{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Er ved at få pip af kones Astra f {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Hvis ikke det var fordi, det meste af hået manglede inden der blev bøvl med kones Astra f. Vil jeg påstå, den får mig til at tabe håret smiley

Nu har jeg bøvlet med den, i et stykke tid.
Det ene øjeblik starter den fint, og det andet vil den ikke en pind.
Typisk når det bliver fyraften. For om morgenen starter den fint.
Det hele startede med, den begyndte at gå trægt/langsom nærmest som den gik fast i starteren.
Og så begyndte den så med pludselig ikke at ville starte ind i mellem.

Alt er efterhånden prøvet.

Der har været tester på. Men ingen fejl.
Tændspole kabler og tændrør er skiftet.
Tandrem sidder på mærkerne
Benzin får den masser af.
Og den har også fået en anden starter på.

Her til fyraften var den gal igen. smiley

Prøvede at give den starthjælp og endda startgas. Ikke det mindste host.
Men den roterer fint rundt motoren.

Til sidst blev jeg så træt af den, jeg ville skubbe den lidt til side.
så måtte autohjælp bare få den hjem.
Men prøvede alligevel lige , at smække den i 2. gear. og slippe koblingen.
Fandeme om den IKKE bare rulllede max 40 cm så sprang den igang , som ingenting var hændt.. smiley

Er der nogen der har prøvet noget ligende ???

Kan det være bundstykket i tændingslåsen der laver ged, eller pulsgiveren.

Mikael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er ved at få pip af kones Astra f
  • #1   17. mar 2014 Har du tjekket stelkabler på motoren, har oplevet det en enkelt gang på en magen til på arbejde, hvor det var stelkabel på generator og over til motor der sad løst, gjorde at ecu ikke fik sin stel som den skulle.

• #2   17. mar 2014 hvilken motor drejer det sig om ?

• #3   17. mar 2014
    Det er en Astra F. 1.6 szr 8v 1997
    Stel kablet fra starteren sad faktisk løs, ellers snarre i klemme mellem bolt hvor det skulle skrues fast. Det var noget af det første jeg tjekkede, da den fik nykker med starteren.
    Men det har ikke hjulpet en pind. Har godt nok ikke lige kigget efter om stel fra generatoren skulle være gået løs.. Men det tjekker jeg lige i morgen.

• #4   17. mar 2014 På indsugningsmanifolden bag på i venstre side ( hvis du står foran bilen og kigger på motoren) sidder der en temperatur føler til motorstyring. Tjek at denne sidder korrekt og ikke er irret ( den med blå stik mener jeg det er og ikke den med en enkelt kabelsko).

Tjek generelt så mange stik efter som muligt for løs forbindelse samt ir nu hvor det er gratis.

Periodiske fejl kan ofte være ret trælse at finde smiley

• #5   17. mar 2014
    Har kigget efter synlig ir.. Men ville testeren ( opel scan classic ) ikke vise, hvis der var noget galt med de følere. ?
    Og stel på generatoren er det heller ikke løs. Var lige ude og se efter.

Tænkte på. Om det kunne være startspærren , der ikke bliver aktiveret hver gang nøglen bliver drejet. :

• #6   17. mar 2014 Hvis det er periodisk så ikke nødvendigvis nej da hvis der ingen kontakt i stikker er så starter den ikke men når der så er forbindelse så kan du jo selvfølgelig se temperaturen og så vil der ingen fejl være.

Nå ja din har startspærre... så jo dette er desværre også en mulighed men så skal du tjekke om den gnister når den ikke vil starte.

• #7   17. mar 2014
    Der er tidligere tjekket for gnist, når den ikke ville starte. På cyl 1 fra gearkasse
    Og her virkede det godt nok som gnisten først kom efter et stykke tid

Det var derfor Tændspole ( 4 kabler ) og tændrør blev skiftet.

Men det undre mig, da den blev skubbet i dag. Hoppede den igang uden det mindste bøvl. Og havde for inden forsøgt både med startkabler og start gas. uden bare et lille bitte host.

• #8   17. mar 2014 Nu er jeg ikke kendt med lige den motor men har du tjekket benzin pumpen og div forbindelser dertil ?

• #9   17. mar 2014 det kunne nu godt lyde lidt som bund i tændningslås det er en svaghed på opel har selv prøvet det et par gange nu

• #10   18. mar 2014
    Har faktisk ikke tjekket forbindelser til benzin pumpe. Da jeg kan se den pumper godt nok, ved at pille slangen af ved motoren og tændrør er helt våde. Når den ikke vil springe igang.

Næste trin bliver at skifte bundstykke til tændingslås, for at se om det gør udslaget.
    Ellers puls giveren der spiller tosset..

• #11   18. mar 2014
    Bliver startspærren aktiv, når bilen bliver slået til tænding, eller først når man vil starte bilen.
    For testeren viser Ikke aktiv når bilen kun står til tænding.

Har lige målt pulsgiveren.
    Iflg autodata skal der være ca 500 ohm over ben 1 og 2 . Jeg har lidt over 700 ohm.
    Så måske det er der hunden er begravet.

Kommentér på:
Er ved at få pip af kones Astra f

Annonce