
Mikael
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 1.110
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Det er en Astra F. 1.6 szr 8v 1997
Stel kablet fra starteren sad faktisk løs, ellers snarre i klemme mellem bolt hvor det skulle skrues fast. Det var noget af det første jeg tjekkede, da den fik nykker med starteren.
Men det har ikke hjulpet en pind. Har godt nok ikke lige kigget efter om stel fra generatoren skulle være gået løs.. Men det tjekker jeg lige i morgen.
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Tjek generelt så mange stik efter som muligt for løs forbindelse samt ir nu hvor det er gratis.
Periodiske fejl kan ofte være ret trælse at finde
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Har kigget efter synlig ir.. Men ville testeren ( opel scan classic ) ikke vise, hvis der var noget galt med de følere. ?
Og stel på generatoren er det heller ikke løs. Var lige ude og se efter.
Tænkte på. Om det kunne være startspærren , der ikke bliver aktiveret hver gang nøglen bliver drejet. :
jan 2009
Følger: 49 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.383
Nå ja din har startspærre... så jo dette er desværre også en mulighed men så skal du tjekke om den gnister når den ikke vil starte.
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Der er tidligere tjekket for gnist, når den ikke ville starte. På cyl 1 fra gearkasse
Og her virkede det godt nok som gnisten først kom efter et stykke tid
Det var derfor Tændspole ( 4 kabler ) og tændrør blev skiftet.
Men det undre mig, da den blev skubbet i dag. Hoppede den igang uden det mindste bøvl. Og havde for inden forsøgt både med startkabler og start gas. uden bare et lille bitte host.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
jan 2008
Følger: 121 Følgere: 121 Biler: 4 Emner: 46 Svar: 524
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Har faktisk ikke tjekket forbindelser til benzin pumpe. Da jeg kan se den pumper godt nok, ved at pille slangen af ved motoren og tændrør er helt våde. Når den ikke vil springe igang.
Næste trin bliver at skifte bundstykke til tændingslås, for at se om det gør udslaget.
Ellers puls giveren der spiller tosset..
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 89 Svar: 233
Bliver startspærren aktiv, når bilen bliver slået til tænding, eller først når man vil starte bilen.
For testeren viser Ikke aktiv når bilen kun står til tænding.
Har lige målt pulsgiveren.
Iflg autodata skal der være ca 500 ohm over ben 1 og 2 . Jeg har lidt over 700 ohm.
Så måske det er der hunden er begravet.
Er ved at få pip af kones Astra f