{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.111 visninger | Oprettet:

Martin T
Martin T
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 26

Ford c-max mistet træk {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Har fået et irriterende problem med min 2007 Ford c-max tdci 90hk.

Den har lige pludselig mistet træk/kræft. Den er blevet meget langsommere i optræk, og kan ikke køre over 140kmt.
Kørte en tur i går aftes, hvor den ikke fejlte noget. Da jeg så kørte afsted på arbejde i morges kunne jeg hurtigt mærke at den var gal.

Hvad kan det være?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford c-max mistet træk
  • #1   17. maj 2014 Tester på. Men sikkert noget EGR, railsensor eller lign.

• #2   18. maj 2014 Railtryks sensor er det næppe, men EGR ventil der står åbent vil kunne forklare det da du så næsten ingen turbo tryk vil kunne få opbygget.

• #4   18. maj 2014 Havde samme problem på min 1,6 tdci fra 2004. Det var erg ventilen. Tror det kostede 2500kr ved Ford at få lavet.

• Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    aug 2013

#5   18. maj 2014 Hej.
    Tak for svarene. smiley

Er det farligt at køre med? Skal nemlig køre 3-400km senere i dag.

• #6   18. maj 2014 Kan da også være luftmængdemåleren

• #7   18. maj 2014 Jeg ved ikke om moderen kan tage skade. Men så vidt jeg husker begyndte min at trække dårligere og dårligere. Til sidst var det ikke til at holde ud

• Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    aug 2013

#8   18. maj 2014 Læste at denne ventil kan være sodet til, og det er derfor det måske ikke virker optimalt.?

En bruger forslog at den fik noget rens, og derefter skulle man køre en tur med høje omdrejninger.

Kunne det hjælpe?

• #9   18. maj 2014 Nej, ikke når den først har sat sig fast som din er nu, så er den enten i stykker eller meget tilsodet. Man kan godt nok købe noget der hedder egr rens som er skum man sprøjter ind i egr ventilen og lader sidde i 30min. Det kan også godt fjerne noget, men af erfaring så holder det ikke ret længe. Så er bilen på værksted kan de lige så godt sætte en ny på når de alligevel har pillet den af.
    Så hellere køb noget lignende belladd produkt som du hælder i brændstofet en gang i mellem, det hjælper på at holde motoren mere sodfri.

Kommentér på:
Ford c-max mistet træk

Annonce