{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.485 visninger | Oprettet:

Underlig lyd fra højre forhjul {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Peugeot 106 GTI fra 1998 som jeg købte i weekenden. Den har kørt upåklageligt de første 600 km men igår da jeg kom over 80 km/t og efterfølgende satte farten ned kom der en underlig vedvarende "uuuuu"-lyd fra omkring højre forhjul. Da jeg så igen trykkede en lille smule på speederen gik lyden væk og så snart jeg på den ene eller anden måde satte farten ned (ved at slippe koblingen, bremse eller slippe speederen) kom lyden igen. Efterfølgende kørte jeg ind til siden for at se om der var noget som gik imod men kunne ikke umiddelbart se noget. Da jeg så kørte videre var der ikke noget før jeg igen kom op omkring 80 km/t. Meget mærkeligt.

Er der nogen som ved hvad dette kan være? Den skal til mekaniker på torsdag, men det ville være rart at få en fornemmelse af om det er en slem ting - man bliver jo nervøs.

Håber nogen kan hjælpe.

Bedste hilsner
Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig lyd fra højre forhjul
  • #1   6. maj 2003 Tja det er sku svært at sige ud at man har kikket på den. Men jeg håber ikk det blir for dyrt for dig. Men ellers held og lykke med den frem over.

• #2   6. maj 2003 Måske et af lejerne der er gået. Lad en fagmand se på det!

• #3   6. maj 2003 Hvis lejerne er gået plejer det vidst at give en mere pive lyd, men ved jo ikke helt hvordan uuuuuh lyder smiley
    men larme det endnu mere når du drejer til en af siderne?
    fordi så er det næste sikkert det er lejerne...
    så vidt jeg har erfaret.

• #4   6. maj 2003 Christopher: Det er en slags skurende lyd - selvfølgelig svært at beskrive tonen med tekst. Jeg mener ikke det larmer mere når jeg kører til en af siderne.

Jeg har søgt lidt på nettet - kan nogen be- eller afkræfte at det
    1. Kunne være en trækaksel med et defekt knokkelled?
    2. Kunne være et leje i gearkassen?

• #5   6. maj 2003 en skurrende lyd siger du?
    lidt alá metal Vs. Metal?
    smiley

• #6   6. maj 2003 Nej, egentlig ikke - mere som gummi el.lign. mod metal - det er svært at forklare smiley

• #7   6. maj 2003 måske som en slidt bremsblok eller noget i den stil?
    hvis det hedder det?
    du ve' belægningen på bremse fætteren, ikke skiven.

• #8   6. maj 2003 Ja, det ville give mening hvis den kun gjorde det når jeg bremser. Men den gør det også når jeg slipper speederen, bremser, kobler ud, sætter i frigear osv. Kan det så alligevel være en slidt bremseblok?

• #9   6. maj 2003 måske en blanding af en slidt/skæv blok...ved ikke om blokken kan blive skæv, men kan det jo være at skiven er det.

• #10   6. maj 2003 Okay, tak for det - jeg skriver lige når jeg har været hos mekanikeren.

• #11   6. maj 2003 jeg har engang været uder at køre med en der havde det samme problem. jeg synes faktisk også at det mest lyder som når man siger "uuuuuuuuu". og efter en lille efterspørgsel hos ham, kom han med følgende svar: problemet er dog nok ikke så slemt, det kan være at der sidder noget på bremseklodsen, eller det kan være at der sidder noget rust på skiven... ps: tillykke med din nye 106 gti

• #12   6. maj 2003 Joakim: Jeg håber det er som du siger smiley Er det noget man selv kan se / gøre noget ved, eller er det bedre at få mekanikeren til at gøre det?

• #13   6. maj 2003 Prøv at gi' den godt med gas.... og derefter brems alt hvad du kan! Bremserne har godt af at komme op i temperatur.

• #14   7. maj 2003 Hmm.. ! 1 kunne være et leje.. men ville runge så..! 2 En kadan aksel..! Kan du mærke om den lige som "Dunker" lidt i bilen/rattet når du kobler ud.. prøve så at sætte den i frigear.. for det gør lastbiler, at det lige som "Dunker" når de triller i frigear. 3 Det kan være en støddæmper, eller et tårnleje...! 4 Det kan være der sidder en metalisk ting som er blevet lidt løs.. en skrue eller ligende som så vibrere ved en bestetm fart.. gør det fx på traktorer.. en skrue kan godt sidde og vbirere ved 25km/t men køre du bare 27km/t så forsvinder den igen.. noget med de vibresioner der kommer fra vejen og motor'eren... det er nogle af de mulighedder jeg ser..!
    Håber du får det løst..!

• #15   7. maj 2003 Jeg var ude og køre en lille tur igår. Nu gør den det også selvom jeg ikke har været oppe på 80 km/t. Det er som om den kun gør det når jeg har koblet ud eller sat den i frigear.

• #16   8. maj 2003 Nu har jeg været hos mekanikeren og få det ordnet. Det var en defekt drivaksel, som garantien så dækkede. Rart at få lyden væk :o)

Lasse

Kommentér på:
Underlig lyd fra højre forhjul

Annonce