{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er Kaburator væske anbefalet?
  • #1   4. aug 2014 Det skader ikke, men det giver ikke samme virkning som på en karburatorbil. Det tager dog vandindholdet i benzintanken, så det er ok at bruge det.

• #2   4. aug 2014 Hvis din bil har elektronisk indsprøjtning, fatter jeg ikke hvad du vil bruge det til - men jeg kan godt se, at det stadig står rundt omkring i butikkerne i store mængder, selvom en bil med karburator er ved at være en sjældenhed, så nogen må købe det til ingen verdens nytte, udover at give ekstra omsætning i butikken.

• #3   4. aug 2014 Ole B:

Læs lige hvad jeg skriver.

• #4   4. aug 2014 Ved godt at den har store effekt for gamle biler som har karburator. Men fik af at den også renser sluserne? smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 63
    #5   4. aug 2014 Hvis du køber blyfri benzin er det iblandet når du tanker mener 5 - 10 l pr 100 så det du køber på 1 liters flasker har ingen virkning overhovedet

• #6   4. aug 2014 På biler med sprøjt er det uden virkning. Der er i forvejen 5% sprit i benzin i dag.

På ældre biler med karburator er det en god ide især i de kolde måneder og de fugtige for at sikre at der ikke kommer underafkøling af brændstoffet i karburatoren når brændstoffet forstøves ved dysserne. I sommerhalvåret er det ligegyldigt at bruge

• #7   4. aug 2014 #3 - Evt. vand i benzintanken vil automatisk blive sprøjtet ind i motoren, hvor det blot giver et ekstra tilskud til forbrændingen, så der er ikke nogen grund til at købe karburatorvædske i dyre domme til det. Iøvrigt kommer vandet i en sugekarburator som regel ikke fra benzintanken, men fra den atmosfæriske luft.

• #8   4. aug 2014 Karburatorvæsken gør at vandet "optages" og blandes i benzinen, hvilket er ganske ok. Derved slipper du for vand i bunden af tanken som ødelægger pumpen.

• #9   4. aug 2014 i stedet for det der så smæk noget Bell add service rens i bilen.. smiley de har sådan en man hælder i tanken som skulle hjælpe med til at holde dyser osv rene.. Brug den.. Synes ihvertfald den har gavnet på de biler jeg har brugt den på.. smiley

De har lavet en ny men det er den her.. smiley
    http://www.belladd.dk/Additiver/Benzin-Additiv.html

De har også andre produkter men de er ikke alle bygget til at blive brugt hele tiden.. smiley

• #10   4. aug 2014 #8 evt. vand i bunden af tanken vil skulpe rundt, blive blandet op med benzinen og suget med rundt og sprøjtet ind i motoren, hvor det er en nødvendig del af forbrændingen - karburatorvædske er rent ud sagt penge ud af vinduet og du burde købe øl istedet smiley

• #11   4. aug 2014 Så vælger jeg fra. Lyder mere som ingen grund hahaha. Det der belladd ville jeg gerne prøve og høre mere om. smiley

Tusind til alle som har hjulpet! smiley

• #12   4. aug 2014 Uanset hvad folk skriver, så er karburatorsprit et billigt middel mod vand i tanken. Og nej vandet blandes ikke med benzinen, før der er sprit blandet i det. Jo mere vand der er i benzintanken, jo større problemer vil du få med udsættere og slidtage på dyser eks.

Prøv bare at slå det op i Google og læs hvad forskellige FAGFOLK skriver.

• #13   4. aug 2014 jeg prøver at kigge. fordi de forskellige kommentar forvirre mig lidt.

• #14   5. aug 2014 #12 - jeg synes du modsiger dig selv - du skriver at vandet ikke blandes med benzinen - hvordan forklarer du så at det kommer frem til dyserne?

• #15   5. aug 2014 Ole B:

Vandet kommer til dyserne i koncentreret form når det ikke bliver optaget af benzinen. Hvad sker der der når benzinpumpen guffer løst på 2-3 dl på een gang, istedet for en lille smule hele tiden sammen med benzinen? Karburatorsprit har ingen anden funktion end at binde vand og benzin og sænke frysepunktet, hvilket jeg synes giver sig selv.

• #16   5. aug 2014 #15, når du skriver at benzinpumpen guffer løs på 2 - 3 dl. på en gang, viser du tydeligt at du ikke aner hvad du skriver om. Evt. vand vil ligge sig helt i bunden af benzintanken - og vil derfor normalt aldrig kunne blive suget ind i koncentreret form, selvom du kører tør, da studsen sidder et stykke oppe - først når bilen kører blandes vandet med benzinen og vil kunne komme forbi studsen/indtaget.

• #17   5. aug 2014 Forkert Ole...

• #18   5. aug 2014 Polo doktoren...
    Skal ikk blande mig i det i har skrevet før.. Men vand er tungere end benz forstået på den måde at begge ting i en spand vil ende med at benz ligger øverst...

"Vand vejer mere end benzin

Vandmolekylernes polære kræfter gør, at vand kommer til at veje mere end benzin. Hælder man vand og benzin sammen, skilles det øjeblikkeligt, således at benzinen lægger sig øverst.

De polære bindinger imellem vandmolekylerne gør, at de pakkes bedre sammen end tilfældet er i benzin. Og når de to væsker ikke vil blandes indbyrdes, så er det, fordi benzinen ikke kan bryde "overfladespændingen" i vandet."

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    sep 2013

#19   5. aug 2014 Nogen kører på E85 og vand i tyskland, så nogle polakker der tankede E-85 for 30 euro og derefter tømte tankstationens vandkande med 15 liter vand ned i tanken
    det kan man altså godt køre på

• #20   5. aug 2014 #18 vand og benzin kan godt blandes - man skal bare enten røre i det eller ryste beholderen, som f.eks når en bil kører.

Tag f.eks et æg og lig det i en kande med vand - ægget vil ligge sig på bunden. Rør nu vandet rundt i en cirkel og ægget vil flyde op til overfladen.

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    sep 2013

#21   5. aug 2014 Ja men E-85 er 85% sprit og 15% benzin, og det kan blandes med vand uden at det skilles, men polakkerne sagde at de havde problemer med at starte hvis motoren var kold, så de brugte kun på langture så de ikke skulle starte motoren på vandblandingen

• #23   6. aug 2014 Ole B:
    Blandes ikke med mindre der er en emulgator af en art..

Tag du olie og smæk det i vand.. Lige meget hvor meget du blandet det så vil olien være øverst..

• #24   6. aug 2014 #23 - så du mener at evt. vand i en benzintank altid vil forblive på bunden, selvom bilen kører?

• #25   8. aug 2014 Når noget blandet går det sammen.. Og det gør det ikke..
    Ligesom når olie og vand er i en spand sammen.. Ryst det så meget du vil men det er på intet tidspunkt blandet..

Det du tænker på er vands overfladespænding der påvirker hvor osv vandet ligger sig..

• #26   8. aug 2014 #25 - jeg mener heller ikke at det blandes som sådan, men at ved at det skvulper rundt i benzintanken vil vandet af og til blive suget med ind af benzinpumpen, derfor vil der sjældent (medmindre nogen har pisset i tanken) være ret meget vand tilstede i tanken.

• #27   9. aug 2014 ja okay det er noget helt andet.. Det kan man ikk undgå.. smiley
    Troede du mente det blandes ved at det kemisk går sammen.. men fint har misforstået dig.. smiley

Kommentér på:
Er Kaburator væske anbefalet?

Annonce