{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Audi 100 C4 - El problemer {{forumTopicSubject}}

Er ved at lave en Audi 100 fra 1992, en C4.

Har afmonteret en DEFA alarm, og det var lavet af ca 10-20 tilfældige farver ledninger i alle mulige retninger af bilen.
Kombineret med eftermonteret startspærre og c-lås har det været et helvede indtil videre.

Bilen kan nu køre når jeg skubber den i gang, og den kan starte hvis jeg "luser" starteren. Men fra tændingen er signalet forsvundet, sikkert en ledning der er blevet hevet/klippet over.

Ledningen der giver signal til starteren løber fra starteren og ind i vangen - men hvor kommer den ind i kabinen henne?

Går den i et arbejdsrelæ eller direkte til tændingslåsen?

Håber nogen ved mere om denne bil end jeg gør.

Carsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi 100 C4 - El problemer
  • #1   12. aug 2014 Mange går direkte til starteren, der er jo et arbejds relæ i selve starteren....

  • #2   12. aug 2014 Ja jeg har fundet den der giver "signel" til starteren, men kan sgu ikke finde ud af hvor den går ind i kabinen ude fra vangen.

    Finder jeg den kobler jeg bare de to sammen - done deal smiley

    Tak for svaret


  • #3   12. aug 2014 Hej. Det er ofte tændingsbundstykke der revner på de ældre Audier. Et nyt koster ca. 200,-kr og er nemt at skifte. Mvh. Gert

  • #4   12. aug 2014 Hej Gert
    Bundstykket fejler ikke noget, den giver fint kl15 signal til starteren.
    Har haft bilen startet op med en "snydeledning" på starterrelæet.

    Jeg har fået smidt min Haynes bog væk, kunne godt bruge et el-diagram over starteren og positionen på hvor ledningen løber ud af vangen og ind i bilen.


  • #5   12. aug 2014 Ny koster 250,- det er billigere end en elektrikker.

  • #6   12. aug 2014 Jeg har siddet og kigget i Haynes uden at blive klogere, men jeg er også lidt mongol mht. el. Det med at fjerne alarm overstiger langt mine evner. Jeg kan se der er relæer osv. både i højre og venstre side foran, men jeg har ikke set hvor ledninger kommer ind i kabine. Så jeg kan desværre ikke hjælpe. Mvh. Gert

  • #7   12. aug 2014 Allan: 250kr er alt for meget at ofre på sådan en C4, de stiger ikke ligefrem i pris smiley

    Gert: Tak for at du tog dig tid, jeg har selv brugt mellem 8-9 timer på projektet i dag. Yderst kompliceret affære - intet var installeret "logisk" og jeg har blændet en masse ledninger af jeg ikke aner hvor hører til.

    Bilen havde eftermonteret startspærre, alarm og centrallås. Alt koblet sammen med ledninger af forskellige typer og farver (nogle loddet sammen, andre skiftede "farve" undervejs osv)

    Et rent helvede for at sige det mildt, og det endte med at jeg satte en for-sikring og trak en ny ledning fra bundstykket og ud til starteren, jeg fandt aldrig den originale ledning i vangen/kabinen.

    Se evt billede smiley


    profilbillede
  • #8   12. aug 2014 Puha jeg får koldsved ved synet af sådan en omgang eftermonteret elektronik. Jeg køber helst biler, hvor der ikke er lavet uorginale ting, da fejlsøgning nærmest er umuligt på sådan en bunke der. Mine biler har som regel også en alder, som overflødiggør alarmer og startspærrer :D.
    Mvh. Gert


  • #9   12. aug 2014 Ja det har været en lang dag, og jeg kan kun give dig ret... smiley

Kommentér på:
Audi 100 C4 - El problemer

Annonce