{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.149 visninger | Oprettet:

Fæl lugt af brændt. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen godtfolk.

Ved det er et skud i tågen, but here goes.

Har en Hyundai i30 Crdi fra 2011, den havde lidt problemer med olie spild fra gearkassen to måneder siden, fik det klaret på garanti. Siden har bilen lugtet godt brændt efter enten en del bykørsel eller hvis jeg har presset bilen. Forhandler mener det er det gamle olie fra gearkassen som ligger tilbage og bliver brændt af. Men to måneder efter!?

Hvad kan ellers være årsag til at en bil lugter sådan?

Det er så slemt lugten at jeg skal åbne alle vinduer, ellers får man nærmest kvalme, og når man står ved siden af bilen kan man tydeligt lugte det langt væk! Som brændt olie/plastik.

Nogle gode bud?

Værdsætter al den erfaring i kan komme med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fæl lugt af brændt.
  • #2   3. maj 2014 Tak for input. smiley

Ja det er også en mulighed lige at rense godt igennem, dog er jeg en smule nervøs for at det går ud over den undervognsbehandling den fik for tre måneder siden, synes jeg hørte om man skulle være OBS på ikke at lave for meget højtryk på det de første 6 måneder.

• #4   3. maj 2014 har hørt en del om at på især hyundaierne at der sidder selvrensende partikelfilter og det lugter af helvedes til når det sker og det lugter af brændt et eller andet, men at det lige sker så tit lyder underligt.
    tilbage til forhandleren og lad dem tjekke bilen en gang til, tænker på der måske kan være en lille mikro bitte utæthed som drypper ned på udstødningen

• #5   3. maj 2014 Søren@ Købte bilen med frisk undervognsbehandling, så den er svær at svare på, den havde nemlig også olie spild fra jeg købte den.
    tigger@ Se det kunne det være noget om, for det sker her og der, nogle gange er der intet ved bykørsel og nogle gange kan der gå en 800-1000 km imellem. Det må jeg se lidt nærmere ind på.

• #6   3. maj 2014 Hvis de har lavet det et ordentligt sted burde de da også gøre motor og gearkasse nogenlunde ren

• #8   3. maj 2014 Ken@ Det er også en god mulighed. FDM var også meget usikker på kobling pedalen, hvorfor den føltes lidt "underlig", men skød det hen som ikke noget vigtigt.
    Den skal hen til forhandler i nærmest fremtid næste gang jeg er på Fyn, han var frisk på at fixe hvad end som er galt på garantien. Bare meget rart at have lidt viden med til ham, så tak for jeres hjælp.

• #9   7. maj 2014 Det kan nemt være undervognsbehandling der er kommet på partikelfilter. Evt få forhandleren til at lave en regenerering af partikelfilter med tester, så ville i kun fremkalde lugten. smiley

Kommentér på:
Fæl lugt af brændt.

Annonce