{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.515 visninger | Oprettet:

Mærkelig tik lyd fra motor {{forumTopicSubject}}

Det drejer sig om en Altea 1.9 TDi.
Den har en mærkelig tikkke lyd når man accelerere.
Er det en kone acceleretion er der ikke nogen tikke lyd, men får den noget at leve af, så kommer tik lyden. Hvad kan det være?
Ville selv sige at det kunne lyde som noget med ventilerne. Men som sagt, jeg ved det ikke. Det jo derfor jeg spørger her smiley

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig tik lyd fra motor
  • #1   10. jun 2014 Det er dyserne der snakker. Det er meget normalt på dyser der har kørt nogle kilometrer.

  • #3   10. jun 2014 Okay. Nu sidder dysrene jo under ventildækslet. Kan det tages af uden man smadre pakningen? smiley Jeg ville ikke tro de er utætte, da der ikke er noget olie i dieselfiltret.

  • #4   10. jun 2014 Der vil kun komme olie i filteret, fra højtrykspumpen, på pumpedyse motorer. Det kan sagtens være fordi at pakningerne, på dysen er en smule slidt, så en større del af dieselolien løber forbi dysen istedet ind i dysen. For på pumpedyse, der ledes meget diesel retur i tanken forbi dysen, for at køle dysen.

  • #5   10. jun 2014 Så du vil mene at det ville være et forsøg værd at tage ventil dækslet af, for at se om de ok?
    men noget helt andet. Gør det noget at de tikker sådan? kan det skade andet i motoren?


  • #6   10. jun 2014 Du kan ikke se noget som helst ved at tage topdækslet af, da dyserne sidder under en knastaksel, og sidder stort set gemt væk i topstykket. Og nej der sker ikke noget som helst ved at de snakker sådan. Du kan hvis du bliver irriteret af lyden skifte den, eller de dyser der ligger uden for tolerancerne smiley Men det er bare en halv dyr affære smiley

  • #7   10. jun 2014 Okay. Jeg er nemlig lidt bekymret ved at de siger sådan, da jeg ikke viste om de var noget som kunne tage noget andet med.
    Kan man tjekke hvilke der ligger uden for tolerancen med VCDS?
    Tjae, de koster vel omkring de 6k for en sådan 4 stk.


  • #8   10. jun 2014 Ja du kan tjekke på måleværdierne, hvilke der ligger og svinger. Men tror sku næsten du betaler 3-4 tusind for en dyse og så plus bolte, til knast osv. så tror nemt det kan løbe op i ihvertfald 10-12 tusind bare i reservedele for 4.

  • #9   10. jun 2014 Så kan jeg måske godt leve med at den tikker sådan smiley
    Men det går vel enlig også ud over end diesel økonomi? Jeg kan ikke køre længere end 12 km/l. køre lange ture, har gode continental dæk, køre pænt, sejtrækker ikke, og trækker den ikke lang ud under acceleration. Så mener da jeg gør hvad jeg kan for at køre pænt smiley


  • #10   10. jun 2014 Så ville jeg da ihvertfald få tjekket op på det, for så er der højest sandsynligt en dyse eller flere der er utætte, eller noget andet helt galt. for min egen 1.9 TDI ligger og kører 18 stykker på kørsel med meget motorvej, og den klaprer nemlig også fra dyserne, når man sparker til den.

  • #11   10. jun 2014 Ja så skulle jeg da nok lige få det set efter! Er det noget jeg selv kan, eller skal jeg smide den ind til seat? smiley

  • #12   10. jun 2014 Jeg ville smide den ind hos seat, de har udstyret til at gøre det 100%

  • #13   10. jun 2014 Så ryger den sku afsted til seat. Det kan jo være det ikke er så slemt. At nemt kan laves. Håber på det ikke blir så dyrt smiley
    Tak for hjælpen Andreas!


  • #14   11. jun 2014 Jamen så lidt smiley Du kan jo få dem til at give en vurdering først, og se om du vil smide pengene efter det smiley

Kommentér på:
Mærkelig tik lyd fra motor

Annonce