2-pladet svinghjul vs. 1-pladet svinghjul? {{forumTopicSubject}}
Da svinghjulet på min skoda octavia 1,9 tdi årg. 06 er begyndt at ruske, skal jeg ha fundet mig en ny.
Jeg står i lidt af et dilemma. skal jeg købe en 2 pladet svinghjul, eller skal jeg købe en 1 pladet svinghjul, hvor fjedrene sidder i koblingen og ikke i svinghjulet, ligesom på de ældre biler.
Jeg har hørt både godt og skidt om 1 pladet svinghjul. nogen siger det ryster i bilen fordi koblingen ikke tager alle vibrationer fra motoren, andre siger det kører perfekt.
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med 1 pladet svinghjul?
Grunden til at jeg vil skifte til 1 pladet er, da jeg skal ha chippet skoda'en så den får ca 25 hk mere. Og sætter man den originale 2 pladet svinghjul i, siger folk at der ikke går længe før den begynder at ruske igen.
Hvad ville i vælge?
Og hvis i valgte 1 pladet svinghjul, hvilke af de 2 i de links længere nede ville i vælge?
På forhånd tak.
1:
http://www.ebay.com/itm/SKODA-OCTAVIA-1-9-TDI-SINGLE-MASS-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-OE-QUALITY-105-BJB-BKC-/130835644093?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e76697ebd
2:
http://www.ebay.com/itm/VW-CADDY-1-9-TDI-VOLANT-EMBRAYAGE-KIT-BJB-BLS-SMF-1-9TDI-2004-/121145720977?pt=JG_FR_Auto_Pi%C3%A8ces&hash=item1c34d90091
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 12 Emner: 405 Svar: 2.810
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
Jeg har så en helt anden mening om det!
Jeg fik i maj 2013 monteret et silent single mass kit i den dyre ende da dette var helt stille og vibrations frit!
Den er rimelig stille i tomgang dog med lidt vibrationer/ræsonans.
Kører mand stille med lave omdr i feks 1 og 2 gear kan mand hører gearkassen skralde!!
Det VÆRSTE og det jeg ikke kan leve med er at mellem 1800 og 2200 omdr/min er der nogle trælse vibrationer/kraftig ræsonans ved acc! dettte er pisse irriterende og suger imo alt komfort ud af bilen.
folk der intet hører må komme fra en gammel slidt golf 2 td.
Jeg har lige købt komplet org. dobb masse svinghjul hjem som jeg planlægger at smide i her engang snarest!
Mit røåd til dig er: er din bil kraftig tunet så bid i det syre og køb et single mass svinghjul
er din bil std eller bare chippet så køb et dobb masse svinghjul.
er du stadig i tvivl så søg en med en bil magen til så du kan hører inden du køber noget!!! jeg ville ønske jeg havde gjort det!
P:S det er forskel på de forskellige gearkasser om hvor sårbare de er for det skifte.
de gamle 5 trins gearkasser er ikke slemme men en 02m 6 trins gearkasse, som der sidder i min golf tdi, er ikke så glad for et enkelt masse svinghjul.
Håber du kan bruge det
mvh Simon J
dec 2003
Følger: 79 Følgere: 78 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 7.112
jul 2009
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 32 Svar: 69
2-pladet svinghjul vs. 1-pladet svinghjul?