lugter af varm kølervæske {{forumTopicSubject}}
Hey, vil hører om der er nogen som måske kunne hjælpe. har lige købt en carina e td, s om jeg har kørti ca 250 km, uden problem,
men så i lørdags efter ca 7 km kørsel, så ser jeg at temp. render op i det røde på målern, og så kører jeg ind til siden , og åbner hjelmen, hvor det så ryger lidt nede fra bunden af bilen, har så kørt 2 gange siden, hvor der ik var noget, men den lugter stadig af varm kølervæske.
når den er varm bobler det i expen. beholderen, men har også oplevet at det boblede, når lige havde startet den.
Selv om bilen er driftvarm, har jeg endnu ik set at kølerblæseren kører, ved ik om den gør det på en diesel, uden at det 25 grader udenfor.
om morgen, ved kold bil, kører jeg ca3 km, så begynder nålen at flytte sig, og ved ca 4 km, er nålen nået op midt på scalaen,
er det ikke meget hurtigt,?
og der er væske på.
Nogen der kan hjælpe mig med dette, eller som kan fortælle hvordan jeg fejlsøger det.
eller som havde en lille stund til at kigge på det, skal trække cv på torsdag, så skulle gerne kunne køre der.
Kan en lille revne i køler være problemet, både at det bobler og at den bliver varm, eller ku det være et temparatur føler, men det ser ud som den smider lidt vand ud
Jeg er fra Holstebro området.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
sep 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 8 Emner: 81 Svar: 101
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Men koger vandet? hvor langt går nålen op i uret? og din kølerblæser starter somregl ikke når du køre, da vinden køler den ned.
sep 2005
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 532
apr 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 454
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 736
Prøv for det første at se om der er synligt vand at spore. Få evt een til at hjælpe dig som kan holde øje med temp. imens du kigger. Dvs check slanger, metalrør, overgange, og især vandpumpen. Jeg kender ikke din motor men hvis den er trukket via kilerem så er det rimelig nemt at se.
Når du er i gang, så tjek først og fremmest termostaten, bliver øverste kølerslange lun/varm eller forbliver den kølig.
Tænder bilen for ventilatoren, hvis den er tvangsstyret så tjek at den kører med. Tænder den ikke for ventilator, så skift kølerblæserkontakten og tjek lige først at blæseren i det hele taget kan køre ellers har den også fejl.
Tjek eller skift låg på køler hvis der er sådan eet eller også låget på eksp. beholder.
Kommer du ingen vegne så få lavet en som andre kalder sniffertest. Altså test for kulbrinte i kølervandet (mht toppakning eller defekt topstykke).
Mine penge er på defekt termostat, utæt slange/evt kølerør eller utæt vandpumpe.
sep 2005
kan det tyde på at der er en lille utæthed oppe øverst på køleren,, kan det være problemet, den har vel smidt ca 1 dl på 2 dage.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
lugter af varm kølervæske