1.001 visninger
|
Oprettet:
C20seh motorudskiftning med c20ne {{forumTopicSubject}}
Har en kadett e gsi 8v med c20seh og f16 gear.
Den motor skal renoveres og derfor skal jeg have en c20ne lagt i i mellemtiden.
C20ne motoren har senest kørt med f18 gearkasse, passer kobling osv fra f18 lige over på f16 ?
Begge har 24 tænder i navet.
Andre problemer der kan komme ved at smide c20ne i den ?
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Der er nok lidt forskel i motorstyring/ledningsnet, Men hvis det er midlertidig kan man måske nok køre C20NE motoren på 20SEH motorstyringen.
jun 2008
Følger: 122 Følgere: 108 Biler: 8 Emner: 166 Svar: 1.088
Jeg er dog lige nu stødt på problem med remskiven ved krumtappen, da krydsmålet ikke er det samme fra multi til v-rem.
Der er 5 mm forskel i krydsmål, har du evt en ide om hvilken remskive der kan bruges. VA 1,8 og omega c20ne er udelukket.
Ellers skal jeg til at ombygge til servo nu her også.
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
og med hensyn til motorstyring,
så havde det været bedre med et, med lambdasonde,
da den er med til at reguler,
seh ecu, køre jo efter noget forudbestemt parameter,
som ikke ændres, da den ikke er lambda reguleret.
og er du uheldig, køre den for mager blandings forhold
og så risiker du og smelte et stempel eller at ventilerne brænder af.
men er det kun fro kort tid, så går det jo nok
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
(mon ikke der også kan findes en nærmere dig selv)
jun 2008
Følger: 122 Følgere: 108 Biler: 8 Emner: 166 Svar: 1.088
Syntes bare det er lidt sjovt at krydsmåler ikke er det samme .
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
jun 2008
Følger: 122 Følgere: 108 Biler: 8 Emner: 166 Svar: 1.088
C20seh motorudskiftning med c20ne