{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.708 visninger | Oprettet:

Defekt gearkasse eller trækaksel? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige rullet en tur i min Honda Civic. Lige i det jeg kobler ud, giver det sådan en "klonk" lyd. For motoren så lov til at trække, kommer den klonk lyd igen, i takt med hjulenes omdrejninger.
Jeg tænker 2 ting:
1: Defekt gearkasse.
2: Defekt trækaksel.

Jeg har skiftet trækaksel led for ca. 15.000 km siden. Kan det være de inderste tænder (altså dem der går i gearkassen) den er galt med?

Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekt gearkasse eller trækaksel?
  • #1   18. maj 2014 det lyder nærmere som dit udrykkerleje.

• #2   18. maj 2014 Peter R

Her på det sidste synes jeg den har haft tendens til at glide en smule i koblingen. Især når min kæreste kører :))
    Udrykkerleje, er det til at komme til, eller skal gearkasse og alt afmonteres?

• #3   18. maj 2014 gearkassen skal af, men det er ikke slemt at skifte. Det kan gøres på en eftermiddag, hvis du gør det hjemme i indkørslen.

• #4   18. maj 2014 Jeg smider den på en lift, og så må jeg spørge efter et udrykkerleje hos FTZ.

Ved du hvad den klonk-lyd skyldes når jeg accelererer?

• #5   18. maj 2014 Klonk lyden kan skyldes mange ting. Men hvis det sker når du kører ligeud, så er det ikke trækakslerne. Det skyldes nok en defekt gummi bøsning eller defekt kødben.

• #6   18. maj 2014 Klonklyd kan være mange ting defekt bære og styrekugle. Motor ophæng. Gearkasse ophæng. Trækaksler kan blive ved der er ikke andet for og få den på lift. Tror nu ikke der er udrykkerlejen. De plejer og hyle og pive. Og trækaksler kan også klugge ud af lige vej

• #7   18. maj 2014 syntes nu mest det lyder som et motor eller gearkasse ophæng men det kan os være bærearms bøsninger eller kødben smiley men det er da hurtigt at finde ud af på en lift hvis det er noget af det smiley

Kommentér på:
Defekt gearkasse eller trækaksel?

Annonce