{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

Differential problemer {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har for nyligt købt min gamle Nissan Sentra tilbage, heldigvis i samme stand som jeg solgte den i. Mit problem er at efter cirka 2 ugers tid opdager jeg på den hårde måde at den tidligere lige inden han solgte den til mig har skiftet til sommerhjul med forskellige specifikationer for og bag, hvilket er FyFy på biler med firhjulstræk. Det lærte jeg så på den hårde måde da mit differentiale på vej til Rødme motocrossbane begyndt at koge olien indeni og lugte og sige meget grimt. Heldigvis nåede jeg at stoppe og få bilen kørt væk, fik skiftet differentiale olien og der var ingen spåner eller anden grimt at finde, og bilen er kørende på nye ens hjul nu, men ved specifikke hastigheder omkring ca 70 km/t og omkring 100 km/t hyler det fra bagtøjet når bilen får lidt gas, slippes gassen stopper lyden. alt i alt kører bilen rigtig godt ingen problemer, men lyden irriterer mig lidt. Kan i hjælpe mig?

Mange hilsner // Anders


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Differential problemer
  • #1   11. maj 2014 Det kan tyde på at bagtøjet skal shimmes ind igen.

  • #2   11. maj 2014 Tak for svar Ruben, hvad indebærer sådan en shimning?

    Vh


  • #3   11. maj 2014 Det er en finjustering af kron og spidshjul. Man justerer simpelthen sluppet ved at indsætte shims (små skiver) så det kører korrekt mod hinanden.

    Det er ikke noget man gør selv.

    Det du oplever nu vil uanset kun blive værre med tiden, så jeg ville gå det gjort asap især når det er sådan en fin og forholdsvis sjælden bil.


  • #4   11. maj 2014 Tak for hjælpen Ruben, det var en stor hjælp, jeg er selv i Odense Fyn, hvor får man gjort sådan noget henne er det bare noget enhver mekaniker med respekt for sig selv giver sig i kast med? og er det model specifikke shims man anvender? osv osv.

  • #6   11. maj 2014 Det er sådan en konstant hyletone ved specifikke hastigheder, når gassen er på.

  • #7   11. maj 2014 Jeg ved ikke om han stadig er der, men Allan hos Rynkeby Auto har rimelig meget erfaring med special biler.

    Ellers er jeg lidt blank.


  • #8   11. maj 2014 Ser ud som om, at han findes endnu. prøver at give ham et kald.

    vh//


  • #10   13. maj 2014 Men et leje vil vel hyle hele tiden, og ikke kun når der gives gas og ved specifikke hastigheder smiley

  • #12   13. maj 2014 Nej fra omkring 70 km/t stopper så ved 80 km/t og begynder lidt igen ved omkring 100 km/t

  • #13   14. maj 2014 Ken E det er meget ulogisk at det skulle være et leje, da der ved den problematik med de forskellige hjul og permanent firhjulstræk er stress på diff men ikke på lejer. Lejer hyler iøvrigt ved alle hastigheder, og uanset om motoren trækker eller ej. Diff hyler som regel ved bestemte omdrejninger, og kun når man giver gas eller motorbremser. Ved nedtrådt kobling støjer diff ikke.

    Dette er 100% i takt med det manden starter med at skrive om problematikken, hvorfor det igen ikke giver mening at de skulle være et leje.


Kommentér på:
Differential problemer

Annonce