{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Seat Altea reservedele (motor/automatgear kasse) {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber der er nogen af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig:)

Sidder og kigger efter en ny brugt vogn, og faldt over en seat altea med automatgear, som jeg er meget interesseret i. Men når jeg kigger på brugt biler, kigger jeg også gerne om jeg kan få en "ny" gearkasse eller motor til bilen og diverse reservedele på autoophuggernes fælleslager, men der ligger kun 1 seat altea. Og jeg på ingen måde har lyst til at købe en helt ny moter eller automatgearkasse hvis uheldet skulle være ude.

Mit spørgsmål er så, da jeg ved at mange biler bruger de samme motor eller gearkasser. Hvilke biler køre med de samme gearkasser eller motor som en seat altea 2005 2.0Tdi. Hvis der nogen:)

På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Altea reservedele (motor/automatgear kasse)
  • #1   15. apr 2014 det var dog det dummeste jeg længe har hørt om kriterier for køb af brugt bil....!

Men det skal ikke være til ulempe for dig hvad jeg har hørt... smiley

Det er en fin bil, der ikke umiddelbart problemer med dem, men brug vagcars.dk i stedet for BG. for der er så mange holdninger til biler her inde, og hvis du høre 5 kritisere bilen skal du regne med det kun 0,5 til maks 1 af historier der er noget i.

Men det du skal være opmærksom på de 2,0 tdi 16v er følgende:
    - Turbo
    - Topstykke
    - Svinghjul kobling

DSG:
    Den skal du ikke være nervøs for, oftest er den nogle ventil fjedre i micatronicen der fejler og de kan oftest skiftes for en billig penge i Tyskland/ved grænsen

Igen brug vagcars.dk

• #2   15. apr 2014 og Som svar på dit spørgsmål køre følgende biler rundt årstal er kun fra hukommelsen som kan svigte, men det er vist ikke meget galt.

Det du skal gå efter er BKD, dvs det er en 16v skoda motor der ligger i den altea.

2,0 TDI BKD 16V
    Skoda octacia fra 2004 til 07 mener jeg
    Leon og altea fra 2005 til 08
    Golf, golf Plus, 2004 til 08 (vær opmærksom der også findes en 8v´er i denne type)
    Touran, 2004 til 07
    Audi a3, a4 og a6 fra 2005 til 07

DSG findes i lige så mange biler mere eller mindre.

De er nemme at finde dele til

• #3   15. apr 2014 Ved det er et lidt underligt kriterie for at købe en brugt bil:)

Men tusind tak for dit meget konkrete svar..

Kommentér på:
Seat Altea reservedele (motor/automatgear kasse)

Annonce