{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

C20seh motorudskiftning med c20ne {{forumTopicSubject}}

Har en kadett e gsi 8v med c20seh og f16 gear.

Den motor skal renoveres og derfor skal jeg have en c20ne lagt i i mellemtiden.

C20ne motoren har senest kørt med f18 gearkasse, passer kobling osv fra f18 lige over på f16 ?

Begge har 24 tænder i navet.

Andre problemer der kan komme ved at smide c20ne i den ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  C20seh motorudskiftning med c20ne
  • #1   26. jul 2014 Intet problem. Gearkasserne passer på begge motorer.

    Der er nok lidt forskel i motorstyring/ledningsnet, Men hvis det er midlertidig kan man måske nok køre C20NE motoren på 20SEH motorstyringen.


  • #2   26. jul 2014 Motorstyring og ledningsnet er der flere der har sagt kunne volde problemer, men jeg tænker jo at det eneste SEH ikke har som ne har er jo lambda, og derfor burde det ikke være et problem, den burde vel kunne kører uden lambda. Alle stik er ens undtagen det til olie tryk i gsi'eren.

    Jeg er dog lige nu stødt på problem med remskiven ved krumtappen, da krydsmålet ikke er det samme fra multi til v-rem.

    Der er 5 mm forskel i krydsmål, har du evt en ide om hvilken remskive der kan bruges. VA 1,8 og omega c20ne er udelukket.

    Ellers skal jeg til at ombygge til servo nu her også.


  • #3   26. jul 2014 kan du ikke få en multi rem, der er beregnet til motor uden servo.

    og med hensyn til motorstyring,
    så havde det været bedre med et, med lambdasonde,

    da den er med til at reguler,

    seh ecu, køre jo efter noget forudbestemt parameter,
    som ikke ændres, da den ikke er lambda reguleret.

    og er du uheldig, køre den for mager blandings forhold
    og så risiker du og smelte et stempel eller at ventilerne brænder af.

    men er det kun fro kort tid, så går det jo nok


  • #4   26. jul 2014 Jeg har en C20NE med v-rem(e) til at stå hvis det kan hjælpe.
    (mon ikke der også kan findes en nærmere dig selv)


  • #5   26. jul 2014 Jeg har også en c20ne med v-rem, men krydsmålet i krumtappen er ikke det samme, og den c20ne jeg har med vrem skal samles inden den kan smides i, har 2 med multirem der er samlet og køreklar smiley

    Syntes bare det er lidt sjovt at krydsmåler ikke er det samme .


  • #6   26. jul 2014 Ja, det lyder lidt overraskende.


  • #7   26. jul 2014 Ja det er da 5 mm i krydsmål, og det er på bådegammel og ny model c20ne.

Kommentér på:
C20seh motorudskiftning med c20ne

Annonce