Fæl lugt af brændt. {{forumTopicSubject}}
Godmorgen godtfolk.
Ved det er et skud i tågen, but here goes.
Har en Hyundai i30 Crdi fra 2011, den havde lidt problemer med olie spild fra gearkassen to måneder siden, fik det klaret på garanti. Siden har bilen lugtet godt brændt efter enten en del bykørsel eller hvis jeg har presset bilen. Forhandler mener det er det gamle olie fra gearkassen som ligger tilbage og bliver brændt af. Men to måneder efter!?
Hvad kan ellers være årsag til at en bil lugter sådan?
Det er så slemt lugten at jeg skal åbne alle vinduer, ellers får man nærmest kvalme, og når man står ved siden af bilen kan man tydeligt lugte det langt væk! Som brændt olie/plastik.
Nogle gode bud?
Værdsætter al den erfaring i kan komme med.
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.032
Ja det er også en mulighed lige at rense godt igennem, dog er jeg en smule nervøs for at det går ud over den undervognsbehandling den fik for tre måneder siden, synes jeg hørte om man skulle være OBS på ikke at lave for meget højtryk på det de første 6 måneder.
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.780
tilbage til forhandleren og lad dem tjekke bilen en gang til, tænker på der måske kan være en lille mikro bitte utæthed som drypper ned på udstødningen
maj 2005
tigger@ Se det kunne det være noget om, for det sker her og der, nogle gange er der intet ved bykørsel og nogle gange kan der gå en 800-1000 km imellem. Det må jeg se lidt nærmere ind på.
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 178 Svar: 2.433
maj 2005
Den skal hen til forhandler i nærmest fremtid næste gang jeg er på Fyn, han var frisk på at fixe hvad end som er galt på garantien. Bare meget rart at have lidt viden med til ham, så tak for jeres hjælp.
sep 2007
Følger: 53 Følgere: 60 Biler: 11 Emner: 316 Svar: 2.087
Fæl lugt af brændt.