{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

brændstof forbrug vinterdæk {{forumTopicSubject}}

jeg har hørt flere sige at deres bil bruger mere brændstof med vinterdæk end med sommerdæk. men er der lavet nogle test som beviser dette. for jeg tænker bare at alle biler jo bruger mere brændstof om vinteren. er der nogle der har prøvet at måle det, hvor de køre på vinterdækkene om sommeren ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  brændstof forbrug vinterdæk
  • #1   5. jul 2014 Jeg har ikke set nogen forskel på benzinforbrug efter jeg skiftede til mine vinterdæk for et par uger siden...

• Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #2   5. jul 2014 Har kørt på vinterdæk om sommeren, vil mene at ekstra forbrug ikke kan mærkes i praksis, men der kan da muligvis være øget rullemodstand. Forskellen er minimal, og har kun lille betydning på brændstofforbrug.

• #3   5. jul 2014 Det kommer an på om du sammenligner dæk i samme størrelse. Sommerdæk er jo ofte større.

Men der vil være lidt forskel hvis du sammenligner ens størrelse da der er mere rullemodstand i et vinterdæk.

• #4   5. jul 2014 det skal selfølgelig være samme størrelse man sammenligner. findes der nogle målinger der viser at der er støre rulle modstand i vinterdæk. eller er det bare en påstand ?.

Kommentér på:
brændstof forbrug vinterdæk

Annonce