{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.561 visninger | Oprettet:

Corsa b knirker fra bagende {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Efter intens søgning her og på andre forummer synes jeg ikke, at jeg er kommet frem til en konklusion på, hvad mit problem skyldes.

Ved kørsel alene eller med en passager er der ingen problemer kun lidt over bump.

Jeg skulle ud og hente 4 fælge + dæk og de bliver lagt ind bagi. Så snart der bliver accelereret så knirker det, som en i helvede. Det var ikke en skrabe lyd og det bliver ved nu ved bumb også, hvis der er mere vægt i end 2 personer. Det lyder også til primært at komme fra venstre side.

Der er ikke nogen knirke lyd når jeg vrikker bilen op og ned eller til siden. Det er først når der kommer vægt på og det stopper når bilen er oppe i fart.

Jeg er ude i noget med bærearm eller bøsninger. Jeg ved godt at jeg "bare" burde tage den til mekaniker men har lige smidt penge efter fælge, dæk, anlæg osv. ellers var den sendt af sted.
Så hvis der var nogen, der har et bud på hvor jeg kan starte. Så ordner jeg det nemlig selv :-). Bilen er en Opel corsa b 1.4 nz fra 94.

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Corsa b knirker fra bagende
  • #1   4. jul 2014 det er nok fordi, at noet bøsning i bagbroen er spændt forkert sammen.

skifter man bøsninger på eks en lift og spænde dem fast,
    og sætter bilen ned, vil den begynde at knirke, da den vrider bøsningerne

en bil skal stå på alle 4 hjule, når man spænder undervognen.
    så er bøsningerne i den position, hvor man køre.

• #2   4. jul 2014 Lyder meget fornuftigt. Jeg prøver at gå det hele igennem i morgen når jeg alligevel skal ordne et par andre små ting. Tak for svaret smiley

• #3   4. jul 2014 lige som hvis man sænker sin bil,

skal man også huske og løsne div bøsning i bære arme osv
    og spænde dem, når bilen stå på sine hjul.

havde selv samme problem med min kadett c,d da jeg købte den,
    den var sænket 100/100.
    og knirkede fra den ene bærearm foran.

jeg troede der skulle nye bøsninger til.
    men de skal bare løsnsen og vrides lidt også spændes

mens den stod på hjulerne

• #4   4. jul 2014 Giver det et skud med at løsne og lige smøre det hele. Tidligere ejer har ikke været særlig kompetent tror jeg, så der er en masse små ting jeg opdager hele tiden, der skal laves. Fx samtlige tændrør og hætter var sølet ind i silikone....

Men tak igen for svaret, jeg giver det et forsøg med det i første omgang også må jeg se om der eventuelt skal skiftes bøsninger eller bærearm.

• #5   9. jul 2014 Har haft den på lift for at kigge og der er intet galt her. Til gengæld mener mekanikeren at det sagtens kan være udstødning , som rammer undervognen. Den er dog spændt som den skal. Men åbenbart ikke noget at gøre ved det.

• #6   12. aug 2014 Til info, hvis nogle skulle have samme problem. Jeg har været under bilen og undersøgt alt fra top til tå. Ved samlingen til bagpotte sidder der et "spændebånd" hver gang der er vægt på så går det med og rammer akslen. Der var et tydeligt mærke på akslen. Tog den af vendte den rundt og nu er der ingen klink lyde eller knirken :-).

• #7   13. aug 2014 Super at fejlen er fundet.
    Det er overraskende. Hvor lidt der skal til for at rette nogen fejl

Kommentér på:
Corsa b knirker fra bagende

Annonce