{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.593 visninger | Oprettet:

Defekt Knokkelled. er det farligt at køre med. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Min bil er begyndt at larme når jeg drejer og når jeg kommer på motorvej.

Efter at have haft bilen på lift kunne jeg se at manchetten der holde olien inde i knokkelledet var brudt op, så jeg går ud fra at det er der larmen kommer fra.

Spørgsmålet er bare om det er farligt at køre på motorvejen?

Grunden til at jeg ikke bare har skiftet det, er af økonomiske grunde, men uanset hvad bliver det skiftet om maks 14 dage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekt Knokkelled. er det farligt at køre med.
  • #1   28. jul 2014 Du kan sagtens køre med det , da det ikke kan falde fra hinanden smiley

• #2   28. jul 2014 Det er aldrig ufarligt, at køre med defekt undervogn eller drivlinie. Men der kører rigtig mange rundt med defekte drivled pga. ødelagte manchetter som din egen. Dog kan et drivled ikke rigtig komme nogle vegne, da den sidder som den gør. Kør du bare.

• #5   28. jul 2014 Hvis det larmer når du kører ligeud, er det farligt jo! Du risikerer at leddet springer fra hinanden ved høj fart og så sker der ting og sager.

Det må have stået på længe, siden den er begyndt at gøre det ved ligeud-kørsel?!

• #6   28. jul 2014 Christian d, det passer så ikke!

Jeg har i et højre sving knust et dårligt knokkelled i min gamle Golf, så aksel hoppede ud og kilede sig fast mellem forbro og vej

• #7   28. jul 2014 hvis det larmer lidt, når man drejer,
    kan man køre en rum tid med det,

larmer det også ved kørsel lige ud,
    så bør det skiftes,

da det kan springe fra hinanden som andre også skriver,
    gør det, det, så ved man aldrig, hvad der kan ske.

men det kan gå rigtig galt.

• #8   28. jul 2014 og det bliver som regl altid dyre at vente, med en rep, bla kommer din kadang også til at få u nødvendigt slid mm.. mvh hc

• #9   28. jul 2014 Hej igen alle sammen, og tak for jeres hurtige respons.

Min konklusion er vist at jeg får det lavet inden jeg skal på længere ture og motorvej.

Har selv skiftet det samme led to gange og synes ikke det var ret svært. grunden til at det er blevet skiftet to gange, er at første gang købte jeg et T-hansen led, og det gik til i løbet af et par måneder, hvor manchetten rådnede væk. så købte jeg et som, skulle svare til et originalt, men det viser sig nu igen at manchetten er for dårlig idet jeg kun har kørt et års tid på dette.

• #10   28. jul 2014 Smør manchetten in i silicone fedt...... Det virker.

• #11   28. jul 2014 Det er ikke farligt da det ikke kan gå fra hinanden? .. wtf man, hvis man ikke ved hvad man taler om skal man kraftedeme ikke skrive det, jeg skulle ikke nyde noget.

Min kæreste kørte i hendes bil på vej på arbejde da akslen - i en rundkørsel flækkede i ledet og gik direkte i vejen fra gearkassen af, takket være hastigheden kørte hun heldigvis ikke galt.

• #12   28. jul 2014 Grunden til det larmer - er jo at kuglerne/lejerne kald det hvad du vil, er blevet ''tør'' da fedtet er røget ud da manchetten er færdig, hvis knokkelledet flækker er det jo en defekt på knokkelledet .. Og det er jo ikke hvad manden spørger om ..

• #13   28. jul 2014 Christian D:

Ja og hvad er det nu lige der sker med 2 metaldele der gnider mod hinanden?

• #14   28. jul 2014 Det gnider selvfølgelig på hinanden og slider ned, men Robert skriver jo at han får det skiftet inden for 14 dage, hvor jeg nægter at tro på det falder fra hinanden..
    Har selv prøvet at køre et års tid hvor det larmer, det var da ikke noget problem ..

• #15   28. jul 2014 Christian D:

Problemet heri er at han allerede kan høre det ved lige-ud kørsel og så endda på en trafikkeret motorvej!! Jeg ville ikke køre i den overhovedet før det blev lavet, for ikke at skabe farer for andre.

Hvis det kun var ved opstart ved fuld udslag, var det en anden sag.

• #16   28. jul 2014 Polo doktor - nogle mennesker kan ikke acceptere at de tager fejl ..

Det er en farlig ting at køre med, længere er den vel ikke.. jeg ville aldrig give garantier for antallet af dage den ville gå med sådan nogle defekter.

Kommentér på:
Defekt Knokkelled. er det farligt at køre med.

Annonce