{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.915 visninger | Oprettet:

Dæk taber pludselig luft {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har gennem den seneste tid konstateret slid på ydersiden, særligt det venstre fordæk.
Jeg har en mistanke om at jeg muuuuligvis generelt har kørt lidt (meget) for stærkt gennem diverse højresving, typisk motorvejsafkørsler.. Det belaster vel typisk der.

Nå, men pludselig meldte den lavt dæktryk i dag, mens jeg var på vej til at tanke, gudskelov.
Jeg fyldte så på(den viste 0.0 bar :shock: ), nulstillede indikatoren og satte kursen hjemad (fra Holbæk til København)
Da jeg kom ind til Folehaven himler lampen op igen, ind på shell - 1.0 bar i tryk, fyld på.

Nu holder jeg så herhjemme, og jeg går ud og tjekker den lidt senere igen - kan dækket være slidt så skævt at det har fået en revne af det? Mine dæk er RSC, så kan køre på dem, heldigvis.
Jeg overvejer at købe sådan noget her http://www.seab.se/finilec3/finilec-500-ml/ - som vi har på mit arbejde, i morgen. Nogen der har erfaring med det, eller tænker I jeg skal ud og investere i nye dæk fortil? Ville egentlig have sparet dem sæsonen over og så skyde nye på til næste forår, men det kan blive nødvendigt nu.

Gode råd modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk taber pludselig luft
  • #1   22. maj 2014 det der du linker er kun til nød! og hvis man endelig skal bruge det er det kun til turen på værkstedet !

  • #2   22. maj 2014 Kan jo være du er punkteret?

  • #3   22. maj 2014 Har du tjekket om der muligvis kunne side et eller andet i dækket, et søm fx?
    Evt. ventilen der er træt og er utæt.

    Få fat i en forstøver flaske og bland en god gang sæbevand i den og put noget luft i dækket, så er det bare igang med at sprøjte dækket ind, begynder det så at boble et eller flere steder fra, har du synderen og så kan man tage den der fra. (Husk også mellem fælgkant og dækket)


  • #4   22. maj 2014 Ingen tvivl... Det er utæt...

  • #5   22. maj 2014 Det kan også være det bare er utæt *GG*

  • #6   22. maj 2014 Pgc - tak. Det er bare ikke det produktet indikerer smiley

    Honda -> Jeg er aldrig punkteret før, så havde bare en forestilling om at jeg ikke kunne køre så langt som 60km uden at miste andet end 1,5bar i dæktryk.


  • #7   22. maj 2014 Bum, så kom der lige tre svar mere - Tak for dem. Som sagt, har aldrig været udsat for det gennem snart 7 års eje af 4 forskellige biler, så spørger lige for at få tips!
    Jeg må prøve at få lidt sæbevand på dæk, ventil og fælgkant.


  • #8   22. maj 2014 Når nej men bare fordi det ikke er sket før kan det jo sagtens ske nu? :-). Men gør som de andre skriver så har du fundet synderen hurtigt smiley

  • #9   22. maj 2014 Sagtens, jeg var bare ikke lige klar over hvor stor eller lille betydning en eventuel punktering ville have for trykfald smiley

  • #10   22. maj 2014 Det har stor betydning. Kan tale af erfaring. Jeg er punkteret 4 gange på 3 år....

  • #11   22. maj 2014 Man kan jo punktere med et lille hul... Eller en skrue der bliver siddende i hullet.. Ja eller man an lave en flænge så luften er ude på ½ sekund... Sku mange måder at punktere på

  • #12   22. maj 2014 Havde også en bil en gang der blev ved med at tabe luft.. Det var pga. Fælgen der var iret, så det ikke længere var tæt mellem fælg og dæk.. Så ja, i gang med sæbevand og tjek smiley

  • #14   22. maj 2014 Jeg fik fyldt luft i, og pludselig kunne jeg høre luften sive ud - to større flænger ( i hvert fald i gummie ) sev det ud fra.
    Jeg har fyldt det der dæk lapper på, og det holder i hvert fald tæt for nu - kører til en mekaniker inden arbejde i morgen. Tak for hjælpen smiley

    Og Mads, er det "nok" med en 4-hjuls udmåling for at få det rettet?


  • #16   22. maj 2014 Tjek.. Jeg får lavet sådan en ved lejlighed smiley

  • #17   22. maj 2014 Putter du dækskum i dækket, skal det udskiftes.

    Du må kun køre til værkstedet med dækskum.
    mht til om du er punkteret.
    Det kan du sagtens være.
    hvis skruen/sømmet stadigvæk sidder i, kan det holde meget godt på luften.
    Jeg tror ikke du skal regne med at det er din ventil der er defekt.
    det mister den for meget luft til

    Og ja. Det er nok med en 4-hjulsudmåling, da der man gør til en 4-hjulsudmåling l.er at sætte alle 4 hjul i perspektiv i forhold til hinanden og bilens data, og så finder maskinen ud af hvor skævt din camper, caster eller toe-in står osv.

    Men det er ikke sikkert at den skal 4-hjulsudmåles.

    har du fået lavet noget ved undervognen ?
    her tænker jeg sækning, sporestænger, bærearme(bøsninger), bærekugler eller andet som har med din undervogn at gøre ?


  • #19   22. maj 2014 Også derfor jeg spurgte om han har fået lavet noget ved undervognen smiley
    eller vidste noget

    så som skiftet bøsninger osv osv.
    det er jo som regel noget sælger gerne informere en om, når de skal sælge deres bil, hvor meget guld de har spyttet i deres bil smiley


  • #21   22. maj 2014 + det er dyrt at få en 4-hjulsudmåling, især hvis der ikke er noget galt smiley

  • #22   22. maj 2014 Hej Gurlo

    Jeg kører til mekaniker i morgen tidlig. Fylder lige efter med luft, så jeg har rigtigt dæktryk inden. Du har nok overset det jeg skrev med at der var/er en punktering - jeg kunne høre luften fise ud. Nu siver den ikke, efter det der skumfis er kommet i.

    Jeg har ikke selv lavet noget ved undervognen, og jeg tvivler stærkt på at tidligere ejer har lavet noget. 50+ revisor der havde den før mig. Det er en 118D, og den ser ikke sænket ud i fjedre, selvom den ikke "flyver".

    Bilen er passet med fuld servicebog inden jeg købte den juli sidste år, så den burde være rimelig ok på mange punkter, men alt kan jo ske smiley


  • #23   22. maj 2014 Quickpot laver en til små 700kr.. Jeg ved ikke om deres arbejde er i orden?

    Alternativt kører jeg til MLA gruppen, der giver mig 40% på arbejdsløn, og de er aut. BMW, selvom det er en Porsche forhandler smiley


  • #24   22. maj 2014 Det skal lige siges at selv om det er run flat dæk er der begrænsninger 80 kmt max 80 km og ikke under 1 bar da det tager skade

  • #25   22. maj 2014 Og mht 4 hjulsudmåling kan du jo få lavet en kontrol da det er en anden pris. Sådan er det ved os

  • #26   22. maj 2014 Janette - i følge BMW kan jeg køre op til 250 km på mit runflat dæk.. Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det, men jeg kan, åbenbart smiley

    Men tak for det med 4hjulsudmålingen smiley


  • #27   22. maj 2014 #23 Forkert.
    MLA er ikke aut. BMW mere smiley
    Jeg ved det, fordi jeg arbejder der smiley

    Men du kan da prøve hos quickpot.
    700 kr. lyder billigt smiley


  • #28   22. maj 2014 Det kan godt være BMW har det skrevet men undersøg det ved dæk producenten også mht punktering, fConti siger 80 kmt 80km og ikke under 1 bar

  • #29   22. maj 2014 #27
    Så for satan.. Der kan man bare se, det troede jeg..
    Det går nok også når det kommer til stykket, hvis det endelig er smiley


Kommentér på:
Dæk taber pludselig luft

Annonce