Opel 2.0 DTi ERG-ventil. (Pakning? - forskellige slags??) Oliespild {{forumTopicSubject}}
Hola Alle
Jeg har bemærket, at min bil er begyndt at lække olie fra ERG ventilen. Ikke bemærkelsesværdigt meget, men aligevel nok til at svine over længere tid. Jeg overvejer at skifte den, men har et par spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe mig med:
1. Jeg kan se, den er gjort fast med to skruer til blokken. Er det "bare" af og på, eller er det en større videnskab at skifte sådan en?
2. Hvad er der "inde bag ved" - jeg kan jo se, der er en lækage af olie, så bør jeg derfor skifte ERG ventilen i forbindelse med et olieskift når bilen er "tørlagt" for at undgå en olie-lavine?
3. Er det mon bare en billig pakning der er utæt? Eller bør jeg udskifte hele ventilen?
4. Jeg kan se på nettet at der er to slags. En med et metal-hus og en med et plastic-hus på ydersiden. Jeg har "model plastic" - er der forskel på de to?
jeg takker for alle gode svar - vedhæftet er et billede af den slags jeg har - med tak til google for foto
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 3 Svar: 192
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 912
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
https://www.youtube.com/watch?v=OQvpb22ilJg
Kan se den hedder en EGR ventil, hehe
MEN - hvordan forklares oliespildet??? synes det er lidt mystisk, det her
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 3 Svar: 912
et billede af dit motorrum ville være en stor hjælp.
Opel 2.0 DTi ERG-ventil. (Pakning? - forskellige slags??) Oliespild