{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olielampe Lyser
  • #1   14. maj 2014 Hvis olielampen lyser, er en liter da ikke nok

    -Så ja, den skal nok skiftes helt smiley


  • #2   14. maj 2014 Tænkte bare at det var lidt samme princip som med kølervæske.
    Altså at man fylder lidt på, når den begynder at lyse.
    Hvor meget skal der så på?


  • #3   14. maj 2014 Hvis du skal efterfylde olie skal du være helt sikker på at det du hælder i er magen til det som allerede er i motoren.

    Men hvis den har drukket så meget olie inden et service tror jeg du har helt andre problemer.

    Jeg ville skifte det, og filter


  • #4   14. maj 2014 Ja du er ihvert fald nød til at vide om det er det eksakt samme olie.... for ikke alle olie typer kan arbejde sammen!
    -Skift det hele, olie+filter.
    og så find ud af hvorfor den mangler så meget olie....


  • #5   14. maj 2014 Bla bla, på med olie indtil det er på topmærket af pinden... Om det er der semi eller full syn betyder ikke det vilde...

  • #6   14. maj 2014 Steffen har ret... Olie er overvurderet... gør ligesom på de gamle knallerter....
    - Lidt totaksolie i benzintanken ( bare en slat på øjemål)
    ---- så køre du bare...


  • #7   14. maj 2014 Det ville nok være en god ide at hælde olien på hvis du skal køre i den ellers varer det ikke længe inden du ikke kan nøjes med olie.Kunne måske også være en fordel at trække oliepinden engang imellem så du undgår lampen lyser for det kan betyde at der skal skiftes mere end olie.

  • #8   14. maj 2014 Generelt kan man jo sige som også konen ofte har fået at vide, HVIS OLIE LAMPEN LYSER - STOP BILEN OG KØR IKKE MERE I DEN.

    Når ført lampen lyser, så er der ikke olietryk nok, dvs. det er som regel langt under det tryk som motoren har brug. Så kør aldrig med en olie lampe der lyser.

    Så er der jo de lidt mere moderne biler, hvor den skriver i displayet at den mangler olie, så her her man lidt mulighed for at når at fylde på inden det er for sent.

    Men som tidligere skrevet, så gør det til en vane at checke oliestanden vha. olie pinden, servor olie og kølervæske. Det kunne evt. være en gang om (Ugen, måneden) af kørsels mængde.

    Mht. blanding af olie så ville jeg ikke tage det så kritisk, men jeg ved godt at nogle VW diesel folk er meget fokuseret på hvilken type longlife olie der skal bruges på de biler der kører med det, men om det har noget på sig ved jeg ikke.

    /Steffen


Kommentér på:
Olielampe Lyser

Annonce