{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.877 visninger | Oprettet:

Lasse M
Lasse M
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

generator bliver varm {{forumTopicSubject}}

nogen der har oplevet en helt ny generator som bliver brandvarm allerede ved et par minutters tomgang?

har prøvet at give den en ekstra stel samt ny plusledning til batteri.
den lader med lidt over 14 volt og 35 amp i tomgang.
batterilampe lyser ved tænding og går ud som den skal når bilen bliver startet.

er lidt på bar bund her så håber der er nogen der har et par input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  generator bliver varm
  • #1   3. apr 2014 14.4 er max der må komme ud, så det er ok, men varmen kan jeg ikke lige svare på.

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    dec 2010

#2   3. apr 2014 ja det med varmen kan jeg simpelthen heller ikke få til at give mening.
    tænker lidt noget dårlig forbindelse/ir i kabler et eller andet sted?
    kan jo self også være den nye generator som er defekt?

• #3   4. apr 2014 Sådan en generator skal gerne ligge på 15%-20% over spænding på batteriet (dvs. 13,8-14,4 volt). Der vil selvfølgeligt blive dannet noget varme når det induceres strøm og spænding i generatoren og det er ikke unormalt at den kan blive så varm at man ikke kan røre ved den efter et stykke tid. Til dels på grund af strålevarme fra motoren og den indre modstand i viklingerne hvor alt strømmen overføres. Men har du evt. nogen måde du kan måle temperaturen så man kan vurdere hvor galt det er? du skal jo huske på at den også bliver kølet under kørsel så der er det jo langt fra så galt som når man holder stille.

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    dec 2010

#4   4. apr 2014 ved godt hvordan en generator virker, har skiftet massevis af dem i min læretid smiley
    men at starte en bil op efter generatorskift og den så ryger fra generator og er brandvarm har jeg dog aldrig prøvet.

umiddelbart har jeg ikke lige et lasertermometer ved hånden, må lige prøve at få fat i et.

• #5   4. apr 2014 Kan det tænkes dem lader på fuld kraft, hvor den så ikke kan komme af med strømmen på en eller anden måde ?

• #6   4. apr 2014 Hvordan drejer den rundt uden remmen på? Tænker et leje på den som evt går stramt?

• Lasse M
    Lasse M Tilmeldt:
    dec 2010

#7   4. apr 2014 for lige at give en afslutning så blev alle forbindelser dobbelttjekket og renset, batteripoler samt polsko renset for ir osv.

derefter blev generatoren ikke for varm.

Tak for seriøse og brugbare svar.

Kommentér på:
generator bliver varm

Annonce