{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Bosch K Jetronic problem. {{forumTopicSubject}}

Jeg har været igang med at tune på min Ford Escort Xr3i 87' og nu hvor jeg har fået alt samlet og alle stik og slanger sat korrekt, vil den stadig ikke starte, den laver en lille prut ved de første sekunder jeg drejer nøglen, men det er koldstarts ventilen. Jeg tror ikke der kommer noget benzin ud til dyserne, men der kommer benzin op til selve Jetronic enheden. er der nogen der ved om man skal skille det ad, eller udlufte systemet på en eller anden måde?

håber der er nogen med forstand på gamle biler, der hjælpe eller kender nogen der måske kan hjælpe!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bosch K Jetronic problem.
  • #1   26. jun 2014 Hej Jeg har rodet en del med K-Jet på VOLVO 240 Turbo, og det kan godt være noget problematisk at rode med.

    Du skal starte med at sikre 2 ting:
    1. At dit systemtryk er korrekt
    2. At dit kontroltryk er korrekt.

    Det gør de ved at fjerne stikket til din trykregulator (Dåse med 2 slanger og et stik) skrue fittingen til center slangen / røret af og montere en manometer (Det skal kunne tåle benzin), og lukke for benzinen efter manometer. dette tryk skal justeres i henhold til spec. på din bil. Det justeres ved at montere "shims" på den nål/bolt der sidder på skruen ved siden af returslangen.

    Når det er på plads, så skal du koble tryk regulatoren til igen, og bibeholde manometer i kredsløbet, så skal du montere stikket på trykregulatoren, så skal du se hvordan trykket ændre sig efterhånden som bi-metallet i regulatoren varmes op.
    Hvis disse tryk ikke er OK så skal det ordnes inden du går videre. Jeg har svært ved at tro at det er selve regulatoren det er galt med.

    Du kan evt. lave det lille forsøg at du tager 4 små glas og sætter et under hver dyse (Som du har taget ud af manifol / topstykke). Så tænder ud benzin pumpen og løfter pladen til regulatoren, så den sender benzin ud til dyserne. Så skal du se efter spray pattern og om der komme samme mængde i alle 4 glas, hvis der gør det så er det ikke med 99% ikke regulatoren
    den er gal med.

    Der skal laves en lus så du kan holde benzin pumpen i gang, under disse forsøg.

    Mine erfaringer siger at det ofte er trykregulatoren eller returventil i pumpen (Det gør at den ikke vil starte efter at bilen har været varm og stået i ca. 15+ min.

    Det var igen et af de længere svar, håber at det kan bruges til noget.

    /Steffen


Kommentér på:
Bosch K Jetronic problem.

Annonce