{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

LED lys. {{forumTopicSubject}}

Hej !!!

HJÆLP – HJÆLP !!! Har en Skoda Superb Combi 2,0 TDI med 140 hk fra 04/2011. Nu har jeg i kørerys foran og nummerpladebelysningen installeret LED lys med indlagt snydemodstand begge steder. MEN, det virker åbentbart ikke.
For jeg får fejlindikation i instrumentbordet på, at pærerne foran ved kørerlys og belysning ved nummerplade er sprunget.
Ved godt, at det er CANBUS systemet – der ikke kan finde ud af spændningen...
Men kan I trylle, et eller andet frem, som kan hjælpe mig ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED lys.
  • #1   20. mar 2014 Så er snydemodstanden jo for høj. Enten lodder du en modstand parallelt hen over, eller også køber du nogle andre fra en leverandør der kender ohms lov

  • #2   20. mar 2014 CANBUS er lidt kompliceret, men som Tom C skriver, så er det tilsynelande fordi forbruget ikke matcher bilens "forventninger" ofte kan det løses med at skifte til et produkt fra en anden producent/leverandør, der er forskel, og man laver ikke CANBUS LED pærer så de har samme forbrug som en alm. pære uden LED, derfor kan man opleve det virker på nogle biler og ikke på andre, evt. kan man sætte en ekstra modstand på.

  • #3   21. mar 2014 Hej igen !!

    Er der en producent, som I kan anbafale/have de rigtige LED pærer, som kender ohm's lov.
    Tak for jeres svar...


  • #4   21. mar 2014 Hvorfor skal de kende Ohms lov? Det har jo ikke ligefrem som sådan noget med ohms lov at gøre, det er lidt mere komplekst end bare det :o)

  • #5   21. mar 2014 Rene: JO, det har i den grad "noget med Ohms lov at gøre"! Sådan set ALT.
    Og nej, det er ikke mere komplekst end det!!!
    '
    Det kræver dog at man som producent rent faktisk forstår hvor stor en forskel der er på et angive et givent strømforbrug ved 12V kontra 14V, og også forstår hvordan en modstanden i en glødetråds-pære opfører sig, kontra en fast modstand over en LED.
    De biler der er meget "nøjagtige" i målingen på Canbus-systemet kræver at man netop kender ohms lov, og forstår at indskyde den givne belastning, og ikke én eller anden "tilfældig" modstand.

    Frank: Den eneste måde at lave det helt rigtigt på, er ved kontrollere (via en måling) det egentlige forbrug, på de normale pærer ved den givne spænding, og så "tilpasse" dette til de nye!
    Har du et voltmeter?


  • #6   21. mar 2014 Essal det jeg mener er at ikke alle biler er ens. Men klart det er ohms lov til udregning. Dumt formuleret, men tvivler på de fleste har styr på præcis hvad hver bil skal bruge for det virker smiley

  • #7   21. mar 2014 Ok. Så er vi enige...

  • #8   22. mar 2014 Sowwie for bad communication smiley :o)

Kommentér på:
LED lys.

Annonce