{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.862 visninger | Oprettet:

når plejllejer banker. {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har en gammel opel rekord 2.0s der har kørt ca 73.000. Var ude og køre lidt ræs i den i sidste weekend, ikke noget voldsomt med masse af omdrejninger eller noget, bare lidt sidelæns action mens der var lidt våde veje. Min motor begyndte så at banke så dejligt lige pludselig, lyder som plejllejer. Mit spørgsmål går så på, når først de begynder at banke, er der så andet jeg skal udskifte end plejllejer ? Altså har andet taget skade ? Kan man selv skifte plejllejer? smiley på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  når plejllejer banker.
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   14. maj 2014 Krumtappen kan tage skade, og selve plejstængerne, men se om du ikke kan nøjes med at skifte lejerne kun..

• #2   14. maj 2014 Når først et plejlleje går, tager det somregel sølen den sidder på, med i faldet.

• #3   14. maj 2014 Sølen ? smiley

• #5   14. maj 2014 Den del af krumtappen lejerne sidder på, hedder "søler"

profilbillede
  • #6   14. maj 2014 Ah okay smiley jamen hvis den er beskadiget, så er det vel bare en ny krumtap også ? Er der nogle lejer og krumtap som bedre kunne betale sig at sætte i, i stedet for originale ? Da jeg ikke gider skulle skifte det lort hver gang jeg giver den lidt pedal smiley

• #7   14. maj 2014 Når du ikke ved hvad søler er, kan du ikke skifte dem selv. Eller for den sags skyld finde ud af at bestille korrekt størrelse og måle om den størrelse du har fået er korrekt med plastigage

Ikke for at lyde arrogant, men its a fact

• #8   14. maj 2014 hvis du ikke har givet for mange omdrejninger som du siger, så har der måske ikke været nok olie på? nogle motorer smører heller ikke ordentligt hvis olien smides væk fra bunden af bundkarret, andre er bedre konstrueret... og er det der fejlen er så findes der måske bedre aftermarket bundkar smiley

• #9   14. maj 2014 #7 det kan man nu godt. Viste sku ikke det hed sølen og jeg har da skiftet nogen stykker efterhånden.

• #10   14. maj 2014 men når man spørger om man kan skifte dem selv også? havde du skiftet dine plejllejer hvis du ikke anede om man selv kunne skifte dem?

heller ikke for at være arrogant smiley ville sku være surt at smide penge efter nye dele og at det så røg igen...

håber da vedkommende ved hvad en krumtap koster hvis den skal skiftes, og at han selv kan stille tandrem rigtigt smiley

det er nok bedre at køre den hen til en der har forstand på det smiley

• #11   14. maj 2014 #10 det kan du selvfølgelig have ret i smiley

• #12   14. maj 2014 #11 redigerede lige mit sidste indlæg, det blev noget længere end oprindeligt smiley

• #13   14. maj 2014 desuden hvis den ikke har kørt længe med det så kan du slibe din krumtap på et værksted og smide nye lejer i, men når de ryger er det som regel pga manglende smøring smiley

• #14   14. maj 2014 lejerne er IKKE dit eneste problem, få oliefilteret af og få det skåret op/ eller ta bundkaret af motoren, er den fuld af spåner/metal splinter, så kan du godt se frem til en hovederenovering, da hele motoren er fuld af spåner, i alle oliekanaler og oliepumpe osv.. og så skal motoren skilles af i atomer for at få alle spåner ud af motoren... så vis det er tilfældet skal du nok overveje en anden motor..

• #15   14. maj 2014 arh thomas nu er det altså en gammel sugemotor.. så er der rster så kan det meste skylles ud på et værksted smiley og siden det kun lige er sket (lyder det som) så burde den omgang ikke være nødvendig smiley men den burde nok også blive stående til den er lavet, men tror også det billigeste er at bare købe en ny motor smiley

• #16   14. maj 2014 det er da underordnet om det er en ny eller gammel motor, vis der er skal den jo skilles total af for at være sikker på alle spåner er ude, ellers går der da ikke længe inden han kan starte forfra.. har lige haft en gammel manta inde med samme problem, og det var også kun lige sket.. men der var hele motoreren fuld af spåner i alle oliekanaler.. har sådan en lille kikkert som kan filme i alle små kroge i hele motoren.. så jo det er underordnet om den er ny eller gammel. stadig samme lort VIS der først er spåner i..

• #17   14. maj 2014 javel ja jamen så er det vist billigere for ham at finde en ny motor når den skal tjekkes, renses, skiftet lejer, væsker, tjekke søler mm.. smiley for de kan da ikke koste mange basseører mere smiley

• #18   14. maj 2014 Skil den nu ad og kig på tingene inden du maler fanden på væggen... Er det bare lejerne så i med nogle nye... Krumtappen kan nu osse slibes ned til en overstørrelse lejer... Om det kan betale sig må du selv vurdere...

Har du ikke spåner i bundkaret når du tører det af, ville jeg ikke være bange for spåner i motoren.

• #19   14. maj 2014 rolig nu thomas.. du maler da fanden på vægen,

har da skiftet et utal af plejl lejer, af med de gamle lejer, har du kørt meget lidt tvivler jeg på krumtappen har taget skade,
    nye på, er du ikke helt inde i det så fin en der kan hjælpe dig med at måle lejer op så du for de rigtige,
    saml så det hele igen, ( husk og vende pandelejer osv rigtig, ALT skal vende som det sad og intet må byttes om. dog går det nok med møtrikkerne, )
    saml det hele med nyt billig olie, kør en lille tur så hjem igen nyt olie og filter, og så ud og teste,

men se nu lige hvor slemt det er inden du lytter til folk som Thomas. ps har lavet flere der stadig køre i nu efter 100000km,

så RO RO RO RO RO RO PÅ smiley :) smiley :) smiley :) smiley :) smiley

• #20   14. maj 2014 nu er der jo forskel på at skifte nogle lejer som ikke er nået til punktet hvor de banker på sølen, når først et plejlleje begynder at banke er det jo fordi de støder mod sølen og så er der altså stor chance for der er spåner i olien fra lejet, IKKE at sige der er det, men der er stor chance for der er..

og nej maler ikke fanden på vægen, fortælle bare hvad han skal holde øje med, og VIS der var spåner i olien/bundkaret, så er spånerne altså i alle oliekanaler også...

så læs lige hvad jeg skriver ikke smiley inden i påstår jeg maler fanden på vægen..

• #21   15. maj 2014 Jamen det gav da et klart svar smiley Bilen kørte ca en kilometer med det. Det skal lige siges at de kun banker ved højere omdrejninger end 3000 ca. Ingenting at høre i tomgang. Tror jeg prøver at hive bundkaret af og ser om der er mange spåner. Ellers må jeg jo købe wn reserve motor smiley tusind tak for jeres hjælp, og kryds lige fingre for mig smiley

Kommentér på:
når plejllejer banker.

Annonce