{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Opel Kadett C, problemer.. {{forumTopicSubject}}

Har sådan en fin gammel Kadett C stående, dog med et meget irriterende problem.
Problemet er at den kun kører på 3 cylindre, det er som om den ikke tænder, men der er fin gnist på tændrøret.

Der er blevet skiftet/gjort følgende, for at prøve at finde fejlen.
Nye platiner
Ny rotor
Nyt strømfordelerdæksel
Nye tændrør
Ny kondensator
Anden tændspole, fra en anden Kadett, som virker med 100% sikkerhed.
Kompressionstest på alle cylindre, hvilket giver fine resultater.
Tændkabler målt igennem, med fine resultater

Har også prøvet at bytte rundt på kablerne på tændrørene, for at se om det var fejlen, men den kører stadig ikke på cylinderen (Cylinder 1)

Er løbet tør for idéer med hvor fejlen kan ligge? Nogle som har forslag?
Da jeg hentede bilen i Jylland i Mandags, kørte den på alle 4 cylindre indtil vi lige holdt ind til siden for at få mad, og da vi startede den igen, gik den på 3 cylinder, og har gjort det siden? Nogle med gode idéer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have sat låger på integrerede fryser, køkeskab og opvaskemaskine. 1.690 kr.
  • Bore 2 hylder op samt spejl på badeværelset. 500 kr.
  • Utæt opvaskemaskine? 895 kr.
  • Skiftet 2 stikkontakter i kælderen ( kontor) 1.000 kr.
  • Udskift bundpakning i skylleventil i toilet 1.200 kr.
  • vaskemaskine vil ikke skylle ud 570 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Kadett C, problemer..
  • #1   9. jul 2014 du kan jo se om den gnister på cyl 1 ( tænd kabel med løs tændrær på) hvis den gør.. er det evt en ventil der er brændt..

eller tag en kompressions test på den smiley

• #2   9. jul 2014 kaburator eller indsprøjtnings model ?

• #3   9. jul 2014 Frakk, læs lige hvad jeg har skrevet, det du nævner er tjekket. smiley

- Det er en 1,2 N med karburator.

• #4   9. jul 2014 åh overså lige det med du havde byttet rundt.. kompressions tjek? smiley

• #5   9. jul 2014 Hmmm tror du skal tage ventil dækslet af og se om der er noget i forbindelse med cylinder 1 der er i stykker.

Havde det været en indsprøjnings model kunne det have været en dyse, men når det er kaburator burde den få benzin, så det må næsten være en indsugningsventil der ikke åbner hvis den både får benzin og gnist.

• #6   9. jul 2014 Det er heldigvis sådan at jeg kan se begge ventiler til den cylinder gennem oliedækslet, og de kører begge rigtig fint, og der er fin kompression på den, det er tjekket, og uanset hvordan jeg bytte rundt osv, så vil den bare ikke køre på cylinder 1? Den får benzin ind, og den brænder det også af, det kan ses på tændrøret?

• #7   9. jul 2014 Og tændings rækkefølgen sidder rigtig fra strømfordeleren til tændrørene?

Hvis alt virker som det skal må du have tjekket tændings timingen om den passer. Bare mærkeligt hvis den lige pludslig skulle flytte sig men det er det eneste jeg lige kan komme på hvis alt andet virker.

• #8   9. jul 2014 Tændingen er justeret, og tændkablerne sidder korrekt fra strømfordeleren og over til tændrøene..

Forstår det simpelthen ikke, og har haft en god gammel garvet mekaniker til at kigge på den, og han har selv en Kadett som han har renoveret, og han er også stået af, hvilket ikke plejer at ligne ham, så... Er virkelig rendt tør for idéer...

• #9   10. jul 2014 Prøv at tage karburatoren af og kik ned i indsugningsmanifolden. Den bolt den holder manifolden nede i midten , er den spændt fast ? De går sommetider løs og trækker falsk luft.

• #10   10. jul 2014 Indsugningsmanifoldet er også efterspændt, og hvis den trak falsk luft, ville det så ikke gå ud over alle cylindre? Det er kun cylinder 1 den ikke vil på.

Kommentér på:
Opel Kadett C, problemer..

Annonce