{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye bilnøgler til peugeot 206
  • #1   27. mar 2014 Vil du have en Ferrari nøgle til din pug, eller hvad er meningen med dette inlæg?

  • #2   27. mar 2014 Ja meningen er det der står? Jeg kunne godt tænke mig at nogle med erfaring indenfor at købe nye bilnøgler til sin bil.
    fx. http://kangal-styling.dk/klapnogler-6923.html ?


  • #3   27. mar 2014 Selve nøglen er nem at få skåret til, og til den fjernbetjente centrallås får du typisk en lille boks med, som ligeledes ikke er svær at montere.

    Det største problem er typisk de fleste (alle?) 206ere har startspærre direkte i nøglen, og det er lidt omstændigt og ikke mindst dyrt at få overført til nye kopinøgler.

    Jeg havde personligt ikke rodet mig ud i det, især ikke hvis dine nuværende nøgler ellers virker korrekt.


  • #4   27. mar 2014 Er det fordi at du gerne vil have en klap nøgle, eller hvad er problemet?

  • #5   27. mar 2014 Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle nye klapnøgler ja, altså de nøgler jeg har nu er trælse og bøvlet fordi jeg altid skal sætte nøglen i bilen for at låse.

  • #6   27. mar 2014 Køb dem direkte ved inca-pro.de du får det til det halve http://www.inca-pro.de/funkfernbedienung/klappschluessel-sender/

  • #7   27. mar 2014 så de vil have fjernbetjent central lås? hvis din bil ikke er lavet med det fra fabrikken af, så skal der mere til en bare en ny nøgle. hvor gammel er bilen?

  • #8   27. mar 2014 Jeg er næsten sikker på at din bil er født med original fjernbetjent centrallås.

    Har du ingen original nøgle med fjernbetjening, eller har du én som blot ikke virker?


  • #9   27. mar 2014 biran.
    ja jeg tror også at det er der problemet ligger, kan man ikke slå den op på reg nr, og så hvad dem har af ekstra udstyr?


  • #10   27. mar 2014 Du kan hente et datablad hvis du har en bruger inde på Peugeot Service Box. Jeg kan godt lige slå det op hvis det ér. Det kræver bare lige registreringsnummer eller stelnummer. smiley

  • #11   27. mar 2014 har desværre ikke bruger der længere smiley jeg tænkte bilbogen eller lign?

  • #12   27. mar 2014 jojo, jeg har bare en nøgle med central lås som ikke virker det er sådan set hoved problemet.


  • #13   27. mar 2014 har du skiftet batteriet?
    du kan jo bare tage til peugeot og bestille en klap nøgle til bilen, det er klart det nemmeste for dig.


  • #14   27. mar 2014 Ja, jeg har prøvet at skifte batteriet mange gange. Men der sker ingenting.
    Vil det koste omkring det samme som at bestille den over nettet??


  • #15   27. mar 2014 jeg mener at koster omkring 300 - 400kr for nøgle og kodning osv. men er overhovedet ikke sikker, da det ikke er mig der udskriver regninger smiley

  • #16   28. mar 2014 okay. Men tak for hjælpen smiley


  • #17   28. mar 2014 Jeg er ret sikker på en fjernbetjent nøgle er en del dyrere desværre. Jeg tror vi er over 1000 kroner.

  • #18   28. mar 2014 han må bare tage til peugeot og høre hvad det koster smiley

  • afbetdk
    afbetdk Tilmeldt:
    okt 2011

    Svar: 10
    #19   28. mar 2014 Har du prøvet at synkronisere din fjernbetjening efter udskiftning af batteri? Det kan være at den har mistet forbindelsen til centrallåsboksen i bilen.

  • #20   28. mar 2014 Godt bud afbetdk. Jeg kan ikke huske den præcise procedure, men det er vist ikke så omstændigt.

    Jeg har sjældent hørt at selve modtageren til centrallåsen fejler, så det er rimelig sandsynligt at der skal fejlsøges på selve nøglen.


  • #21   28. mar 2014 sæt nøglen i tændingslåsen, tryk og hold på låse knappen i 10 sekunder, samtidigt med at du drejer nøglen til hakket før du kører starter.

  • #22   28. mar 2014 jeg skal prøve, tak smiley

  • #23   28. mar 2014 Nu er det ikke fordi selve din nøgle er slidt, men ellers har jeg fået en alm. låsesmed til at lave en ny nøgle lidt over mål - det kan godt være at de siger at det kan de ikke lave - men det har jeg nu flere gange oplevet alligevel - og også under mål smiley , når de ikke har haft maskinen synkroniseret ordentligt - evt. bare bede dem om ikke at presse den for hårdt og kun køre en gang igennem - evt. må du selv file lidt efter med en nøglefil.

    Så saver du den gamle nøgle over ca. 10 mm uden for huset og den nye tilsvarende inde, borer hul i begge to og nitter dem sammen - vupti og du har en ny nøgle til u. kr. 100,- smiley


  • afbetdk
    afbetdk Tilmeldt:
    okt 2011

    Svar: 10
    #24   28. mar 2014 til årg. 2000

    Fjernbetjening med én knap: Lås førerdøren op med tændingsnøglen. Låse-/oplåse knappen holdes inde, til lysdioden holder op med at blinke. Slip låse-/oplåse knappen. Lysdioden bliver ved at lyse. Tryk på låse-/oplåse knappen . Lysdioden slukker. Stig ind i bilen. Hold fjernbetjeningen rettet mod tændingskontakten. Tryk på låse-/oplåse knappen. Tilslut tændingen. Vent i 10 sekunder. Afbryd tændingen. Vent i 5 sekunder. Synkronisering fuldført. For at kontrollere at synkroniseringen er lykkedes låser man bilen og låser den op igen.

    Fjernbetjening med to knapper: Lås førerdøren op med tændingsnøglen. Tryk på låse-/oplåse knappen og hold den inde. Lysdioden blinker. Vent 20 sekunder og tryk derefter på dobbeltlåseknappen. Lysdioden holder op med at blinke. Slip låse-/oplåse knappen. Lysdioden bliver ved at lyse. Tryk på låse-/oplåse knappen. Lysdioden slukker. Stig ind i bilen. Hold fjernbetjeningen rettet mod tændingskontakten. Tryk på låse-/oplåse knappen. Tilslut tændingen. Vent i 10 sekunder. Afbryd tændingen. Vent i 5 sekunder. Synkronisering fuldført. For at kontrollere at synkroniseringen er lykkedes låser man bilen, låser den dobbelt og låser den op igen.
    Håber det hjælper smiley


  • #25   28. mar 2014 afbetdk.
    hvilken lys diode? er du peugeot mekaniker?


  • #26   28. mar 2014 Der er en lysdiode som blinker mellem knappen til centrallås (indefra) og havariblinket når bilen er låst. Jeg ved ikke om denne er på alle, måske afhænger det af alder/udstyrsniveau.

  • #27   28. mar 2014 den har jeg godt nok aldrig set smiley

  • afbetdk
    afbetdk Tilmeldt:
    okt 2011

    Svar: 10
    #29   28. mar 2014 Hej Morten, jeg er ikke Peugeot mekaniker og angående dioden har lige set at den er midt på ud i siden på fjernbetjeningen (vist på autodata).

    Der findes også fjernbetjening uden diode og proceduren er:
    tilslut tændingen
    tryk låse knappen og hold den nede i 10 sekunder
    afbryd tændingen
    tag nøglen ud af tændingskontakten
    vent i 5 sekunder
    synkronisering er færdig
    for at kontrollere at synkronisering er lykkedes låser man bilen, låser den dobbelt og låser den op igen.
    Det er noget i den stil du skrev i forrige indlæg.


  • #30   28. mar 2014 Jeps. Det har jeg også skrevet længere oppe smiley

Kommentér på:
Nye bilnøgler til peugeot 206

Annonce