{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

2-pladet svinghjul vs. 1-pladet svinghjul? {{forumTopicSubject}}

Da svinghjulet på min skoda octavia 1,9 tdi årg. 06 er begyndt at ruske, skal jeg ha fundet mig en ny.

Jeg står i lidt af et dilemma. skal jeg købe en 2 pladet svinghjul, eller skal jeg købe en 1 pladet svinghjul, hvor fjedrene sidder i koblingen og ikke i svinghjulet, ligesom på de ældre biler.

Jeg har hørt både godt og skidt om 1 pladet svinghjul. nogen siger det ryster i bilen fordi koblingen ikke tager alle vibrationer fra motoren, andre siger det kører perfekt.
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med 1 pladet svinghjul?

Grunden til at jeg vil skifte til 1 pladet er, da jeg skal ha chippet skoda'en så den får ca 25 hk mere. Og sætter man den originale 2 pladet svinghjul i, siger folk at der ikke går længe før den begynder at ruske igen.

Hvad ville i vælge?
Og hvis i valgte 1 pladet svinghjul, hvilke af de 2 i de links længere nede ville i vælge?

På forhånd tak.

1:
http://www.ebay.com/itm/SKODA-OCTAVIA-1-9-TDI-SINGLE-MASS-FLYWHEEL-CLUTCH-KIT-OE-QUALITY-105-BJB-BKC-/130835644093?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e76697ebd

2:
http://www.ebay.com/itm/VW-CADDY-1-9-TDI-VOLANT-EMBRAYAGE-KIT-BJB-BLS-SMF-1-9TDI-2004-/121145720977?pt=JG_FR_Auto_Pi%C3%A8ces&hash=item1c34d90091

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2-pladet svinghjul vs. 1-pladet svinghjul?
  • #1   11. apr 2014 Vælg du bare et single-mass svinghjul. Det er minimalt med ekstra slid der er på drivlinien. Og det samme gælder komforten - intet tab der.

• #3   11. apr 2014 Hej Lasse.
    Jeg har så en helt anden mening om det!
    Jeg fik i maj 2013 monteret et silent single mass kit i den dyre ende da dette var helt stille og vibrations frit!
    Den er rimelig stille i tomgang dog med lidt vibrationer/ræsonans.
    Kører mand stille med lave omdr i feks 1 og 2 gear kan mand hører gearkassen skralde!!
    Det VÆRSTE og det jeg ikke kan leve med er at mellem 1800 og 2200 omdr/min er der nogle trælse vibrationer/kraftig ræsonans ved acc! dettte er pisse irriterende og suger imo alt komfort ud af bilen.
    folk der intet hører må komme fra en gammel slidt golf 2 td.
    Jeg har lige købt komplet org. dobb masse svinghjul hjem som jeg planlægger at smide i her engang snarest!
    Mit røåd til dig er: er din bil kraftig tunet så bid i det syre og køb et single mass svinghjul
    er din bil std eller bare chippet så køb et dobb masse svinghjul.
    er du stadig i tvivl så søg en med en bil magen til så du kan hører inden du køber noget!!! jeg ville ønske jeg havde gjort det!

P:S det er forskel på de forskellige gearkasser om hvor sårbare de er for det skifte.
    de gamle 5 trins gearkasser er ikke slemme men en 02m 6 trins gearkasse, som der sidder i min golf tdi, er ikke så glad for et enkelt masse svinghjul.

Håber du kan bruge det

mvh Simon J

• #4   11. apr 2014 single mass vil give mere støj og rusken frem for dual mass. Sådan er det bare og det er egentlig lige meget om det er 5 eller 6 trins kasserne. Det vil snakke og det vil også give vibrationer. Hvor mange er svært at sige, men nogle mærker det andre gør ikke.

• #5   12. apr 2014 Jeg takker for de gode og brugbare svar. Jeg tror jeg vil prøve at finde en tilsvarende bil som min der har fået single mass svinghjul i, også evt. få en køretur i den for at se hvordan det føles. er det helt af h til, køber jeg nok en original dobbelt masse svinghjul og sætter i.

Kommentér på:
2-pladet svinghjul vs. 1-pladet svinghjul?

Annonce