{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.213 visninger | Oprettet:

Brembo-Zimmermann bremser {{forumTopicSubject}}

Hey derude. Skal snart have skiftet bremser hele vejen rundt grundet opgradering på min E36'er.

Har på eBay fundet lidt forskelligt. Har fundet et komplet sæt Zimmermann med skiver og klodser til for og bag. Koster ca. 210 euro med fragt.

Jeg har så fundet Brembo skiver/klodser til forenden alene, til 99euro + 13 til fragt. Og så Zimmermann til bag, skiver/klodser til samme pris.

Men hvad er bedst? Har hørt de Zimmermann kan støve meget. Synes ikke rigtig jeg lige kan finde brembo til bag, hvor det er i sæt.

Hvad skal man vælge? Andre forslag til bremser, når det er ventileret for (286x22) og massiv skive bag (280x10) og med en samlet pris på omkring de 1500 dkk?

Mvh. Mike


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brembo-Zimmermann bremser
  • #1   28. mar 2014 Kører med Zimmermann skiver og klodser hele vejen rundt på min Vectra.

    Jeg synes det virker som kvali-vare, og de støver i hvert fald ikke på min.


  • #2   28. mar 2014 Zimmermann er kvalitets bremser.. og efter min erfaring på samme højde som brembo.. Tag det billigste af de 2 til en så gammel bil gør det sku intet

  • #3   28. mar 2014 Da jeg købte zimmerman skiver til min gamle corrado, vendte rillerne samme vej på begge skiver, så når de blev monteret, vendte de forkert i den ene side.. Det så total latterligt ud og så går ideen jo lidt af det når de vender forkert i den ene side..

  • #4   28. mar 2014 Hvordan vil du definere at rillerne vendte forkert vej? Det kan jo sagten være lavet så rillerne ikke er retningsbestemte for at lede varme væk?

  • #5   28. mar 2014 Jeg vil ikke have skiver med huller, riller og alt muligt andet gøjl. Ganske normale ventilerede og massive skiver smiley

    På de Brembo skiver jeg har kigget på, er nav delen og den yderste kant lakeret med et eller andet meget bestandigt lak, som samtidig ser fedt ud. Zimmermann er vist "bare" lakeret med noget zink spray, som jeg havde tænkt mig at give noget varmefast sort maling, så de er sorte istedet for lysegrå.

    Så lige et sidespørgsmål: Skal have malet mine bremsekalibre. Sort er overvejet, men en kammerat nævnte farven: Gul. Det ser faktisk RIGTIG fedt ud på en blå bil, synes jeg. Jeres mening? http://s285.photobucket.com/user/racerbox77/media/M3%20e36/IMAG0137.jpg.html


  • #6   28. mar 2014 køb du roligt Zimmermann, de laver til for og bag, har været ude for jeg nogle gange ikke kunne få bagskiverne i brembo til BMW..

    desuden er Zimmermann også coated/malet som de originale det er brembo ikke


  • #7   28. mar 2014 dem du har kigget på med den lak, der er nok den mørke blanke lak.. det er nok modellen Brembo Max du har kigget på,
    de har også riller i skiverne.. de fungere rigtig godt, synes bare ikke deres "maling" holder ret godt


  • #8   28. mar 2014 Det må blive Zimmermann så. Må bestille det engang i weekenden smiley

    Så skal jeg bare have tjekket om de kalibere jeg har til at ligge stadig kan bruges...


  • #9   28. mar 2014 og rillerne på skiverne, er til og lede evt vand film væk i regn..
    de har ikke noget med varme afledning og gøre, derimod hvis de har huller i skiverne, det skaber større ventilation


  • #10   28. mar 2014 Vil ikke have dem med huller når det er til hverdagsbrug, de stopper bare til alligevel (er prøvet smiley )

    Det er selvfølgelig meget smart med rillerne, når de leder vand væk, men har ikke voldsomt mange kroner og gøre godt med (fritidsjob og su) så det skal heller ikke koste alverden, men stadig virke godt smiley


  • #11   28. mar 2014 skal det være godt og billigt, prøv evt ved din lokale mekonomen butik, de har brembo, og sbs bremse skiver, og så har de en "alternativ" vare, som hedder Promeister skiverne er Coated og kvaliteten er stadig på OE.

    dem bliver der solgt et hav af, og det er en ganske fin bremse skive.. smiley


  • #12   28. mar 2014 Synes bare hurtigt prisen ved Mekonomen runder 2000 uden jeg har alle stumperne.. Kigger lidt nærmere på det igen, har en god kammi der er mekaniker, han kan vist få lidt rabat ved dem også smiley

  • #13   29. mar 2014 Jeg siger bare Promeister fra mekonomen.. Det er ALT rigeligt til din 316'er og er det 3 eller 5 års garanti på skiverne? Ifølge meko er det bosch bremse dele der er ompakket.. bare det faktisk at der er lang garanti gør at det tosset IKKE at spare de penge.. For de bytter dem sku uden brok hvis fejlen opstår

Kommentér på:
Brembo-Zimmermann bremser

Annonce