{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Underlig lyd {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har i et stykke tid kørt rundt med en underlig lyd i min bil.

Lyden kommer kun når jeg drejer til højre og samtidig giver speeder. Der er ingen lyd når jeg bare triller. Det lyder som om der er noget der slider på noget andet, og jeg kan også mærke en smule vibrationer i rattet. Min mekaniker har fortalt mig, at det kan være rækakselleddet, men jeg vil gerne have andres mening om problemet også. Lyden er ret kraftig, og jeg får sgu dårlig samvittighed hver gang jeg drejer til højre. Er der nogen der kan hjælpe? smiley

Bilen er en Seat Leon 1,6 fra 2002, 155000 km.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig lyd
  • #1   2. apr 2014 Lyder meget plausibelt med trækakslen, specielt fordi det kun kommer når du drejer med acc på

  • #2   2. apr 2014 Underlig overskrift

  • #3   2. apr 2014 Trækakslen lyder da ikke som noget der slider på noget andet? Det er da mere en klonk lyd der kommer.

  • #4   2. apr 2014 Jamen Jakob når du så ved hvad det er uden at have set bilen kan du da lige give manden et forslag istedet.

    Klonk lyde kommer ikke fra trækaksler men nærmere bærekugler, stabilisatorarme eller lign. Hvis nogen skal klonke ved ratudslag er det fjederen der giver sig,da lejet i toplejet ikke rotere med udsvinget og fjederen flytter på sig.


    Har du fået tjekket bremser for nyligt? skiftet til sommerhjul ?


  • #5   2. apr 2014 Det kunne muligvis være et motorophæng som er ved at være lidt sløjt i det. Når du så drejer og giver gas "klasker" det sammen og vibrationerne fra motoren kommer så ud i karossen.

  • #6   3. apr 2014 Nej, jeg har ikke fået skiftet bremser, men jeg har lige haft den til syn, og den strøg lige igennem. Dog med 1 cm rust på skiverne. Har ikke skiftet til sommerhjul endnu.
    Jeg har også fået at vide at det muligvis kan være et motorophæng.


Kommentér på:
Underlig lyd

Annonce