Seat Altea reservedele (motor/automatgear kasse) {{forumTopicSubject}}
Hej
Håber der er nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig:)
Sidder og kigger efter en ny brugt vogn, og faldt over en seat altea med automatgear, som jeg er meget interesseret i. Men når jeg kigger på brugt biler, kigger jeg også gerne om jeg kan få en "ny" gearkasse eller motor til bilen og diverse reservedele på autoophuggernes fælleslager, men der ligger kun 1 seat altea. Og jeg på ingen måde har lyst til at købe en helt ny moter eller automatgearkasse hvis uheldet skulle være ude.
Mit spørgsmål er så, da jeg ved at mange biler bruger de samme motor eller gearkasser. Hvilke biler køre med de samme gearkasser eller motor som en seat altea 2005 2.0Tdi. Hvis der nogen:)
På forhånd tak...
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Men det skal ikke være til ulempe for dig hvad jeg har hørt...
Det er en fin bil, der ikke umiddelbart problemer med dem, men brug vagcars.dk i stedet for BG. for der er så mange holdninger til biler her inde, og hvis du høre 5 kritisere bilen skal du regne med det kun 0,5 til maks 1 af historier der er noget i.
Men det du skal være opmærksom på de 2,0 tdi 16v er følgende:
- Turbo
- Topstykke
- Svinghjul kobling
DSG:
Den skal du ikke være nervøs for, oftest er den nogle ventil fjedre i micatronicen der fejler og de kan oftest skiftes for en billig penge i Tyskland/ved grænsen
Igen brug vagcars.dk
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
Det du skal gå efter er BKD, dvs det er en 16v skoda motor der ligger i den altea.
2,0 TDI BKD 16V
Skoda octacia fra 2004 til 07 mener jeg
Leon og altea fra 2005 til 08
Golf, golf Plus, 2004 til 08 (vær opmærksom der også findes en 8v´er i denne type)
Touran, 2004 til 07
Audi a3, a4 og a6 fra 2005 til 07
DSG findes i lige så mange biler mere eller mindre.
De er nemme at finde dele til
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 5 Emner: 81 Svar: 146
Men tusind tak for dit meget konkrete svar..
Seat Altea reservedele (motor/automatgear kasse)