{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.126 visninger | Oprettet:

Jesper J
Jesper J
Tilmeldt:
1. maj 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Knirken, højre forhjul, Peugeot 208 {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har en peugeot 208, som har kørt ca. 40.xxx km. For ca. en måned siden, begyndte den at komme med sådan en "knirken" fra højre forhjul, når jeg kørte over hump, selv ved små ujøvnheder på vejen ;s var på værksted, og de mente det var fordi jeg kørte med for store dæk " 225/45/17 " , det tog jeg til eftertanke, og har nu købt nogen 16 " som er 195/45 istedet, men knirken er der stadig???

Havde tænkt mig at kontakte forhandler igen, da der stadig er 2½ mdr. garanti på bilen.

MEN, er der nogen der ved hvad det evt. kunne være, så jeg måske kunne fortælle mekanikeren, hvad han måske skulle kigge efter??

Håber i kan hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knirken, højre forhjul, Peugeot 208
  • #1   6. aug 2014 Det er nok en af kuglerne eller en bøsning.
    De mest typiske på den model er bærekuglen eller stabilisatorstangen.


  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #3   6. aug 2014 Tusind tak for svar smiley

  • Jens S
    Jens S Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #4   29. apr 2021 Jeg har PRÆCIS den samme fejl og 2 værksteder har forsøgt at udbedre fejlen. Senest ved at skifte støddæmper og tårnleje...
    Det er tydeligst når der er koldt og fugtigt...
    Har selv haft bøsning til stabilisator ude og givet den lidt fedt til gummi. Det gjorde ingen forskel...
    Hjæææælp... ??


  • #5   29. apr 2021 Det er blevet et meget normalt problem på modellen. Det er tårnlejet.
    Ikke selve lejet med kuglerne, men den øverste del der er belagt med gummi og skruet i tårnet.


  • K T
    K T Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 40
    #6   29. nov 2022 Har I fundet en løsning?

    Jeg har præcis samme fejl. Peugeot 208, 2018, knirken fra højre forhjul når jeg kører over bump.

    Har lige været på værksted og de siger at det er torresionstangen - det er vist ikke rigtigt stavet, men ud fra hvad jeg kan se de viste mig, menes der stabilisatorstangen.

    Derudover piver den når jeg bremser. Mekanikeren siger at det er fordi den er leveret med dårlige bremser fra fabrikantens side, og siger jeg bliver næst til at skifte dem hvis jeg vil af med piveriet.



Kommentér på:
Knirken, højre forhjul, Peugeot 208

Annonce